Η απροθυμία του τουριστικού κολοσσού TUI να πληρώσει τις υποχρεώσεις του προς τους Έλληνες ξενοδόχους, παρότι πήρε 3 δις ενισχύσεις από τη Γερμανία, προκαλεί οικονομική ασφυξία των ελληνικών ξενοδοχειακών μονάδων.
Το θέμα έθεσε ο Ευρωβουλευτής του ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης, με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναφέροντας ότι «παρά το γεγονός ότι η TUI έλαβε από την Γερμανική κυβέρνηση έκτακτη κρατική ενίσχυση ύψους 3 δισ. € εκμεταλλευόμενη το προσωρινό ευρωπαϊκό πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων εν μέσω πανδημίας, αποφάσισε να προχωρήσει σε μονομερή αναδρομική αλλαγή των όρων πληρωμών της».
Πιο συγκεκριμένα, ενώ η εταιρεία όφειλε να εξοφλήσει τα τιμολόγια έως και δύο μήνες μετά την παροχή της υπηρεσίας από τις ξενοδοχειακές μονάδες, αποφάσισε μονομερώς να μεταθέσει το μεγαλύτερο μέρος των πληρωμών της κατά έξι μήνες, δηλαδή τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2021.
Η μη εξόφληση των σχετικών τιμολογίων και ενώ οι πελάτες έχουν ήδη καταβάλει την αντίστοιχη πλήρη αξία των πακέτων στην εταιρεία, πέρα από το γεγονός ότι αποτελεί μία μορφή υποχρεωτικού δανεισμού, επιπλέον συνιστά αθέμιτη πρακτική.
Η απαράδεκτη ενέργεια της TUI, σε μια εξαιρετικά δύσκολη τουριστική σεζόν για τη χώρα, έρχεται να… στραγγαλίσει ακόμη περισσότερο τις ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες, μόλις έναν χρόνο μετά την κατάρρευση της Thomas Cook και των ολέθριων οικονομικών συνεπειών που προκάλεσε.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, ο κ. Ανδρουλάκης ρώτησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφενός «εάν η μη έγκαιρη εξόφληση των υποχρεώσεων της TUI είναι συμβατή με το ισχύον Ευρωπαϊκό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης, αφετέρου με ποιον τρόπο αυτή η συμπεριφορά θα επηρεάσει την κρίση της ως προς τη φερεγγυότητα της εταιρείας στο αναμενόμενο τρίτο αίτημά της, για έγκριση κρατικής ενίσχυσης από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
Τέλος, ο Ευρωβουλευτής έθεσε το θέμα της αναδρομικής και μονομερούς τροποποίησης των συμβάσεων με τα ξενοδοχεία και κατά πόσο αυτή η συμπεριφορά «συνιστά αθέμιτη μεταφορά εμπορικού κινδύνου προς τους Έλληνες ξενοδόχους, καθώς και εάν προβλέπονται μέτρα προστασίας και βοήθειας των επιχειρήσεων από τέτοιες πρακτικές, εν μέσω πανδημίας».