Το οριστικό κλείσιμο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, εφόσον μεταξύ των όρων που θέτει ως προς τη χρήση τους είναι να μην χρησιμοποιηθούν ως ναυπηγείο από τον εκάστοτε πλειοδότη!
Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΣ), τα μεγαλύτερα της Μεσογείου και από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, θα μπορούσαν με την επαναλειτουργία τους να δημιουργήσουν πολλαπλασιαστικά 20.000 θέσεις εργασίας και τεράστια κέρδη για το ελληνικό δημόσιο. Τα συγκεκριμένα ναυπηγεία, εκτός των άλλων, διαθέτουν, μια πελώρια δεξαμενή 500.000 τόνων, τη μοναδική στη Μεσόγειο που μπορεί να δεχτεί για ναυπηγοεπισκευές τα εκατοντάδες δεξαμενόπλοια ανάλογου μεγάλου μεγέθους, που υποχρεώνονται για το σκοπό αυτό να μεταβαίνουν σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής.
Δυστυχώς, όπως φαίνεται έχει μεθοδευτεί μια μεγάλη κλοπή των περιουσιακών στοιχείων των ναυπηγείων και ειδικότερα της τεράστιας και μοναδικής στη Μεσόγειο δεξαμενής τους, η οποία θα πουληθεί έναντι ευτελούς αξίας ως σκράπ, δηλ. ως παλιοσίδερο. Επιπλέον, ξεπουλιέται ο εξαιρετικά προνομιούχος χώρος των ΕΝΣ, μαζί με όλα τα ακίνητα και τον εξοπλισμό του, που έχουν ήδη μεταβιβαστεί με εντελώς αδιαφανείς διαδικασίες. Και το κυριότερο, απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί ως ναυπηγείο!
Κάπως έτσι, λοιπόν, στην Ελλάδα, που είναι η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, επιβάλλεται να… αποκλειστεί και από αυτόν τον ιστορικά δυναμικό τομέα της…
Σε απάντησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τους όρους της ειδικής διαχείρισης τους, ο ειδικός διαχειριστής Χριστόδουλος Σεφέρης αναφέρει, μεταξύ άλλων ότι : «Τα 16 εμπορικά ακίνητα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που έχουν ήδη μεταβιβασθεί, θα αξιοποιηθούν από τον εκάστοτε πλειοδότη είτε ως γραφεία είτε ως αποθηκευτικοί χώροι είτε στο πλαίσιο κάποιας εμπορικής δραστηριότητας, ενώ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ναυπηγείο. Όσον αφορά επιμέρους περιουσιακά στοιχεία, αφού ο πλειοδότης ανελκύσει τη βυθισμένη δεξαμενή 1, θα την εκποιήσει ως σκραπ. Το ίδιο θα συμβεί με τα δύο ρυμουλκά «Κρόνος» και «Τιτάν» μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασής τους».