Ζήλεψαν, απ’ ό,τι φαίνεται, τα τουρκικά πάρτι στη Μονή Σουμελά κάποιοι ανεκδιήγητοι Αλβανοί ράπερ και αποφάσισαν να επιδείξουν την ίδια περιφρόνηση προς την Ελληνορθοδοξία, γυρίζοντας βιντεοκλίπ μπροστά σε ένα από τα πιο σημαντικά εκκλησιαστικά τέμπλα της Κορυτσάς, που βρίσκεται στο Μουσείο Μεσαιωνικής Τέχνης της συγκεκριμένης πόλης.
Όπως μάλιστα αναφέρει η ομογενειακή ιστοσελίδα himara.gr που ανέδειξε το θέμα, οι εν λόγω νεαροί τραγουδιστές μάλλον θέλησαν να προκαλέσουν τους ορθοδόξους σε όλη την Αλβανία. Αυτή η προσβλητική κίνηση προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Ορθόδοξης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Αλβανίας, η οποία εξέφρασε την ανησυχία, τη λύπη και την αγανάκτησή της για τη βεβήλωση των λειτουργικών αντικειμένων ενός από τα σημαντικότερα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς του λαού της.
Σημειώνεται συγκεκριμένα ότι το μουσικό βίντεο «Picasso» που γυρίστηκε στο Μουσείο Μεσαιωνικής Τέχνης στην Κορυτσά, μπροστά από το τέμπλο της Ρεχόβας -το οποίο, όπως υπογραμμίζεται, αδίκως δεν έχει επιστραφεί στην Ορθόδοξη Εκκλησία, με το πρόσχημα της διατήρησης αυτής της πολύτιμης κληρονομιάς, είναι ένα σαφές σημάδι ασέβειας προς αυτές τις πνευματικές αξίες.
«Αυτό το περιβάλλον είναι εντελώς ακατάλληλο για τις αξίες που αντικατοπτρίζει για την προώθηση αυτού του είδους μουσικής. Εκεί, με σεβασμό στην παράδοση και στον πολιτισμό που έχουν δημιουργήσει αυτά τα ιερά αντικείμενα, θα ψυχαγωγούν οι ήχοι της βυζαντινής μουσικής κι όχι ήχοι που προσβάλλουν αυτούς και την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας», καταλήγει η ανακοίνωση.
Στόχος ακραίων σωβινιστών
Υπενθυμίζεται ότι, δυστυχώς, η Κορυτσά δεν ανήκει στις λεγόμενες «μειονοτικές ζώνες» που έχει αναγνωρίσει το αλβανικό κράτος, παρά το γεγονός ότι αποτελούσε πάντοτε προπύργιο του Ελληνισμού στην περιοχή, και ως εκ τούτου ακραίοι σωβινιστές θεωρούν ότι μπορούν να λειτουργούν ατιμώρητα εκεί.
Το, δε, μίσος κατά της Ορθοδοξίας στην Αλβανία ταυτίζεται πολλαπλώς με τον ανθελληνισμό που διατρέχει μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας της και πράξεις όπως αυτή ίσως αντανακλούν ακριβώς αυτό το αίσθημα.