Την έναρξη της κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) γιόρτασε μαζί με τον Βούλγαρο ομόλογό του, ο Αλέξης Τσίπρας, σήμερα το πρωί. Ο Έλληνας πρωθυπουργός, λίγες ώρες πριν την ομιλία του στη Θεσσαλονίκη, μετέβη στο Κίρκοβο της Βουλγαρίας, προκειμένου να παραβρεθεί στα εγκαίνια του έργου.
Ο ΙGB, με μήκος περίπου 182 χλμ., εκ των οποίων τα 31 βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας, πέραν της υψηλής ενεργειακής και γεωστρατηγικής σημασίας του, αναμένεται να δημιουργήσει και νέες θέσεις εργασίας. Θέσεις που θα ανοίξουν κυρίως στην ελληνική επαρχεία. Με σημείο εκκίνησης την Κομοτηνή, ο αγωγός θα καταλήγει στη Στάρα Ζαγκόρα, συνδέοντας τα δίκτυα φυσικού αερίου Ελλάδος και Βουλγαρίας, και με δυνατότητα αντίστροφης ροής (reverse flow)!
Μέσω της διασύνδεσής του με τον ΤΑP και το ελληνικό σύστημα μεταφοράς (ΔΕΣΦΑ), η Βουλγαρία αλλά και η ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης αποκτούν πρόσβαση στο αέριο της Κασπίας και άλλων πηγών, καθώς και σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέσω των ελληνικών τερματικών σταθμών σε Αλεξανδρούπολη και Ρεβυθούσα. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα έργο-σταθμό και μια βασική συνιστώσα της κάθετης σύνδεσης των Βαλκανίων.
Η κατασκευή του αγωγού αναμένεται να ξεκινήσει το 2020, εφόσον χρειάζεται χρόνος, προκειμένου να εγκατασταθεί ο εργολάβος (ΑΒΑΞ) και να παραχθούν οι πρώτοι σωλήνες (ΣΩΛΚ). Ωστόσο, οι διαγωνισμοί για τις εργολαβίες κατασκευής και προμήθειας σωλήνων του αγωγού ολοκληρώθηκαν την περασμένη εβδομάδα.
Άλλα έλεγαν τότε…
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο διασυνδετήριος αγωγός, που εγκαινίασε σήμερα ο Πρωθυπουργός, σχεδιάστηκε και οριστικοποιήθηκε πολύ πριν το 2015 και, μάλιστα, χωρίς την υποστήριξη του ΣΥΡΙΖΑ, που τότε ήταν στην αντιπολίτευση και έκρινε επιζήμια και περιττά τα έργα διαφοροποίησης των πηγών ενέργειας, όπως ο TAP και ο IGB. Υπενθυμίζεται πως τέτοιου τύπου τοποθετήσεις είχαν γίνει τότε και από τον πρώην υπεύθυνο του τομέα ενέργειας του κόμματος και μετέπειτα διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ, Θεόδωρο Κιτσάκο.