Απρόσκοπτη συνεχίζεται η προσπάθεια μετατροπής κεντρικών σημείων της Αθήνας σε πολυπολιτισμικούς μαχαλάδες.
Στο πλαίσιο αυτό, χθες στην πλατεία Βικτωρίας ήταν προγραμματισμένη να λάβει μέρος η… «προβολή» των εγκαινίων μιας «εικαστικής εγκατάστασης». Συγκεκριμένα το project Byzantronica, στο οποίο συμμετέχει το αλβανικό duo ηλεκτρονικής μουσικής Shkodra Elektronike. Ολο αυτό διαφημίζεται με μια απαράδεκτη, γελοία αφίσα που μάλιστα επιχειρεί να γελοιοποιήσει την παραδοσιακή τέχνη της αγιογραφίας, παρουσιάζοντας ως… αγίους τους δύο Αλβανούς καλλιτέχνες, προσβάλλοντας τον ελληνισμό και τον χριστιανισμό.
Δεν πρόκειται όμως απλά για θέμα «καλλιτεχνικής προσέγγισης», καθώς η περιγραφή του σκοπού είναι ξεκάθαρη:Το #Byzantronica είναι το νέο μουσικό τους πρότζεκτ εμπνευσμένο από το έργο που θα εκτεθεί στην πλατεία Βικτωρίας από τις 20 Οκτωβρίου μέχρι τις 12 Νοεμβρίου 2021. Μία ωδή στη χορευτική μουσική των Βαλκανίων, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής γύρω από την ταυτότητα, τις παραδόσεις και τις πολιτισμικές ανταλλαγές.
Σύμφωνα μάλιστα με το Victoria Square Project, στο πλαίσιο του οποίου μάλλον γίνεται το «δρώμενο», χωρίς να μπορεί κανείς να είναι σίγουρος, αφού υπάρχει ένας λαβύρινθος αλληλοσυμπληρώμενων «εγχειρημάτων» και οργανωτών, σκοπός είναι να ξεπεραστεί η «ταυτότητα» του Έλληνα, του μετανάστη και να προκύψει ένας νέος «Αθηναίος» στη βάση της «γειτονιάς». Για την ιστορία να πούμε ότι τo έργο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Across Borders, με την υποστήριξη του @AthensCultureNet του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος αντί να ασχοληθεί με το να αντιμετωπίσει τον ορυμαγδό προβλημάτων που καθιστούν το 6ο δημοτικό διαμέρισμα «χαβούζα», πουλάει «ψευτοκουλτούρα».
Αυτό που είναι σαφές, είναι ότι είτε πρόκειται για ΜΚΟ που «οργανώνουν» τους μετανάστες διοργανώνοντας πορείες ή προσφέροντας (παράνομα) συσσίτια προκειμένου να αποκτήσουν επιρροή είτε για «καλλιτεχνικά projects» που έχουν ως σκοπό να … ντύσουν οπτικά και ηχητικά τη μεταμόρφωση, η μετατροπή του κέντρου της Αθήνας σε… Καμπούλ συνεχίζεται, με τους κατοίκους να παρακολουθούν, σχεδόν ανήμποροι να αντιδράσουν.