Έλληνας οδηγός, φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης, όπως δηλώνει, μετάνιωσε πικρά την ώρα και τη στιγμή που αποφάσισε να ταξιδέψει μέσω εθνικής οδού από Αθήνα για Σπάρτη με το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο!
Τη στιγμή που η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να προωθεί με ζέση την ηλεκτροκίνηση, τόσο οι ειδικοί όσο και οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επιμένουν πως η χώρα μας δεν διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές. Ένας από αυτούς ο Μάριος Παπαλουκάς, καθηγητής Αθλητικού Δικαίου στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ο οποίος αφηγήθηκε μέσω Facebook την απίστευτη περιπέτεια που έζησε, με την ιστορία του να γίνεται viral με χιλιάδες κοινοποιήσεις.
Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια της διαδρομής παρατήρησε ότι τα επίπεδα φόρτισης είχαν φτάσει στο 75%, επομένως ξεκίνησε να ψάχνει τους κοντινότερους φορτιστές. Προς μεγάλη του έκπληξη, διαπίστωσε ότι φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα στον αυτοκινητόδρομο 200 χιλιομέτρων μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης υπάρχουν μόλις τέσσερις: στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη! Κάπως έτσι ξεκίνησε μια απίστευτη ταλαιπωρία για τον οδηγό, την οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:
«Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου).
Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα.
Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ.
Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη.
ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ. από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση.
Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ. έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας.
Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.
Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνά. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€!!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.»
- Δείτε την ανάρτηση:
*φωτό αρχείου