Την ώρα που η ελληνική κοινωνία βρίσκεται στα όριά της και το μέλλον από τις συνέπειες της πανδημίας φαντάζει πιο αβέβαιο από ποτέ, τα «μαύρα κοράκια» των εισπρακτικών εταιριών έχουν επιδοθεί σε σαφάρι κατά των οφειλετών και δεν διστάζουν να απειλούν ακόμα και άνεργους πολίτες που χρωστούν μικροποσά χριστουγεννιάτικα!
Ενδεικτική είναι η περίπτωση του κ. Δημήτρη Κουτσογιαννόπουλου, που μένει στο κέντρο της Αθήνας, δίπλα στο Πεδίον του Άρεως, ο οποίος καταγγέλλει στη «δημοκρατία» πως πριν από λίγες ημέρες δέχθηκε απειλητικό τηλεφώνημα από εργαζόμενο σε εισπρακτική εταιρία, ο οποίος τον προειδοποίησε ότι θα του κόψουν την παροχή ρεύματος την προπαραμονή των Χριστουγέννων.
«Με πολύ επιθετικό ύφος, μου ξεκαθάρισαν πως, αν δεν καταβάλω το ποσό 126 ευρώ που οφείλω στη ΔΕΗ, θα μου κόψουν το ρεύμα στις 23 Δεκεμβρίου. Δεν μου άφησαν περιθώρια διαπραγμάτευσης, παρά μόνο με ενημέρωσαν πως πρόκειται για μια νέα τακτική της ΔΕΗ, καθώς υπάρχει σοβαρό πρόβλημα» αναφέρει.
Ο ίδιος είναι άνεργος το τελευταίο χρονικό διάστημα, λόγω των αλλαγών που έχει επιφέρει ο κορωνοϊός στην αγορά εργασίας. Μην μπορώντας να ξεπληρώσει τον λογαριασμό των 226 ευρώ που έληγε στις 19 Νοεμβρίου, κατέθεσε αρχικά 100 ευρώ και περίμενε να κάνει κάποια μεροκάματα για να καταβάλει το υπόλοιπο ποσό. «Είναι μια τακτική που ακολουθώ χρόνια και ποτέ έως τώρα δεν είχα πρόβλημα. Είναι η πρώτη φορά που με καλούν, και μάλιστα με τόσο έντονο ύφος» επισημαίνει.
Εν τω μεταξύ, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δανειοληπτών Ευάγγελος Κρητικός, μια υπερήλικη γυναίκα 86 ετών υπέστη καρδιακό επεισόδιο πριν από λίγες ημέρες, μετά την ασφυκτική πίεση που δέχθηκε από υπάλληλο εισπρακτικής εταιρίας για το δάνειο του γιου της!
Βροχή οι καταγγελίες
Στην επίσημη σελίδα της ΔΕΗ αγανακτισμένοι πελάτες της εκφράζουν την οργή τους για τις πρακτικές της και καταγγέλλουν από καθυστερήσεις στην επανασύνδεση του ρεύματος, από υπέρογκες χρεώσεις, μέχρι και μη αποστολή λογαριασμών και παράνομη παραχώρηση προσωπικών δεδομένων των πελατών της σε εισπρακτικές.
Ενδεικτικά:
- «Για κλαψίγελο είστε!! 2 μήνες να συνδέσετε ρεύμα και ο λογαριασμός σε λάθος διεύθυνση!! Είδος πολυτελείας το ρεύμα!!!Μόνο δίπλα μας δεν είστε!! ΔΕΗ Α.Ε. Αν είστε η ΔΕΗ όπως λέτε δίπλα στον πολίτη γιατί βάζετε την εισπρακτική του σιουφα να κυνηγάει τους ευπαθείς πολίτες εεεεε»
- «Δεν στέλνετε λογαριασμούς και βάζετε εισπρακτικές εταιρείες να ειδοποιήσουν ότι θα κάνετε διακοπή… λογαριασμό γιατί δεν στέλνετε ? Πώς θα πληρώσουμε χωρίς την ανάλογη ενημέρωση ?? Και στο τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών δεν απαντάτε ποτέ !!!!»
- «ΝΑΙ… ΠΟΛΎ ΣΟΒΑΡΟΊ ΕΊΣΤΕ.. ΤΌΣΟ ΠΟΥ ΒΆΖΕΤΕ ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΎ… ΚΑΙ ΔΊΝΕΤΕ ΠΑΡΆΝΟΜΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΆ ΜΑΣ ΔΕΔΟΜΈΝΑ ΣΕ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ (PALATINO ΣΑΣ ΛΈΕΙ ΜΗΠΩΣ ΚΆΤΙ;) ΓΙΑ ΟΦΕΙΛΉ ΚΆΤΩ ΑΠΌ 200,00€ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΈΡΗΣΗ ΜΟΛΙΣ 20 ΗΜΕΡΏΝ…ΌΤΑΝ ΘΑ ΑΡΧΊΣΟΥΝ ΤΑ ΌΡΓΑΝΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΡΧΉ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΏΝ ΔΕΔΟΜΈΝΩΝ ΚΑΙ ΌΤΑΝ ΦΎΓΟΥΝ ΌΛΟΙ ΑΠΌ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΧΆΣΕΤΕ ΤΙΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΣΑΣ… ΤΌΤΕ ΘΑ ΧΑΊΡΕΣΤΕ ΜΌΝΟΙ ΣΑΣ ΤΟ ΝΈΟ ΠΡΌΣΩΠΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΣΑΣ….!!!!!! ΛΊΓΗ ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ….»
ΕΚΠΟΙΖΩ: «Συμπεριφέρεται η ΔΕΗ σαν να μην τρέχει τίποτα και διεκδικεί τα χρήματά της με τον πιο σκληρό τρόπο»
Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών (ΕΚΠΟΙΖΩ) Παναγιώτα Καλαποθαράκου, το τελευταίο διάστημα έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στις οχλήσεις των εισπρακτικών εταιριών προς τους οφειλέτες της ΔΕΗ, αλλά και των ιδιωτών παρόχων. «Υπάρχουν και περιστατικά απειλών για διακοπή ρεύματος για μικροποσά, δυστυχώς. Το ρεύμα είναι είδος πρώτης ανάγκης, που δεν πρέπει να το στερείται κανείς, για κανέναν λόγο».
Από την πλευρά της, η ΔΕΗ, σε πρόσφατη επικοινωνία με τη «δημοκρατία», έδωσε τη διαβεβαίωση ότι δεν γίνονται αυτή την περίοδο διακοπές ρεύματος και υπάρχει σχετική ρητή εντολή. Όμως, αν οι εισπρακτικές που λειτουργούν εξ ονόματός της εκβιάζουν κόσμο χριστουγεννιάτικα και εν μέσω πανδημίας, ασφαλώς έχει ευθύνες, που δεν απαγορεύει αυτή την απάνθρωπη τακτική.
«Δεν έγιναν μπαταχτσήδες οι Έλληνες. Εδώ και μια δεκαετία βιώνουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση. Έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα οι μισθοί, οι συντάξεις, η υγεία και τώρα έχουμε και το ρεύμα. Συμπεριφέρεται η ΔΕΗ σαν να μην τρέχει τίποτα και διεκδικεί τα χρήματά της με τον πιο σκληρό τρόπο» υπογραμμίζει η κυρία Καλαποθαράκου και τονίζει ότι δεν υπάρχει καμιά απολύτως μέριμνα από την πλευρά της πολιτείας, η οποία αφήνει τους οφειλέτες στο έλεος της τύχης τους.
Όσον αφορά τη διαβίβαση των στοιχείων των καταναλωτών προς ιδιωτικές εταιρίες, η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ επισημαίνει πως η ΔΕΗ πρέπει να ενημερώνει αποδεδειγμένα τον οφειλέτη με συστημένη επιστολή ή μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά δεν το πράττει, με αποτέλεσμα να πληθαίνουν οι καταγγελίες πολιτών για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.
«Γάγγραινα που απλώνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια και μολύνει την κοινωνία, τα εκβιαστικά τηλεφωνήματα»
Στο μεταξύ, δέκτες παρόμοιων εκβιαστικών τηλεφωνημάτων γίνονται σε καθημερινή βάση χιλιάδες εργαζόμενοι, που είτε βρίσκονται σε καθεστώς αναστολής είτε, ακόμη χειρότερα, δεν έχουν έσοδα εξαιτίας του «λουκέτου» που μπήκε στην επιχείρησή τους.
Από την πλευρά του, ο δικηγόρος και αναπληρωτής τομεάρχης Δικαιοσύνης του Κινήματος Αλλαγής Βασίλης Κατσαφάδος, μιλώντας στη «δημοκρατία», κάνει λόγο για μια γάγγραινα που απλώνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια και μολύνει την κοινωνία.
«Έχω δεχθεί κι εγώ στο γραφείο μου πολλές τέτοιες καταγγελίες το τελευταίο χρονικό διάστημα. Παίρνουν τηλέφωνα και εκβιάζουν τον κόσμο. Είναι απάνθρωπο αυτό που συμβαίνει και ειδικά σε περίοδο καραντίνας» δηλώνει, προσθέτοντας πως πολλά είναι και τα δικηγορικά γραφεία που αναλαμβάνουν χρέη εισπρακτικών.
«Ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών και εν γένει όλοι οι δικηγορικοί σύλλογοι πρέπει να πατάξουν αυτά τα φαινόμενα. Οι δικηγορικές εταιρίες και τα γραφεία πρέπει να ασκούν αμιγώς δικηγορικές εργασίες και όχι να πλουτίζουν σε βάρος των οφειλετών. Αυτό το φαινόμενο με τις δικηγορικές εταιρίες γιγαντώνεται τα τελευταία δέκα χρόνια. Είναι ένα μέσο εύκολου πλουτισμού» καταλήγει.
Υπουργείο Ενέργειας: Έρχεται ΚΥΑ για ρύθμιση των ευάλωτων νοικοκυριών
Μετά το σάλο που ξέσπασε το Υπουργείο Ενέργειας τόνισε ότι θα προχωρήσει άμεσα, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, στην έκδοση νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τους καταναλωτές, οι οποίοι, λόγω πανδημίας, βρέθηκαν σε δεινή θέση και δεν μπόρεσαν ή δεν μπορούν να καταβάλουν το ποσό που απαιτείται για τους λογαριασμούς (δεν θα είναι οριζόντια δηλαδή).