Τη στιγμή που συνεχίζονται τα προβλήματα συνδεσιμότητας στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης, η εκπαιδευτική κοινότητα έχει να αντιμετωπίσει ακόμα ένα ζήτημα, που δεν είναι άλλο από το χαμηλό επίπεδο διαδικτυακής ασφάλειας της πλατφόρμας, το οποίο εκμεταλλεύονται χάκερ για να εισέλθουν στο σύστημα και να αρχίσουν να βρίζουν χυδαία καθηγητές και μαθητές την ώρα του μαθήματος!
Πριν από λίγες ημέρες, χάκερ εισέβαλε στο μάθημα σε σχολείο της ανατολικής Αττικής και έβρισε με τον χειρότερο τρόπο εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μάλιστα, δεν δίστασε να ανεβάσει και στα κοινωνικά δίκτυα προσβλητικά βίντεο, χρησιμοποιώντας το προφίλ ενός μαθητή. Στην περίπτωση αυτή έγινε καταγγελία στο τοπικό αστυνομικό τμήμα και ζητήθηκε εισαγγελική παρέμβαση από την οικογένεια του μαθητή.
Ανάλογο περιστατικό συνέβη πρόσφατα και στο γυμνάσιο της Καλύμνου, όταν οι χάκερ μπήκαν στο μάθημα και επιτέθηκαν φραστικά στους καθηγητές. Παράλληλα, σε γυμνάσιο της Ρόδου οι δράστες κατάφεραν να βρουν τον τρόπο να προβάλουν ακατάλληλες σκηνές ερωτικού περιεχομένου την ώρα του μαθήματος!
Χρησιμοποιούν κωδικούς μαθητών
Αρκετοί διευθυντές σχολείων έχουν απευθυνθεί στην αστυνομία και έχουν κάνει σχετικές καταγγελίες και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Η Δίωξη έχει αρχίσει ήδη τις έρευνες για τον εντοπισμό των άγνωστων δραστών, οι οποίοι, χρησιμοποιώντας κωδικούς μαθητών και μαθητριών, εισβάλλουν στα διαδικτυακά μαθήματα και προκαλούν αναστάτωση. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη Δίωξη έχει απευθυνθεί ήδη η διεύθυνση του 6ου Γυμνασίου Νέας Σμύρνης.
Παράλληλα, έχει ζητηθεί από όλους τους μαθητές να εισέρχονται στο σύστημα για τα διαδικτυακά μαθήματα με τα αληθινά τους στοιχεία και όχι με τη χρήση ψευδωνύμων, όπως γινόταν σε ορισμένες περιπτώσεις, που έκαναν πιο εύκολες τις «εισβολές» των χάκερ. Επίσης, οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ζητούν από τους διευθυντές των σχολείων στα οποία παρατηρήθηκαν οι παρεμβολές από εξωσχολικούς να «κατεβάσουν» τις διευθύνσεις webex των εκπαιδευτικών από την ιστοσελίδα των σχολείων και να σταλούν οι διευθύνσεις για τα τηλεμαθήματα απευθείας στους γονείς και τους μαθητές.