Ο γνωστός δημοσιογράφος Max Blumenthal εκφράζει τις ανησυχίες του ότι η προ ημερών επίθεση στο δραματικό θέατρο της Μαριούπολης, πρόκειται για επικίνδυνη προβοκάτσια με σκοπό να οδηγήσει στον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο.
Σε μακροσκελές κείμενό του, υπενθυμίζει μάλιστα και τις περιπτώσεις του υποτιθέμενου βομβαρδισμού την μνημείου του ολοκαυτώματος, αλλά και του τεμένους του Σουλεϊμάν, γεγονότα που αποδείχτηκαν ψευδή.
Όπως γράφει ο Blumenthal, «ο υποτιθέμενος βομβαρδισμός έλαβε χώρα τη στιγμή που ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντιμίρ Ζελένσκι έκανε έκκληση στο αμερικανικό Κογκρέσο για ζώνη απαγόρευσης πτήσεων, τροφοδοτώντας τη χορωδία για άμεση στρατιωτική αντιπαράθεση με τη Ρωσία και προφανώς εμπνέοντας τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν να χαρακτηρίσει τον Βλαντιμίρ Πούτιν, τον Ρώσο πρόεδρο, ως ‘εγκληματία πολέμου’. Μια πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει ότι κάτοικοι της Μαριούπολης είχαν προειδοποιηθεί τρεις ημέρες πριν από το περιστατικό της 16ης Μαρτίου, ότι το θέατρο θα ήταν ο τόπος επίθεσης-προβοκάτσιας, την οποία εξαπέλυσε το νεοναζιστικό τάγμα Αζόφ, το οποίο έλεγχε το κτήριο και την περιοχή γύρω από αυτό».
Και συνεχίζει: «Οι άμαχοι που διέφυγαν από την πόλη μέσω ανθρωπιστικών διαδρόμων κατέθεσαν ότι κρατούνταν από το Αζόφ ως ανθρώπινες ασπίδες στην περιοχή και ότι οι μαχητές του πυροδότησαν εκρήξεις σε τμήματα του θεάτρου καθώς υποχωρούσαν. Παρά τους ισχυρισμούς για μια μαζική ρωσική αεροπορική επιδρομή που έκανε το κτίριο στάχτη, όλοι οι άμαχοι φαίνεται να ζουν … είναι σαφές ότι η Ρωσία δεν είχε να κερδίσει τίποτα στοχεύοντας το θέατρο και ουσιαστικά εγγυήθηκε για τον εαυτό της άλλο ένα πλήγμα στις δημόσιες σχέσεις στοχεύοντας ένα κτήριο γεμάτο με πολίτες – συμπεριλαμβανομένων των Ρώσων. Το τάγμα Αζόφ, από την άλλη πλευρά, επωφελήθηκε από μια δραματική και φρικιαστική επίθεση για την οποία κατηγορήθηκε η Ρωσία. Σε πλήρη υποχώρηση γύρω από τη Μαριούπολη και αντιμέτωποι με την πιθανότητα βίαιης μεταχείρισης στα χέρια μιας ρωσικής στρατιωτικής κόλασης για τον «αποναζισμό», η μόνη ελπίδα των μαχητών του τάγματος φαινόταν να βρίσκεται στην ενεργοποίηση της άμεσης επέμβασης του ΝΑΤΟ».
Σύμφωνα με τα όσα γράφει ο δημοσιογράφος, το στρατηγικό λιμάνι της Μαριούπολης ελέγχεται από το τάγμα Αζόφ από το 2014 και από τότε έχει χρησιμεύσει ως πολιτική και στρατιωτική βάση για τους ναζιστές, καθώς εξαπέλυαν επιθέσεις σε φιλορώσους αυτονομιστές στην αποσχισθείσα δημοκρατία του Ντόνετσκ.
Το χρονικό της προβοκάτσιας, κατά τον Blumenthal
«Στις 7 Μαρτίου, ένας διοικητής του τάγματος Αζόφ ονόματι Ντένις Προκοπένκο εμφανίστηκε στην κάμερα από τη Μαριούπολη με ένα επείγον μήνυμα.
Δημοσιεύτηκε στο επίσημο κανάλι του Αζόφ στο YouTube και μεταδόθηκε στα αγγλικά υπό τον ήχο περιστασιακών ριπών πυροβολικού. Ο Προκοπένκο δήλωσε ότι ο ρωσικός στρατός διεξήγαγε μια «γενοκτονία» κατά του πληθυσμού της Μαριούπολης, ο οποίος είναι κατά 40% ρωσικής εθνικότητας.
Στη συνέχεια, ο Προκοπένκο απαίτησε από τα δυτικά έθνη «να δημιουργήσουν μια ζώνη απαγόρευσης πτήσεων πάνω από την Ουκρανία με την υποστήριξη σύγχρονων όπλων». Ήταν σαφές από την έκκληση του Προκοπένκο ότι η θέση του Αζόφ γινόταν όλο και πιο φριχτή μέρα με τη μέρα.
Καθώς ο ρωσικός στρατός ταπείνωσε γρήγορα τις θέσεις του Αζόφ τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου 2022, οι στρατιώτες του Αζόφ φέρεται να κατεύθυναν ηλικιωμένους πολίτες καθώς και γυναίκες και παιδιά, στην αίθουσα του Ακαδημαϊκού Περιφερειακού Δραματικού Θεάτρου του Ντονέτσκ στη Μαριούπολη.
Ένα βίντεο που γυρίστηκε μέσα στο αμυδρά φωτισμένο κτήριο στις 11 Μαρτίου παρουσίαζε έναν ντόπιο να ισχυρίζεται ότι 1.000 άμαχοι ήταν παγιδευμένοι μέσα και απαιτούσε έναν ανθρωπιστικό διάδρομο για να τους επιτρέψει να διαφύγουν. Ωστόσο, μόνο μια μικρή ομάδα αμάχων φαινόταν στο βίντεο».
Από τότε που η Ρωσία ξεκίνησε την επιχείρησή της, στρατιώτες του τάγματος Αζόφ έχουν μαγνητοσκοπηθεί να εμποδίζουν τους πολίτες να φύγουν από τη Μαριούπολη – ακόμη και να αναγκάζουν τους άνδρες να βγουν από τα αυτοκίνητά τους και να τους επιτίθενται βάναυσα ενώ προσπαθούσαν να περάσουν τα σημεία ελέγχου.
Αν γίνει πιστευτή η μαρτυρία πολλών κατοίκων της Μαριούπολης, το Αζόφ είχε χρησιμοποιήσει πολλούς από αυτούς ως ανθρώπινες ασπίδες.
https://twitter.com/200_zoka/status/1500163671619743745?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1500163671619743745%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fpublish.twitter.com%2F%3Fquery%3Dhttps3A2F2Ftwitter.com2F200_zoka2Fstatus2F1500163671619743745widget%3DTweet
Στις 12 Μαρτίου, ένα ανατριχιαστικό μήνυμα εμφανίστηκε στο κανάλι Telegram του Dmitriy Steshen, ενός ανταποκριτή που έκανε ρεπορτάζ από τη Μαριούπολη για τη ρωσική εφημερίδα Komsomolskaya Pravda.
Σύμφωνα με τον Steshen, οι ντόπιοι του είπαν ότι ο φερόμενος ρωσικός βομβαρδισμός του τουρκικού τεμένους Kanuni Sultan Suleyman στη Μαριούπολη εκείνη την ημέρα ήταν μια προβοκάτσια που είχε σκοπό να «σύρει την Τουρκία στον πόλεμο» και προειδοποίησαν ότι μια επίθεση false flag στη Μαριούπολη ήταν επικείμενη.
Το μήνυμα στο Telegram είχε ως εξής:
«Κοιτάξτε τι μας έστειλαν οι αναγνώστες μας από τη Μαριούπολη. Εάν οι πληροφορίες μπορούν να επαληθευτούν, πρέπει να επισημανθούν [για τα μέσα]:
«Ο Ζελένσκι ετοιμάζει δύο προκλήσεις [false flag] στη Μαριούπολη!!! Μία από τις [ψευδείς] προβοκάτσιες είναι εναντίον των πολιτών της Τουρκίας, οι οποίοι κρύφτηκαν στο τζαμί που έχτισε ο Αχμέτοφ, και αυτή η πρόκληση έχει ήδη ξεκινήσει από τους Oυκρανούς πυροβολητές που βομβαρδίζουν τους χώρους του τζαμιού, από τις θέσεις τους στη [Zinsteva] Balka. στη Νιζνιάγια [Κάτω] Κίρβοκα. Ο Ζελένσκι δεν μπόρεσε να παρασύρει την ΕΕ, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο στον πόλεμο κατά της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Τώρα, ο Ζελένσκι προσπαθεί να σύρει την Τουρκία στον πόλεμο, εναποθέτοντας τις ελπίδες του στον εκρηκτικό συναισθηματικό χαρακτήρα και την αγάπη που νιώθουν οι πιστοί για τα ιερά τους ιερά.
Η δεύτερη πρόκληση [false flag] που ετοιμάζει ο Ζελένσκι για χρήση από τα δυτικά μέσα ενημέρωσης, μετά την ανεπιτυχή πρόκληση με το μαιευτήριο [Μαριούπολη]: Ουκρανοί στρατιώτες, μαζί με τη διοίκηση του Δραματικού Θεάτρου, συγκέντρωσαν γυναίκες, παιδιά και ηλικιωμένους από τη Μαριούπολη στο κτίριο του Δραματικού Θεάτρου, έτσι ώστε – δίνεται μια καλή ευκαιρία – να εκραγεί το κτίριο και μετά να ουρλιάξουν σε όλο τον κόσμο ότι αυτό ήταν από την αεροπορία της Ρωσικής Ομοσπονδίας και ότι θα έπρεπε να υπάρξει άμεση «ζώνη απαγόρευσης πτήσεων» πάνω από την Ουκρανία».
https://twitter.com/gbazov/status/1504161571580395521?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1504161571580395521%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fpublish.twitter.com%2F%3Fquery%3Dhttps3A2F2Ftwitter.com2Fgbazov2Fstatus2F1504161571580395521widget%3DTweet
Στις 12 Μαρτίου, δυτικά μέσα όπως το Associated Press επανέλαβαν τους ισχυρισμούς της ουκρανικής κυβέρνησης ότι το τουρκικό τέμενος στη Μαριούπολη είχε βομβαρδιστεί από τη Ρωσία με 80 πολίτες μέσα, μεταξύ των οποίων και παιδιά.
Ωστόσο, τα τουρκικά κρατικά μέσα ενημέρωσης αποκάλυψαν ότι η ουκρανική κυβέρνηση είχε παραπλανήσει δυτικούς δημοσιογράφους. Το τζαμί Kanuni Sultan Suleyman όχι μόνο ήταν εντελώς άθικτο, αλλά δεν είχε χτυπηθεί ποτέ από ρωσικά πυρά.
«Το τζαμί μας παρέμεινε άθικτο», είπε ο Ισμαήλ Χατσιόγλου, επικεφαλής της ένωσης του τζαμιού, στο πρακτορείο Andalou της Τουρκίας στις 12 Μαρτίου.
Λιγότερο από 48 ώρες μετά την κατάρριψη των ισχυρισμών για μια ρωσική επίθεση στο τέμενος στη Μαριούπολη, άνοιξαν επιτέλους ανθρωπιστικοί διάδρομοι γύρω από την πόλη. Η φυγή χιλιάδων πολιτών προς τις ρωσικές στρατιωτικές θέσεις αποδυνάμωσε περαιτέρω το τάγμα Azov, το οποίο χρησιμοποιούσε τους κατοίκους της Μαριούπολης ως εγγύηση στην προσπάθειά του να εξαναγκάσει μια ζώνη απαγόρευσης πτήσεων.
Λίγες ώρες μετά την καλά σκηνοθετημένη ομιλία του Ζελένσκι στο Κογκρέσο έφτασε η είδηση απευθείας από το τμήμα Τύπου του Τάγματος Αζόφ ότι η Ρωσία είχε βομβαρδίσει το θέατρο στη Μαριούπολη.
Με μονοπώλιο στις πληροφορίες από τον τόπο της υποτιθέμενης επίθεσης, χωρίς να υπάρχουν άλλα ειδησεογραφικά πρακτορεία, το τμήμα Τύπου του Azov διέδωσε φωτογραφίες από το κατεστραμμένο κτίριο σε μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο.
Το υδατογράφημα του τάγματος Azov φαίνεται καθαρά στην κάτω δεξιά γωνία της παρακάτω εικόνας. Η φωτογραφία του Azov αναδημοσιεύτηκε από διεθνή μέσα, συμπεριλαμβανομένου του Sky News, αλλά με το υδατογράφημα αποκομμένο.
Ενώ το θέατρο φαινόταν να έχει υποστεί μεγάλες ζημιές αποδείχθηκε ότι δεν σκοτώθηκε ούτε ένας άνθρωπος από την έκρηξη.
It’s a miracle – civilians that were hiding in a basement at the Drama Theater in Mariupol survived the air strike.
Now they are getting evacuated from underneath the ruins.— Illia Ponomarenko 🇺🇦 (@IAPonomarenko) March 17, 2022
Το ABC News στις 17 Μαρτίου ισχυρίστηκε ότι όλοι οι άμαχοι είχαν σωθεί από το θέατρο, αλλά ότι «εκατοντάδες εξακολουθούσαν να αγνοούνται».
Τα δεδομένα για το μέτριου μεγέθους θέατρο στη σελίδα του στην Ουκρανική Wikipedia ανεβάζουν τη μέγιστη χωρητικότητα θέσεων σε 680, γεγονός που εγείρει ερωτήματα σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να χωρέσουν «εκατοντάδες» ή «χιλιάδες» στο υπόγειό του.
Ουκρανικά μέσα ενημέρωσης, εν τω μεταξύ, έχουν εκφράσει σύγχυση για το περιστατικό.
Η ιστοσελίδα 0629 προσπάθησε να εξηγήσει τη μυστηριώδη εξαφάνιση των χιλιάδων αμάχων που φέρεται να βρίσκονταν στο θέατρο, υποστηρίζοντας ότι είχαν εκκενωθεί στην πόλη Ζαπορίζια, μια ημέρα πριν από την υποτιθέμενη επίθεση. «Περιμένουμε τις επίσημες επαληθευμένες πληροφορίες και μη βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα», ανέφερε.
Καθώς οι κάτοικοι της Μαριούπολης ξεχύθηκαν από την πόλη μέσω των ανθρωπιστικών διαδρόμων του ρωσικού στρατού, άρχισαν να προκύπτουν μαρτυρίες για ανελέητες επιθέσεις του Αζόφ στους φυγάδες αμάχους – και για μια μεγάλη εξαπάτηση στο τοπικό θέατρο.
Στις 17 Μαρτίου, μια νεαρή γυναίκα έκανε μια εντυπωσιακή αφήγηση της κατάστασης μέσα στη Μαριούπολη στο ANNA, το Πρακτορείο Ειδήσεων Δικτύου της Αμπχαζίας. «Οι μαχητές του Αζόφ απλώς κρύβονταν πίσω μας», είπε σε δημοσιογράφο. «Ήμασταν οι ανθρώπινες ασπίδες τους, αυτό είναι. Έσπασαν τα πάντα, γύρω μας, δεν μας άφηναν έξω. Περάσαμε 15 μέρες σε ένα υπόγειο, με παιδιά… Δεν μας έδωσαν νερό, τίποτα».
Περιγράφοντας πώς το τάγμα Azov τοποθέτησε τα τανκς του μπροστά στα τοπικά καταφύγια βομβών, η γυναίκα πρόσφερε μια αποκαλυπτική λεπτομέρεια: «Όταν έφευγαν», είπε, αναφερόμενη στο τάγμα Azov, «κατέστρεψαν το θεατρικό θέατρο. Μας έφεραν ανθρώπους με σκάγια».
https://twitter.com/morphonios/status/1504434598486413313?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1504434598486413313%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fthegrayzone.com%2F2022%2F03%2F18%2Fbombing-mariupol-theater-ukrainian-azov-nato-intervention%2F
Πολλοί εκτοπισμένοι επανέλαβαν τη μαρτυρία της γυναίκας ότι το Αζόφ κρατούσε ομήρους πολίτες της Μαριούπολης και είπαν ότι έγιναν στόχος πυροβολισμών καθώς διέφυγαν μέσω ανθρωπιστικών διαδρόμων.
«Έκαψαν τα πάντα», θυμάται μια ηλικιωμένη γυναίκα στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης. «Βομβάρδισαν ολόκληρο το διαμέρισμά μου…. Εισέβαλαν και κάθονταν εκεί και έφτιαχναν μολότοφ. Ήθελα να μπω, να πάρω τα πράγματά μου, αλλά μου είπαν: «Όχι, δεν έχεις δουλειά εδώ».
Ερωτηθείσα από έναν δημοσιογράφο ποιος της επιτέθηκε και εισέβαλε στο σπίτι της, η γυναίκα απάντησε: «Λοιπόν, οι Ουκρανοί, φυσικά».
https://twitter.com/gbazov/status/1504510970076581894?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1504510970076581894%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fthegrayzone.com%2F2022%2F03%2F18%2Fbombing-mariupol-theater-ukrainian-azov-nato-intervention%2F
https://twitter.com/andre_mihaescu/status/1504556846325116933?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1504556846325116933%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fthegrayzone.com%2F2022%2F03%2F18%2Fbombing-mariupol-theater-ukrainian-azov-nato-intervention%2F