Είχε δίψα ο κόσμος να πάει στην Εκκλησία και το Πάσχα ξέσπασε. Τα αναφέρω αυτά για εκείνους που λένε ότι η Εκκλησία έχασε το… τρένο με την πανδημία.
- Από την εφημερίδα Ορθόδοξη ΑΛΗΘΕΙΑ
Πως ο κόσμος, μετά το άνοιγμα της αγοράς και την επιστροφή σε συνθήκες κανονικότητας, θα στρέψει το βλέμμα και θα το ρίξει στα πάθη, στην κατανάλωση και στις ηδονές. Αυτά προβλέπει ο αξιόλογος, κατά τα λοιπά, καθηγητής του Γέιλ Νίκολας Χρηστάκης. Και ο Χρηστάκης τυχαίος επιστήμονας δεν είναι. Διετέλεσε σύμβουλος του Ομπάμα και έβγαλε τον τότε γερουσιαστή από την αφάνεια, βοηθώντας σημαντικά ώστε να γίνει πρόεδρος των ΗΠΑ.
Με όλο τον σεβασμό στην επιστημονική γνώση του καθηγητή, νομίζω ότι ο κόσμος με αυτή την πανδημία δεν συνειδητοποίησε μόνο την απλότητα της ζωής. Στράφηκε στα απλά και μοναδικά, στην ουσία των πραγμάτων. Στις ανθρώπινες επαφές και στην αξία αυτής της απλότητας. Είχε την ευκαιρία να δει και την πνευματική διάσταση των πραγμάτων. Στην Ανάσταση ο κόσμος πήγε κατά χιλιάδες στους ναούς. Δεν ήταν επειδή του δόθηκε η ευκαιρία να βγει έξω. Είχε δίψα να έρθει σε επαφή με τα μυστήρια της Εκκλησίας. Φαινόταν αυτό στα πρόσωπα των πιστών, που τα έβλεπες μέσα και έξω από τους ναούς να λάμπουν. Φωτισμένα όπως το φως στις λαμπάδες που κρατούσαν.
Αυτά «είδε» και η κυβέρνηση και αποφάσισε να μην κρατήσει τους πιστούς μακριά. Η αλήθεια είναι ότι τα περιοριστικά μέτρα δεν τηρήθηκαν παντού. Στους αύλειους χώρους πολλών ναών υπήρχαν πιστοί κατά χιλιάδες.
Και πώς να κρατηθεί αυτός ο κόσμος μακριά από την ανάγκη του να αναπαύσει την ψυχή του έπειτα από τόση ταλαιπωρία…
Βρήκαν ευκαιρία για γκρίνια στην Ανάσταση
Πέρσι γκρίνιαζαν γιατί ανέχτηκε η Εκκλησία τους κλειστούς ναούς. Φέτος γκρίνιαζαν κάποιοι δεσποτάδες -ευτυχώς, μετρημένοι στα δάχτυλα- επειδή η Ανάσταση θα γινόταν με κόσμο, όμως κάποιες ώρες νωρίτερα από το καθιερωμένο. Ισα-ίσα για την γκρίνια. Για να κάνουν «αντιπολίτευση». Για να βρουν ακροατήριο. Προσπάθησαν να το τεκμηριώσουν και εκκλησιολογικά γιατί δεν κάνει να κάνουμε Ανάσταση στις 21.00 αντί για τις 24.00.
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς, που δεν τον λες και «εκσυγχρονιστή», με λίγα λόγια είπε πως και στέκει να γίνει νωρίτερα η Ανάσταση και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Μία ερώτηση θέλω να κάνω σε αυτούς τους Μητροπολίτες που ακόμη μία φορά επαναστάτησαν γιατί έγινε τρεις ώρες νωρίτερα η Ανάσταση: Στα απομακρυσμένα χωριά των Μητροπόλεών τους πώς γίνεται η Ανάσταση στις 20.00 και στις 21.00 τόσες δεκαετίες; Τότε δεν υπήρχε νομοκανονικό και εκκλησιολογικό πρόβλημα; Γιατί δεν στέλνουν σε αυτά τα χωριά οι Μητροπολίτες που γκρινιάζουν (για να γκρινιάζουν) μερικούς από τους ιερείς τους, που τους έχουν τέσσερις και πέντε μαζεμένους σε αστικά κέντρα, για να γίνεται στις 24.00 η Ανάσταση; Δυο μέτρα και δυο σταθμά πάντα.