Αναφορά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας και στη χάραξη στρατηγικής με κεντρικό άξονα τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας, έκανε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.
Όπως τόνισε, ο σχεδιασμός του υπουργείου για αύξηση των προορισμών και τουρισμό ακόμα και τους χειμερινούς μήνες απέδωσε και αυτό φάνηκε στις τσέπες των ανθρώπων της ελληνικής περιφέρειας (μικρές εμπορικές επιχειρήσεις, εστίαση, αλλά και στον πρωτογενή τομέα) που μπήκε «ζεστό συνάλλαγμα» χωρίς μεσάζοντες.
«Επιπλέον επενδύσαμε στο city break στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις και ”φωτίσαμε” νησιά που μέχρι σήμερα δεν ήταν ιδιαίτερα προβεβλημένα. Σε όλες αυτές τις περιοχές πλέον συρρέουν επενδύσεις, αναβαθμίζεται ποιοτικά το brand της Ελλάδας και αυξάνεται το εισόδημα των ανθρώπων που ζουν εκεί» είπε ο κ. Κικίλιας.
Μάλιστα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία της συμφωνίας με τις αμερικανικές αερογραμμές για απευθείας πτήσεις, με αποτέλεσμα τους επόμενους μήνες να αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα 500.000 high spenders ταξιδιώτες, καθώς και στο γεγονός ότι η χώρα μας είναι πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων τουριστών ενώ αποτελεί Νο1 προορισμό για τους Γάλλους.
Σε ό,τι αφορά στις δυνατότητες που δίνει το Ταμείο Ανάκαμψης, υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Τουρισμού αξιοποιεί πλήρως τους πόρους οι οποίοι συνολικά (ελληνικό δημόσιο, τράπεζες και ιδιώτες) φτάνουν το 1 δις ευρώ. Με το ποσό αυτό θα γίνουν επενδύσεις σε υποδομές τουρισμού (αναβάθμιση μαρίνων και λιμανιών, αγροτουρισμός, χιονοδρομικά κέντρα κ.α.), ενώ ταυτόχρονα θα ενισχυθεί και ο κατασκευαστικός τομέας ο οποίος περιλαμβάνει περίπου 80 επαγγέλματα.
Τέλος, σχετικά με το θέμα έλλειψης προσωπικού, απάντησε ότι αυτό συνιστά ένα πανευρωπαϊκό πρόβλημα που «γέννησε» η πανδημία, καθώς μετά τα lockdown αρκετοί εργαζόμενοι δεν επέστρεψαν στον τουριστικό κλάδο. Ωστόσο επεσήμανε ότι αν η αύξηση του κατώτατου μισθού, συνδυαστεί με τη βούληση των επιχειρηματιών για διασφάλιση ποιοτικών συνθηκών εργασίας, αφενός θα υπάρχει διαθεσιμότητα εργαζομένων που θα αποδίδουν τα μέγιστα, αλλά και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες θα μπορούν να παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους επισκέπτες. «Το κέρδος θα πρέπει να επιμερίζεται σε όλους αυτούς οι οποίοι παλεύουν και μοχθούν για το τουριστικό μας προϊόν» κατέληξε ο Βασίλης Κικίλιας.