Αναφορά στην σημασία που έχουν για την χώρα οι κρουαζιέρες σε διάφορους νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς, έκανε o υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, ενόψει του ανοίγματος του τουρισμού στην χώρα.
Στα στοιχεία που έχει στην διάθεσή του το Υπουργείο Τουρισμού κάνουν λόγο για ισχυρή ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας για το 2022. Είναι ενδεικτικό ότι η προβλεπόμενη αύξηση της κρουαζιέρας είναι 118% για το λιμάνι του Πειραιά και 189% για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ τα λιμάνια αυτά θα είναι home ports σε ένα ποσοστό που ξεπερνά το 50% των κρουαζιερόπλοιων που θα προσεγγίσουν σε αυτά.
Στο πλαίσιο αυτό, φέτος, πέραν των παγκοσμίως γνωστών προορισμών (Σαντορίνη, Μύκονος, Κέρκυρα, Ηράκλειο), στόχος του υπουργού Τουρισμού είναι να αρχίσουν να βρίσκουν θέση στον χάρτη της κρουαζιέρας μικρότεροι προορισμοί, νησιωτικοί και ηπειρωτικοί. Η στρατηγική αυτή φαίνεται να αποδίδει, καθώς φέτος μπαίνουν δυναμικά προορισμοί κρουαζιέρας όπως η Καβάλα, η Πάργα, το Γύθειο, η Πύλος, οι Σπέτσες, η Φολέγανδρος, η Ίος, η Σκιάθος, η Νάξος, η Σάμος, η Άνδρος, η Κάλυμνος και πολλοί άλλοι.
«Σκεφτείτε λοιπόν πόσα επαγγέλματα απασχολούνται όταν καταπλέει ένα κρουαζιερόπλοιο»
«Στηρίζουμε από την πρώτη στιγμή την κρουαζιέρα στη χώρα μας, και ενισχύουμε τα λιμάνια μας ως home port προορισμούς. Οι επισκέπτες κρουαζιέρας, δίνουν προστιθέμενη αξία στην τοπική οικονομία και κοινωνία. Από τα εμπορικά καταστήματα και τις επιχειρήσεις εστίασης, μέχρι τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Σκεφτείτε λοιπόν πόσα επαγγέλματα απασχολούνται όταν καταπλέει ένα κρουαζιερόπλοιο», επισημαίνει ο υπουργός.
Μάλιστα εξηγεί ότι σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), «6 στους 10 επισκέπτες κρουαζιέρας επιστρέφουν στην πόλη που πρωτοξεκίνησαν την κρουαζιέρα για να ξανακάνουν διακοπές». Τέλος, ο Βασίλης Κικίλιας επεσήμανε πως μαζί με τους φορείς, επενδύουμε στην κρουαζιέρα, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες, αναδεικνύοντας νέους προορισμούς, έχοντας πάντα ως γνώμονα τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.