Άτιμο πράγμα αυτό το γούστο. Ύπουλη η αισθητική. Πρέπει να παλέψεις και να αξίζεις για να τα έχεις!
- Από τον Παναγιώτη Λιάκο
Ο Κώστας Μπακογιάννης ζει ανέφελον βίο. Όλα τα πεζά, τα άχαρα, τα κοπιώδη είναι λυμένα. Στη σκακιέρα της βιοπάλης εκείνος έκανε ματ μόλις άρχισε το παιχνίδι. Η Κλωθώ, η Λάχεσις και η Ατροπος για δικούς τους -εντελώς ακατανόητους εις ημάς- λόγους τον έστειλαν στη σωστή οικογένεια: στους Μητσοτάκηδες. Κι έτσι κληρονόμησε μερικές χιλιάδες ψήφους, σε όποιο σημείο της Μπανανίας κι αν αποφάσιζε να «κατέβει».
Με τις ψήφους εις την τσέπη διεκδίκησε τον δημαρχιακό θώκο των Αθηνών και τον κατέλαβε διά περιπάτου – τόσο εύκολο του φάνηκε. Και μια που οι εκλογές ήταν περίπατος, αποφάσισε να βουλώσει τις λερές και παραδομένες στο καυσαέριο και στην παρακμή οδικές αρτηρίες της πόλεως στο χρυσοπληρωμένο κιτς. Παρήγγειλε με λεφτά των Αθηναίων (καλά να είναι να δουλεύουν σαν τα σκυλιά για να χρηματοδοτούν τα μισθά του Μπακογιάννη και την αντικατάσταση των Ελλήνων από τους εποίκους) παγκάκια κόστους 5.700 ευρώ. Έβαλε και ζαρντινιέρες στην Πανεπιστημίου κόστους 550 ευρώ έκαστη, οι οποίες κοσμούν τοιουτοτρόπως την αθηναϊκή οδό ώστε να θυμίζουν γραφικά βουλεβάρτα που συναντά αίφνης κάθε τολμηρός διαβάτης – εξερευνητής στο Ζεφύρι, στο Μενίδι, στα Άνω Λιόσια και στην Αγία Βαρβάρα.
Ο Κώστας Μπακογιάννης μπορεί να μην είναι τέκνο της κλασικής παιδείας και να μη γουστάρει τον νεοκλασικισμό, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μερακλής και σημειολόγος αντιρατσιστής. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα με τα έντονα αντιγερμανικά αισθήματα μπογιάτισε τις λεωφόρους (Βασ. Ολγας και Συγγρού), δίπλα στον ναό του Ολυμπίου Διός, ώστε να παραπέμπουν σε γερμανική σημαία. Κότσαρε και ζαρντινιέρες, που αναδίδουν πολιτισμικό… εμπλουτισμό των περιφρονημένων Ρομά, στην Πανεπιστημίου κι έτοιμο το νέο στιλ, που ταυτίζεται πλέον με τη δημαρχία του: Τευτονο-Ρομά, νεοπαρακμιακός ρυθμός. Πώς λέμε ελληνορωμαϊκός; Ε, έτσι κι ο Κώστας Μπακογιάννης λάνσαρε τον Τευτονο-Ρομά. Κάτι δεν είναι κι αυτό; Άντε με το καλό να εισηγηθεί να μπουν «πλαστικέ καρέκλε – τραπέζα – μπαμπού» κόστους μισού εκατομμυρίου ευρώ (έκαστη σύνθεση) στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου.
Ο Ταμτάκος ήταν ρόλος σε βιντεοκωμωδία, έγινε ιδέα και σύμβολο και στο τέλος δημαρχεύει εις τας Αθήνας δι’ αντιπροσώπου.