Το lockdown φαίνεται να επηρέασε σε μικρό βαθμό τον κυκλοφοριακό φόρτο στις οδικές αρτηρίες της Αττικής. Συγκριτικά με ένα χρόνο πριν (που δεν είχαμε περιοριστικά μέτρα), η μείωση που καταγράφεται ανέρχεται μόλις στο 15,4%, ενώ κατά 37,5% είναι αυξημένη η κυκλοφορία στην Αττική μεταξύ του πρώτου και δεύτερου lockdown!
Τα σχετικά συμπεράσματα προκύπτουν από στατιστικά στοιχεία που έχουν επεξεργαστεί από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας (ΚΔΚ) της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών (ΔΙΔΙΜΥ).
Η κυκλοφορία των οχημάτων ήταν κατά πολύ μειωμένη στο πρώτο lockdown, ενώ συνολικά η μεγαλύτερη μείωση φαίνεται να καταγράφεται σε κεντρικές Λεωφόρους, όπως η Πανεπιστημίου η Μεσογείων και η Συγγρού.
Συνολικά οι αρτηρίες με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση είναι η Λ. Κηφισού, η Λ. Ποσειδώνος, η Βασιλίσσης Σοφίας και η Κηφισίας.
Όπως επισημαίνει με δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης: «Προτεραιότητά μας είναι η ασφάλεια και η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Το Κέντρο Διαχείρισης και Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο άντλησης έγκυρων στοιχείων και πληροφοριών που αξιοποιούνται από την Περιφέρεια και την Κεντρική Διοίκηση για την μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου καθώς και για την έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών σε έκτακτες περιπτώσεις κινδύνων στο οδικό δίκτυο».
Κυκλοφοριακά Στοιχεία
Έπειτα από στατιστική ανάλυση κυκλοφοριακών στοιχείων που ελήφθησαν για περιόδους με lockdown και χωρίς (Μάρτιος και Δεκέμβριος 2019/2020) για 12 βασικές αρτηρίες της Αττικής, παρατηρούμε τα εξής:
- Η κυκλοφορία κατά την διάρκεια του 2ου lockdown φαίνεται να αυξήθηκε κατά 37,5% σε σχέση με αυτήν του 1ου lockdown. Γεγονός που οφείλεται στη διαφοροποίηση των περιοριστικών μέτρων κατά τη δεύτερη φάση.
- Στο 2ο lockdown όπως έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα, η κυκλοφορία μειώθηκε κατά 15,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (Δεκέμβριος 2019) που δεν είχαμε ακόμα το θέμα της πανδημίας.
- Η αντίστοιχη σύγκριση για το 1ο lockdown έδειξε ότι τον Μάρτιο του 2020 η κυκλοφορία στην Αττική ήταν 49,5% λιγότερη από αυτήν του Μαρτίου του 2019.
Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζουν και τα ποσοστά μείωσης ή αύξησης της κυκλοφορίας ανάλογα με τη την χρονική περίοδο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα:
- Πανεπιστημίου (77,3% μείωση!), Πατησίων – Αλεξάνδρας (μόλις 3,8%-9,8% μείωση)
- Μεσογείων – Συγγρού (έως και 59,8% μείωση)
Το ΚΔΚ λειτουργεί σε 24ωρη βάση και παρακολουθεί με κάμερες την κυκλοφορία στις κεντρικές αρτηρίες, ενώ οι συγκοινωνιολόγοι προχωρούν στην εκπόνηση νέων μελετών για τη βελτίωση των ρυθμίσεων φωτεινής σηματοδότησης σε διάφορους κόμβους με στόχο την επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων σε κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής.
Τα σχετικά στατιστικά στοιχεία έχουν επεξεργαστεί από το ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου με το συντονισμό της αρμόδιας Εντεταλμένης Συμβούλου Τεχνικών Έργων Ε. Κοσμίδη, του Συμβούλου Μεταφορών Ε. Ματσούκη, του Συμβούλου Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής Κ. Λογοθέτη, του Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής Π. Καρυώτη και τουπροϊστάμενου του Κέντρου Διαχείρισης και Μελετών Κυκλοφορίας Α. Κουτσούρη.