Ο Πομπέο στρέφεται κατά Eλλήνων εφοπλιστών!

Must Read

Οι κυρώσεις των ΗΠΑ στοχεύουν ελληνικά δεξαμενόπλοια φορτωμένα με αργό Βενεζουέλας

Οι κυρώσεις των ΗΠΑ είχαν τεράστιο αντίκτυπο στις προμήθειες αργού των πετρελαιοφόρων και στις τιμές spot το, όταν τα δεξαμενόπλοια της κινεζικής COSCO (Dalian) μπήκαν στον «πάγκο» μετά τη μεταφορά ιρανικού αργού.

Θα συμβεί ξανά το 2020;

Το Γραφείο Ελέγχου Εξωτερικών Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών (OFAC) ανακοίνωσε την Τρίτη ότι είχε επιβάλει κυρώσεις σε τέσσερα δεξαμενόπλοια και τις εταιρείες εκμετάλλευσής τους επειδή φόρτωσαν αργό πετρέλαιο για εξαγωγή στη Βενεζουέλα.

Στα πλοία που έχουν υποστεί κυρώσεις περιλαμβάνονται δύο πολύ μεγάλα τάνκερ αργού (VLCCs · δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου), ένα Suezmax (ένα δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει 1 εκατομμύριο βαρέλια) και ένα Aframax (750.000 βαρέλια) που φορτώθηκαν στη Βενεζουέλα τους τελευταίους τρεις μήνες.

Και τα τέσσερα έχουν εμπορική διαχείριση εκτός Ελλάδας. Τα δεδομένα που παρασχέθηκαν στο FreightWaves από την Signal Ocean δείχνουν ότι το αργό φορτίο μεταφέρθηκε στην Κίνα μέσω μεταφορικών πράξεων που περιλαμβάνουν μία ή περισσότερες μεταφορές από πλοίο σε πλοίο (STS). Σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις STS φόρτωσαν το αργό πετρέλαιο της Βενεζουέλας σε άλλα δεξαμενόπλοια που διαχειρίζονται Έλληνες – συμπεριλαμβανομένων ορισμένων πολύ μεγάλων ονομάτων στη βιομηχανία.

Επιπτώσεις στον εφοδιασμό με βυτιοφόρο

Εάν η OFAC στόχευε σε κάθε δεξαμενόπλοιο που φόρτωσε αργό στη Βενεζουέλα, καθώς και εκείνα που μετέφεραν φορτία σε δεύτερο σκέλος μετά τις επιχειρήσεις STS, θα ήταν μια μεγάλη λίστα.

Κάθε πλοίο και η εταιρεία εκμετάλλευσής του που πλήττεται από κυρώσεις της Βενεζουέλας κατατάσσεται στην αμερικανική λίστα Specially Designated Nationals (SDN) και δεν μπορεί να κάνει δουλειές σε δολάρια ΗΠΑ. Τα αποκλεισμένα πλοία δεν μπορούν να μπουν στα λιμάνια των ΗΠΑ. Επιπλέον, αποκλείεται επίσης κάθε επιχείρηση που ανήκει τουλάχιστον κατά 50% σε μια οντότητα στη λίστα SDN.

Δεδομένων των απότομων επιχειρηματικών συνεπειών της καταχώρησης στη λίστα SDN (οι περισσότερες συμφωνίες για δεξαμενόπλοια πραγματοποιούνται σε δολάρια ΗΠΑ), οι διεθνείς εφοπλιστές θα μπορούσαν να υποχρεωθούν να σταματήσουν να εξυπηρετούν τη Βενεζουέλα.

Ερωτηθείς για τις ευρύτερες συνέπειες του εφοδιασμού με δεξαμενόπλοια, μια πηγή της βιομηχανίας που αρνήθηκε να κατονομαστεί είπε στο FreightWaves: «Δεν θα ήταν μεγάλη  υπόθεση ή το COSCO νούμερο 2. Αν είναι μόνο τα τέσσερα δεξαμενόπλοια, δεν είναι μεγάλη υπόθεση. Εάν οι κυρώσεις εκτείνονται πέραν των εταιρειών εκμετάλλευσης ενός πλοίου και επηρεάζουν τους εμπορικούς φορείς που συνδέονται με αυτά τα πλοία, είναι COSCO νούμερο 2».

Ο αναλυτής της Jefferies, Randy Giveans, δήλωσε στο FreightWaves: «Είδαμε το ίδιο πράγμα με τις κυρώσεις της Κίνας-COSCO τον Οκτώβριο του 2019 ως αποτέλεσμα των δεξαμενόπλοιων να συνεργάζονται με το Ιράν. Αυτή τη φορά, τα δεξαμενόπλοια τιμωρούνται για τη συνεργασία με τη Βενεζουέλα. Αυτό δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη, καθώς πριν από έξι μήνες, τόσο η Unipec όσο και η Exxon σταμάτησαν τα ναυλωμένα πλοία που είχαν επαφή με τα λιμάνια της Βενεζουέλας τους προηγούμενους 12 μήνες. Επίσης, οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις σε δύο μονάδες της ρωσικής Rosneft τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο λόγω των επιχειρηματικών τους συναλλαγών με το αργό Βενεζουέλας».

Ο Giveans κατέληξε: «Αν και είναι μικρότερης κλίμακας και λιγότερο σημαντικές από τις κυρώσεις της COSCO, αυτές οι νέες κυρώσεις αποτελούν θετικό τίτλο για τις δημόσιες εταιρείες πετρελαιοφόρων που απαριθμούνται στις ΗΠΑ, καθώς μειώνει τον αριθμό των ανταγωνιστικών σκαφών στην αγορά».

Τέσσερα βυτιοφόρα πιάστηκαν

Τα σκάφη που δέχθηκαν κυρώσεις είναι:

Athens Voyager
Σύμφωνα με την OFAC, ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης είναι η Afranav Maritime των Νήσων Μάρσαλ. Σύμφωνα με στοιχεία που παρέχονται στο FreightWaves μέσω της πλατφόρμας Signal Ocean, το πλοίο είναι δεξαμενόπλοιο Aframax 105.614 τόνων νεκρού φορτίου (DWT) που διατίθεται στο εμπόριο από την Chemnav Shipmanagement.

Chios 1
Εγγεγραμμένος κάτοχος: Προκειται για   ένα Suezmax 149,999-DWT της  Seacomber Ltd. της Ελλάδας..

Seahero
Εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης: εταιρεία Νήσων Μάρσαλ, Adamant Maritime; ένα 306.507-DWT VLCC με εμπορική διαχείριση από την Thenamaris, σύμφωνα με το Signal Ocean..

Voyager 1
Εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης: Sanibel Shiptrade των Νήσων Μάρσαλ. σύμφωνα με το Signal Ocean, ένα VLCC 309.233-DWT με εμπορική διαχείριση από την NGM Energy.

Γιατί η OFAC επέβαλε κυρώσεις στα πλοία

Η OFAC είπε ότι η κύρωση των δεξαμενόπλοιων έγινε σύμφωνα με την εκτελεστική εντολή 13850, όπως τροποποιήθηκε. Αυτή η παραγγελία στοχεύει αρχικά στον τομέα του χρυσού της Βενεζουέλας. Τροποποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2019 για να εφαρμοστεί στην πετρελαϊκή εταιρεία PDVSA της Βενεζουέλας.

Η OFAC δήλωσε ότι οι νέες κυρώσεις δεξαμενόπλοιων «στοχεύουν περαιτέρω στον πετρελαϊκό τομέα της Βενεζουέλας, ο οποίος συνεχίζει να παρέχει οικονομικούς πόρους στο παράνομο καθεστώς του Προέδρου [Nicolas] Maduro».

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Steven Mnuchin, «Το παράνομο καθεστώς Maduro έχει ζητήσει τη βοήθεια ναυτιλιακών εταιρειών και των σκαφών τους για να συνεχίσουν την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων της Βενεζουέλας προς όφελος του καθεστώτος. Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα συνεχίσουν να στοχεύουν εκείνους που υποστηρίζουν αυτό το διεφθαρμένο καθεστώς».

Οι δηλώσεις της κυβέρνησης των ΗΠΑ φαίνεται να υπονοούν ότι κάθε δεξαμενόπλοιο που φορτώνει ή έχει φορτώσει αργό στη Βενεζουέλα ή που έχει βοηθήσει στις μεταφορές, κινδυνεύει να χάσει την πρόσβαση στο νομισματικό σύστημα των ΗΠΑ για τις συναλλαγές του και την ικανότητα να περάσει από τις ΗΠΑ και να συνεργαστεί με οντότητες των ΗΠΑ.

Η κατάσταση μπερδεύεται…

Τα δεδομένα του Signal Ocean προσφέρουν περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τα ταξίδια των πλοίων που δέχθηκαν κυρώσεις και για το ποιος άλλος φέρεται να εμπλέκεται στη μεταφορά αργού πετρελαίου της Βενεζουέλας στην Ασία μέσω μιας ή περισσότερων επιχειρήσεων STS.

Voyager 1 –

Το VLCC φορτώθηκε στον τερματικό σταθμό Jose της Βενεζουέλας στις 29 Δεκεμβρίου 2019 και στις 17 Φεβρουαρίου και 5 Απριλίου 2020. Στο πρώτο ταξίδι, τα δεδομένα του Signal Ocean δείχνουν ότι το Voyager 1 πραγματοποιεί μεταφορές STS στο Τόγκο της Δυτικής Αφρικής Suezmaxes Fontana και Πεταλίδι. Στο δεύτερο ταξίδι, τα δεδομένα δείχνουν μια μεταφορά STS στο Τόγκο στο VLCC Solana. Τα δεξαμενόπλοια που πήραν το αργό είτε κατευθύνθηκαν προς τον ποταμό Lingii, μια εγκατάσταση STS στα ανοικτά των ακτών της Μαλαισίας και από εκεί στην Κίνα, είτε απευθείας στην Κίνα. Στο τρίτο ταξίδι, δεν πραγματοποιήθηκε μεταφορά STS. ο Voyager 1 έφερε το αργό στο Sungai Lingii.

Τα Fontana, Petalidi και Solana διαχειρίζονται όλα εμπορικά από την Cardiff Marine.

Athens Voyager –

Το αργό φορτίο Aframax στο Puerto Miranda της Βενεζουέλας στις 26 Ιανουαρίου, συμμετείχε σε ένα STS από το δεξαμενόπλοιο Panamax Eurosea (το οποίο διαχειρίζεται η Eurotankers της Ελλάδας) δύο εβδομάδες αργότερα, και στη συνέχεια φορτώθηκε στο διυλιστήριο Amuay της Βενεζουέλας στις 7 Φεβρουαρίου και έπλευσε προς το Sungai Lingii, όπου έφτασε τον Απρίλιο. μετέφερε μέρος του φορτίου του στην Aframax Loyalty A (που διαχειρίζεται η Nathalin της Σιγκαπούρης), το οποίο απελευθερώθηκε στην Κίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Signal Ocean.

Seahero

Το VLCC που διαχειρίστηκε το Thenamaris φορτώθηκε στο τερματικό σταθμό του Jose στις 15 Φεβρουαρίου και πραγματοποίησε επιχειρήσεις STS τόσο στο Sungai Lingii όσο και στη Σιγκαπούρη, με το Aframax CE-Niriis, το οποίο διαχειρίζεται η Centrofin της Ελλάδας και το Maran Cygnus, ένα VLCC που διαχειρίζεται η Maran Tankers, σύμφωνα με δεδομένα του Ocean Signal.

Chios I –

Το Suezmax φορτώθηκε στον τερματικό σταθμό Jose της Βενεζουέλας στις 17 Φεβρουαρίου και έφτασε στον ποταμό Lingii, όπου τα δεδομένα του Signal Ocean δείχνουν ότι πραγματοποίησε μεταφορά STS του φορτίου της στην Trident Symphony, που διαχειρίζεται η τουρκική Medship Shipping and Trading. το Trident Symphony συνέχισε να ξεφορτώνει στην Κίνα.

Η πλατφόρμα Signal Ocean δείχνει επίσης πολλά δεξαμενόπλοια που φορτώνουν επί του παρόντος στον τερματικό σταθμό Jose της Βενεζουέλας, συμπεριλαμβανομένου του VLCC Respect, το οποίο διαχειρίζεται η NGM Energy – η ίδια εταιρεία που λειτουργεί το Voyager 1 που μόλις δέχθηκε κυρώσεις- και το Suezmax Delta Med, το οποίο διαχειρίζονται τα Delta Tankers της Ελλάδας.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This