Προσπαθεί φιλότιμα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως να ανοίξει επικίνδυνα ρήγματα στα ύφαλα της κυβέρνησης και, όπως έχει αποδειχθεί από τις δημοσκοπήσεις όπου η δημοφιλία της βρίσκεται στα Τάρταρα, τα καταφέρνει!
Αιτία πολέμου αυτήν τη φορά και νέο συναγερμό στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και μεταξύ των θορυβημένων γονέων αποτέλεσαν οι προβλέψεις της σε νέο νομοσχέδιο, οι οποίες θα «τίναζαν στον αέρα» τις σχολικές μονάδες προτού κάποιοι από το Μαξίμου τη μαζέψουν σε πιο συνετές θέσεις.
Μετά τον σάλο που προκλήθηκε, η Κεραμέως απέσυρε δύο εντελώς ακατανόητες από τις εμπρηστικές διατάξεις που αφορούν:
- την κατά γενική παραδοχή, απολύτως αντιπαιδαγωγική πρόβλεψη με την οποία καταργούσε την αρχή της αλφαβητικής κατάταξης των μαθητών στα τμήματα και την υποκαθιστούσε με κριτήρια που διαχώριζαν τους μαθητές ανάλογα με το μαθησιακό τους επίπεδο, την καταγωγή τους κλπ., γκρεμίζοντας έναν παραδοσιακό πυλώνα των εκπαιδευτικών συστημάτων
- την ανεξήγητη δυνατότητα που για πρώτη φορά έδινε σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να καταλαμβάνουν διευθυντικές θέσεις στη δημόσια εκπαίδευση
Δεν έχει δώσει επαρκείς εξηγήσεις
Μέχρι στιγμής, η υπουργός Παιδείας, η οποία απολαμβάνει μεν την εμπιστοσύνη του Μαξίμου, χωρίς να είναι βέβαιος ο βαθμός ανοχής του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στον οποίον στρέφονται τελικώς τα βέλη, δεν έχει δώσει επαρκείς εξηγήσεις για τους λόγους που την οδήγησαν μέσα σε λίγες ώρες να «βάλει και να βγάλει» από το επίμαχο νομοσχέδιο τόσο άστοχες διατάξεις.
Κατά τον αρμόδιο τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη «το νομοσχέδιο αυτό, που ανατρέπει τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, έχει προκαλέσει αντιδράσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών, αλλά το υπουργείο το προωθεί, αγνοώντας μάλιστα τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας που επιβάλλουν ακόμα περισσότερο κλίμα συνεργασίας και όχι αντιπαράθεσης στα σχολεία».
Ο Φίλης χαρακτηρίζει «εκτεταμένη αντιμεταρρύθμιση» τις προτάσεις Κεραμέως, ενώ σχολιάζει, ακόμη, ότι «το υπουργείο καθυστερεί αδικαιολόγητα να δώσει στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των Πανελληνίων απ’ όπου θα προκύψουν οι βάσεις εισαγωγής ανά πεδίο και τμήμα και θα φανεί ότι με το νέο σύστημα θα κοπούν χιλιάδες νέα παιδιά από τα πανεπιστήμια».