Τον Ιούνιο αναμένεται να προκηρυχθεί πανελλήνιος αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, ο οποίος θα έχει την ίδια λογική με εκείνον που είναι σε εξέλιξη για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας και θα αφορά στην ανάπλαση της οδού Πειραιώς, από το ύψος της Τεχνόπολης στο Γκάζι έως τον Πειραιά.
Στόχος η αναβάθμιση των δημόσιων χώρων, η βελτίωση της κυκλοφορίας και η διάσωση και αναβίωση των 88 διατηρητέων κτηρίων κατά μήκος της οδού, ανάμεσά τους σημαντικών ιδρυμάτων, μουσείων, καθώς και αρκετών ανενεργών βιομηχανικών κτηρίων, τα οποία έχουν ξεχωριστή σημασία για την σύγχρονη ιστορία της Αθήνας, αποτελώντας στολίδια βιομηχανικής αρχιτεκτονικής.
Όπως αναφέρει το economistas.gr, οι υποψήφιοι στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, ο οποίος θα υλοποιηθεί από την «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.» και την Περιφέρεια Αττικής, θα κληθούν να υποβάλουν προτάσεις για παρεμβάσεις σε επτά περιοχές. Μεταξύ αυτών θα είναι εκτάσεις που περιλαμβάνουν τις εγκαταστάσεις της Τεχνόπολης, το Μουσείο Μπενάκη, την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, το χώρο του Φεστιβάλ Αθηνών, καθώς και τα εμβληματικά κτήρια του ατμοηλεκτρικού εργοστασίου Νέου Φαλήρου και του εργοστασίου της ΧΡΩΠΕΙ (Χρωματουργεία Πειραιώς), το οποίο έχει σταματήσει να λειτουργεί από τη δεκαετία του ’80.
Ποδηλατόδρομοι, ΑμεΑ και αύξηση πρασίνου
Η βελτίωση της οδοποιίας, της κίνησης των πεζών και της πρόσβασης των ΑμεΑ, η κυκλοφορία ποδηλάτων, καθώς και προτάσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού από τα μέσα μαζικής μεταφοράς αναμένεται να είναι μέσα στα σχέδια που θα καταθέσουν οι υποψήφιοι.
Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις θα πρέπει να αφορούν και στην αύξηση των περιοχών πρασίνου κατά μήκος της οδού Πειραιώς και στους δρόμους πέριξ αυτής, όπως επίσης και στη βελτίωση των σημάνσεων και του φωτισμού.
Οι όροι του διαγωνισμού προβλέπουν πως οι εκείνοι που θα συμμετάσχουν θα πρέπει να παρουσιάσουν ένα master plan για όλη την οδό Πειραιώς και στη συνέχει να καταθέσουν ολοκληρωμένες προτάσεις για την ανάπλαση τριών από το σύνολο των επτά περιοχών.
Οι ομάδες που θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε περίπου τέσσερις μήνες από την προκήρυξή του, θα πρέπει να αποτελούνται από αρχιτέκτονες, πολεοδόμους και συγκοινωνιολόγους.