Η πρώτη έρευνα που έγινε σε μαθητές στη Βρετανία διαπίστωσε σημαντική επιβάρυνση στην ψυχική υγεία των εφήβων που έχει επιφέρει το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας.
Τα κορίτσια, οι μαθητές που έχουν βιώσει πείνα εξαιτίας της φτώχειας και παιδιά που είχαν χρειαστεί ψυχιατρική υποστήριξη αντιμετωπίζουν μάλιστα τον μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης, άγχους και διαταραχής της ευζωίας τους εξαιτίας της πανδημίας και της διακοπής της παρακολούθησης των μαθημάτων στο σχολείο τους.
Η έρευνα έγινε σε περίπου 12.000 μαθητές ηλικίας 12-21 ετών στη Βρετανία, οι οποίοι στο πρώτο κύμα της πανδημίας παρέμειναν στο σπίτι, σε σύγκριση με μαθητές που παρακολουθούσαν τα μαθήματά τους στο σχολείο. Συνολικά το 14% των εφήβων μαθητών που μετείχαν στη μελέτη εμφάνισε κατάθλιψη, το 10% άγχος και το 38% είδε την ποιότητα ζωής του να μειώνεται.
Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «JCPP Advances» και σύμφωνα με την επικεφαλής της Κάρεν Μάνσφιλντ από το τμήμα Ψυχιατρικής του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, είναι σημαντικό να αναγνωρίζονται καταστάσεις που μπορούν να επηρεάσουν τους μαθητές στη διάρκεια των lockdown, τόσο για να προσδιορίζονται οι περιορισμένοι χώροι του σχολείου όσο και για να υποστηρίζεται αποτελεσματικά η εκπαίδευση των παιδιών και η καλή διαβίωσή τους.
Από την εν λόγω μελέτη έχουμε τις απαντήσεις από ομάδα μαθητών με διαφορετικά χαρακτηριστικά μεταξύ τους κατά τη διάρκεια του πρώτου μερικού κλεισίματος των σχολείων. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τους παράγοντες κινδύνου που είναι ήδη γνωστοί, καθώς επίσης και πρόσθετες καταστάσεις που σχετίζονται σημαντικά με την καλή ψυχική υγεία των μαθητών και του ευ ζην τους σε περίοδο lockdown.
Προκειμένου να βγάλουν ασφαλή συμπεράσματα, οι επιστήμονες ανέλυσαν οκτώ διαφορετικούς παράγοντες κινδύνου, μεταξύ των οποίων η δυνατότητα πρόσβασης στο σχολείο σε περιστατικά κατάθλιψης, άγχους και αυτοαναφερόμενης διαταραχής στην ευζωία τους. Συγκεκριμένα, εκτός από τα κορίτσια, τους μαθητές που έχουν βιώσει πείνα λόγω φτώχειας και όσους είχαν δεχθεί ψυχιατρικές υπηρεσίες υγείας, ευάλωτοι ήταν και οι μαθητές των οποίων οι γονείς εργάζονταν, οπότε έπρεπε να βγουν από το σπίτι, οι μαθητές που προετοιμάζονταν για εθνικές εξετάσεις κ.λπ.