Για τις τρεις σεξουαλικές παρενοχλήσεις που έχει δεχτεί στο παρελθόν μίλησε η Δωροθέα Μερκούρη, σε συνέντευξή της στο νέο τεύχος γνωστού γυναικείου περιοδικού.
Μάλιστα, οι αποκαλύψεις που έκανε για μία συγκεκριμένη περίπτωση αναμένεται να συζητηθούν έντονα και να σχολιαστούν ποικιλοτρόπως, καθώς είχε ως «πρωταγωνιστή» τον «πολύ» Χάρβεϊ Γουάινστιν!
Η Δωροθέα Μερκούρη περιέγραψε καρέ καρέ τι συνέβη με τον διάσημο παραγωγό ταινιών του Χόλιγουντ, ο οποίος βρίσκεται, πλέον, στην φυλακή, έχοντας κατηγορηθεί και καταδικαστεί για δεκάδες αντίστοιχες περιπτώσεις, αποκαλύπτοντας, μεταξύ άλλων, το πώς αντέδρασε ο -τότε- σύζυγός της, όταν του το εξομολογήθηκε. Παράλληλα, εξήγησε τους λόγους που επέλεξε να μην τον καταγγείλει τότε, ενώ, όπως είπε, νιώθει πως, πλέον, «κάτι έχει αλλάξει στον χώρο της υποκριτικής».
Αναλυτικά τα όσα εξομολογήθηκε η ηθοποιός και πρώην τοπ μόντελ:
«Έχω δεχθεί σεξουαλική παρενόχληση τρεις φορές. Τη μια φορά έχασα τελείως τον ρόλο. Την άλλη κόπηκαν οκτώ από τις δέκα σκηνές μου, γιατί δεν κοιμήθηκα με τον σκηνοθέτη στη διάρκεια των γυρισμάτων. Την τρίτη φορά ήμουν μόνη σε ένα δωμάτιο με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν. Ήταν το 2008 στο φεστιβάλ Βενετίας. Μου τον γνώρισαν σε ένα πάρτι και μου έδωσε ραντεβού το επόμενο πρωί στις 9.30. Η γραμματέας του με συνάντησε στο λόμπι και με συνόδευσε πάνω στην προεδρική σουίτα του ξενοδοχείου, που τη χρησιμοποιούσε ως γραφείο.
Ήξερα ότι πήγαινα να συναντήσω τον μεγαλύτερο παραγωγό ταινιών στον κόσμο, αλλά τίποτα πέρα από αυτό. Μάλιστα είχα και τις καλύτερες εντυπώσεις από τη γνωριμία μου με τον αδερφό του Μπομπ Γουάινστιν, όταν είχα κάνει την πρώτη μου ταινία στην Αμερική το 2001 ο οποίος ήταν τέλειος τζέντλεμαν. Δε μου πέρασε από το μυαλό ότι μπορεί να μου τύχει κάτι άσχημο, δεν είχα ακούσει τις ιστορίες. Είχα μόλις επιστρέψει στην Ελλάδα, κάνοντας τη μετάβαση από το μόντελινγκ στην ηθοποιία, συμμετείχε σε καθημερινή σειρά στην τηλεόραση, πήγαινα πολύ καλά.
Με υποδέχθηκε στο σαλόνι της σουίτας. Έδειξε ενδιαφέρον για την ελληνοϊταλική καταγωγή μου, για το ότι μιλούσα πολλές γλώσσες, ήξερε πολλά για τον ελληνικό κινηματογράφο. Μου ανέφερε όλες τις ταινίες της Μελίνας Μερκούρη και είχαμε μια ωραία συζήτηση για 15 λεπτά. Τότε μου πρότεινε κεντρικό ρόλο για μεγάλη παραγωγή που θα γυρνούσε στην Ιταλία σε λίγους μήνες.
«Χάνω τη μοναδική καλή ευκαιρία»
Μου είπε, “θα σου δώσω τον πρωταγωνιστικό ρόλο και εσύ θα μου δώσεις ένα μασάζ. Θα πάρω τον σκηνοθέτη εδώ μπροστά σου, αρκεί να περάσουμε μέσα να μου κάνεις αυτό το μασάζ”. Προσπάθησα να το γυρίσω στην πλάκα, “αστειεύεσαι έτσι; Τι το θέλετε τώρα αυτό;”. “Έλα μην είσαι χαζή, θα το κάνεις για την καριέρα σου”, συνέχισε για να μου αποδείξει ότι δε φέρομαι λογικά, “έχω φτιάξει τις καριέρες όλων στο Χόλιγουντ και εσύ δε θέλεις να μου κάνεις ένα μασάζ;” Ύστερα μου είπε ότι χάνω τη μοναδική καλή ευκαιρία που μου έχει δοθεί στη ζωή μου, απλώς επειδή δε δέχομαι να μπω στην κρεβατοκάμαρα μαζί του.
Ξαφνικά, με ένα βήμα το σώμα του βρέθηκε δίπλα στο δικό μου, το πρόσωπό του σε απόσταση αναπνοής. Ήθελα να φύγω, διαισθάνθηκα κίνδυνο, τον έσπρωξα σταθερά με τα χέρια μου για να απομακρυνθεί και είπα με ψυχραιμία ότι θα βρίσκομαι για ακόμη μια εβδομάδα στην πόλη, ότι θέλω να το σκεφτώ και απλά “αφήστε με να φύγω τώρα”. Έκλεισα την πόρτα πίσω μου και έφυγα σχεδόν τρέχοντας.
Δεν είπα τίποτα στους φίλους μου. Το είπα όμως στον τότε σύζυγό μου Γουόρντ. Σοκαρίστηκε μεν, αλλά είπε απλώς ότι επιβεβαιώνεται αυτό που μου έλεγε πάντα, ότι η καριέρα στην ηθοποιία είναι μια χαμένη υπόθεση αν δεν ενδώσεις σε τέτοιες προτάσεις, εκτός αν είσαι κόρη σκηνοθέτη ή σύζυγος παραγωγού.
Το φθινόπωρο του 2017, όταν έγιναν γνωστές οι καταγγελίες γυναικών εναντίον του Γουάινστιν, αν και είχαμε πάρει διαζύγιο, ο Γουόρντ μου τηλεφώνησε την ίδια μέρα από την Αμερική, οργισμένος και μου είπε να κάνω και εγώ μήνυση. Δεν έκανα τίποτα, φυσικά, αποφάσισα ότι δε μπορώ να μιλήσω ούτε εκεί, γιατί δεν ανήκω στο αμερικάνικο σταρ σύστεμ, ούτε εδώ, γιατί ποιος θα με άκουγε. Όμως στις ιστορίες των άλλων γυναικών αναγνώριζα ακριβώς αυτή που ο Χάρβεϊ έλεγε και σε εμένα.
Μετά το #MeToo το επάγγελμά μας και όλο το σύστημα έγινε πιο αξιοκρατικό. Αν η κόρη μου θελήσει να γίνει ηθοποιός τώρα θα της πω “ναι”, τότε θα της έλεγα “όχι”».