Σαν να μη συμβαίνει τίποτα, αν και έχουν μεσολαβήσει σχεδόν δύο (!) χρόνια από τότε που σταμάτησε η κυκλοφορία του τραμ στο τμήμα Σύνταγμα – Κασομούλη, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ανακοίνωσε πως άρχισαν επιτέλους δοκιμαστικά ώστε να μελετηθεί η αντοχή της πλάκας που καλύπτει τον Ιλισό.
Στην Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.) χρειάστηκαν δύο χρόνια για να ξεκινήσουν τον συγκεκριμένο έλεγχο, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται χιλιάδες επιβάτες, χωρίς να ανοίξει μύτη.
Το υπουργείο Υποδομών μάς ενημέρωσε πως άρχισαν τα πρώτα δοκιμαστικά του τραμ στο τμήμα Κασομούλη – Βουλιαγμένης, στο πλαίσιο των ελέγχων για την επανέναρξη των δρομολογίων έως το Σύνταγμα. Η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει εγκαταστήσει από τον Αύγουστο σύστημα μέτρησης των παραμορφώσεων της πλάκας οροφής της κοίτης του Ιλισού, το οποίο μεταφέρει σε πραγματικό χρόνο τις μετρήσεις σε σταθμό συλλογής και αποθήκευσης δεδομένων, όπου με ειδικά προγράμματα γίνεται η στατιστική επεξεργασία και αξιολόγηση των μετρήσεων.
Οι πρώτες μετρήσεις, χωρίς τραμ, από τους ειδικούς αυτούς σένσορες κατά μήκος του Ιλισού έδειξαν, καταρχάς, θετικά αποτελέσματα. Ομως η ακριβής κατάσταση του αγωγού πάνω από τον οποίο διέρχονται οι συρμοί θα εξακριβωθεί με τα load tests. Από την Τετάρτη και για το επόμενο διάστημα θα γίνονται δοκιμαστικές φορτίσεις της πλάκας του Ιλισού με διάφορα σενάρια κίνησης συρμών τραμ (συρμοί που κινούνται αντίθετα, σε διαφορετικές ώρες, σε στάση, σε πέδηση, σε επιτάχυνση κ.λπ.).