Δύο μήνες μετά την ΚΥΑ που υποτίθεται θα έβαζε σε τάξη την υπαίθρια διαφήμιση, αυτό που παρατηρείται είναι το… τίποτα. Μια ΚΥΑ (46526) που ούτως ή άλλως είναι αμφιλεγόμενη, καθώς όχι μόνο δεν λύνει το πρόβλημα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης, αλλά ανατρέπει και τα δεδομένα δεκαετίας (τουλάχιστον).
Ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, συλλογικότητα που στα μέλη της ανήκουν αρκετές οικογένειες που έχουν χάσει παιδιά τους εξ αιτίας της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης αντέδρασε από την πρώτη στιγμή θεωρώντας πως «η ΚΥΑ καλύπτει λεπτομερειακά τις ανάγκες των διαφημιστικών εταιρειών. Στο σύνολο τους σχεδόν τα ΜΜΕ υποδέχθηκαν απόλυτα αρνητικά την νέα ΚΥΑ».
Ο υφυπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος ήταν προσκεκλημένος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής για να αναλύσει την ΚΥΑ. «Δυο μήνες λοιπόν μετά ποια είναι η κατάσταση που υπάρχει στην Αθήνα (και σε όλη τη χώρα);», διερωτάται ο Σύλλογος και απαντά: «Μάλλον διαμετρικά αντίθετη με όσα ισχυρίζεται ο υπουργός».
Το Παρατηρητήριο Υπαίθριας Διαφήμισης του SOS Τροχαία Εγκλήματα κατέγραψε την πραγματικότητα στο κέντρο της Αθήνας και σημειώνει ότι σε όλη την ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας, όπου κατοικεί σχεδόν ο μισός πληθυσμός της χώρας δεν υπάρχει αυτόν τον καιρό έστω και μία στάση, στην οποία να μην υπάρχουν παράνομα (σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ) διαφημιστικά πλαίσια με τοποθετημένες και διαρκώς ανανεούμενες διαφημίσεις ΚΑΘΕΤΑ και ΚΑΤΑ ΜΕΤΩΠΟ προς τη ροή της κυκλοφορίας.
Παραθέτει μάλιστα και φωτογραφίες που λήφθηκαν από 13 έως 21 Σεπτεμβρίου 2020 σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας (Όλοι οι δρόμοι ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δήμου Αθηναίων και όλα τα διαφημιστικά πλαίσια φέρουν σήμανση της διαφημιστικής εταιρείας POLITIS GOUP, διευκρινίζει ο Σύλλογος):