Διαψεύστηκαν και πάλι οι προσδοκίες χιλιάδων αναπληρωτών καθηγητών, οι οποίοι για ακόμα μια χρονιά δεν τοποθετήθηκαν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αλλά αναμένουν τη δεύτερη, τρίτη ή και τέταρτη φάση, προκειμένου να εργαστούν.
Γιατί και πώς δεν παρουσιάζονται τα πραγματικά κενά στα σχολεία
Τα σχολεία ξεκίνησαν και φέτος με ελλείψεις, ενώ οι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό είναι ποικίλοι. Τα λειτουργικά κενά των εκπαιδευτικών στη μέση εκπαίδευση παραμένουν κάπως απροσδιόριστα, ενώ δεν υπάρχει πια επιθεωρητής και… -πέραν όλων των άλλων λόγων- δεν είναι λίγοι οι διευθυντές σχολείων, που δεν φανερώνουν τα πραγματικά κενά στις μονάδες τους από την αρχή της χρονιάς, για να τα καλύψουν (ανάλογα με τα μόριά τους) οι… δικοί τους άνθρωποι. Πώς γίνεται αυτό; Εάν βρίσκονται χαμηλά στον πίνακα αναπλήρωσης, τους κάνουν τη χάρη να φανερώσουν τα κενά στην τρίτη/τέταρτη φάση, οπότε και μπορούν να προσληφθούν…
Επιστρέφοντας στα πραγματικά κενά, η αλήθεια είναι πως ενώ καλύφθηκαν αρκετά ειδικής αγωγής, παρέμειναν ακάλυπτες θέσεις στη γενική εκπαίδευση. Τι σημαίνει αυτό;
Πως εστιάσαμε στο να υπάρχει βοήθεια –και καλώς- στους έφηβους με μαθησιακές διαταραχές, αλλά δεν ενδιαφερθήκαμε για το γενικό σύνολο.
Και παρά τις υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας για κάλυψη των κενών σε ποσοστό 70%, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, αναφέρει πως, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τα κενά έχουν καλυφθεί στο 40%.
«Χρειαζόμαστε ακόμα 5.000 καθηγητές»
«Αυτή τη στιγμή διεκδικούμε άλλους τόσους διορισμούς. Για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία θα πρέπει να προσληφθούν άλλοι 5.000 συνάδελφοι στη μέση εκπαίδευση. Υπολογίζουμε ότι από πολλά σχολεία που άνοιξαν μπορεί να λείπουν το 1/3 των εκπαιδευτικών. Οι ρυθμοί είναι πολλοί αργοί και τα κενά δεν φαίνεται να πληρώνονται μέσα στο επόμενο δίμηνο», τόνισε ο κ. Τσούχλος στην ιστοσελίδα Sputnik.
«Το πρόβλημα είναι ότι κατά την πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών, από τις 20.558 προσλήψεις, το 79% δόθηκε στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (16.191) και μόλις το 21% (4.367) στη Δευτεροβάθμια», λένε οι καθηγητές και το επιβεβαιώνει ο Νεκτάριος Κορδής, αιρετό τακτικό μέλος του ΚΥΣΔΕ (Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).
Όπως αναφέρει και πάλι ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, αίτημα της Ομοσπονδίας είναι μεταξύ άλλων: «η δίκαιη κατανομή των εκπαιδευτικών, ώστε να μην αδικηθούν οι συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας. Και φυσικά θέλουμε και μόνιμους διορισμούς. Είναι χιλιάδες οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που έχουν φτάσει στα όρια τους, που καλούνται από τον προηγούμενο αιώνα να εργάζονται ως αναπληρωτές. Το αίτημα της ομοσπονδίας είναι να μονιμοποιηθούν όσοι εργάζονται ως αναπληρωτές».
Η ανάγκη να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών είναι άμεση, καθώς τα παιδιά ξεκινούν τη χρονιά χωρίς πολλές ειδικότητες καθηγητών και, όπως είναι φυσικό, με κενά. Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι γονείς, μάλιστα, που μην ξέροντας το ποιος ευθύνεται για την κατάσταση, όταν πάνε να πάρουν βαθμούς, απευθυνόμενοι στον καθηγητή, λένε: «Αργήσατε… Πώς αφήνετε έτσι τα παιδιά μας;».