Τελικά οι influencers καθορίζουν τη ζωή σου;

Must Read

Κάθε εποχή έχει τους δικούς της «επηρεασμούς». Ανάλογα με το πού αναπτύσσεται η «δυναμική», διαμορφώνεται και ο ανάλογος μαγνήτης. Τη δεκαετία του ’70 οι ηθοποιοί που έπαιζαν στα λιγοστά σίριαλ της κρατικής τηλεόρασης ήταν οι διασημότεροι άνθρωποι στη χώρα. Και η εικόνα τους μέσα από το «κουτί» είχε τέτοια «μαγεία», που όσο απομακρυνόταν από την πρωτεύουσα πρόσδιδε χαρακτήρα «θεού του Ολύμπου» στα μάτια του απλού θεατή. Πόσο μάλλον ενός εφήβου που ονειρευόταν κάτι αντίστοιχο.

  • Από τον Βασίλη Βέργη

Μισό αιώνα μετά η τηλεόραση είναι μια… καθημερινότητα και έχει περάσει από εκεί «και η κουτσή Μαρία». Σήμερα «πύραυλος» είναι το διαδίκτυο. Και «νέος κόσμος» τα social media.

Η ζωή δημιουργεί διαρκώς ανάγκες για νέα «επαγγέλματα». Ποιος φανταζόταν πριν από λίγα χρόνια ότι στο ερώτημα «Τι δουλειά κάνεις;» θα άκουγες απάντηση «Instagramer»; (!)

Κι όμως, είναι και τούτο μια «αξία» της εποχής. Οταν μάλιστα κάποιες «αξίες» (όχι λίγες) καθορίζονται από το marketing, τη δύναμη της αγοράς και κυρίως τα χρήματα που καταθέτουν οι εταιρίες για διαφήμιση, τότε δεν γίνεται να μην ασχολείσαι με αυτή τη νέα τάση.

Πολλά νεαρά κορίτσια αλλά και αγόρια, με την τεράστια «δυναμική» που δημιουργεί το διαδίκτυο και οι εκατομμύρια followers που έχουν, γίνονται η ζωντανή προβολή των προϊόντων. Για εκείνους είναι εύκολη δουλειά. Για τις εταιρίες εύκολος τρόπος να προσεγγίσουν το κοινό και να προβάλουν την πραμάτεια τους μέσα από ένα αγαπητό ή απλά γνωστό πρόσωπο. Οπου «γνωστό» μη φανταστείτε πως κάθε φορά σημαίνει κάτι «εξαιρετικό». Γνωστός μπορεί να είναι ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ως ένας εκ των δύο κορυφαίων ποδοσφαιριστών στον κόσμο, γνωστή μπορεί να είναι και η κοπελίτσα που βγήκε από το τάδε ριάλιτι και στις περισσότερες φωτό γδύνεται, παρά ντύνεται. Είπαμε, κάθε εποχή έχει τις «συνθήκες» της.

Η επιρροή των ριάλιτι δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο. Είναι ψιλοθλίψη, βεβαίως, να βλέπεις νέα παιδιά να κάνουν σαν τρελά στη θέα ενός ξεχασμένου τραγουδιστή στο αεροδρόμιο, η «επιτυχία» του οποίου ήταν ότι επέστρεψε από ένα ριάλιτι. Αλλά είπαμε, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, όπως έλεγαν και οι παππούδες μας. Το σοβαρό είναι άλλο. Και τούτο έχει να κάνει με την υγεία μας. Ολο και πιο πολύ ακούω τις τελευταίες ημέρες ότι υπάρχουν χιλιάδες νέα παιδιά, έφηβοι κυρίως, τα οποία επηρεάζονται από όσα ανεβάζει στο Instagram κάποιος ή κάποια «διάσημη» του διαδικτύου σχετικά με το εμβόλιο.
Διαβάζουν, δηλαδή, για την περιπέτεια που έχει η τάδε influencer, βλέπουν την ανάρτησή της-του και όσα λέει και πείθονται ότι πρέπει να εμβολιαστούν…

Φαντάζει τουλάχιστον τραγικό για μια κανονική κοινωνία να μην μπορεί να πείσει τα παιδιά της ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ, ο λοιμωξιολόγος, ο γιατρός, αλλά να μπορεί να το κάνει πολύ εύκολα η… Instagramer. Οχι, δεν αμφισβητώ τα… προσόντα της, τα οποία, σαφώς, μπορούν να μαγνητίσουν ευκολότερα από την εικόνα μιας 65χρονης λοιμωξιολόγου. Νομίζω όμως πως αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα για να προβληματιστούν σοβαρά η πολιτική ηγεσία και η ιατρική κοινότητα στο τι έχουν κάνει λάθος σχετικά με την προσέγγιση των νέων παιδιών.

Θα μου πείτε πως αν πρόκειται να πειστεί όλος ο κόσμος και να διαμορφωθεί επιτέλους στη χώρα ένα ισχυρό τείχος ανοσίας στα επίπεδα του 80%-90%, τότε ας γίνουν «πρέσβειρες υγείας» η… Ιωάννα Τούνη και οι φίλες της!

Πέρα όμως από το «δουλίτσα να γίνεται», καλό είναι να προβληματιστούν άπαντες. Δεν είναι λογικό οι influencers να «καθορίζουν» τη ζωή σου, ούτε τα κορίτσια του Instagram να επηρεάζουν τόσο σοβαρές αποφάσεις όπως ο εμβολιασμός σου. Δεν είναι όλα «διαφήμιση», παιδιά. Υπάρχει και η ώριμη σκέψη. Στο μυαλό, όχι στο κινητό μας…

Σήμερα με τον εμβολιασμό αυτό μπορεί να είναι υπέρ της κοινωνίας. Αύριο, όμως, με κάτι άλλο εξίσου σημαντικό μπορεί να αποβεί ολέθριο…

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Latest News

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πόλος έλξης για τον τουρισμό η αγορά της Ινδίας

Από το άνοιγμα νέων αγορών και την ενδυνάμωση των υφιστάμενων, που θα τροφοδοτήσουν την Ελλάδα με νέους επισκέπτες, περνάει...

More Articles Like This