Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν φαίνεται να είχε καμία εμπλοκή στην υπόθεση κατάσχεσης του φορτίου με ιρανικό πετρέλαιο από το δεξαμενόπλοιο «Lana» (πρώην «Pegas») στην Κάρυστο. Μία ενέργεια η οποία φαίνεται ότι επιφέρει πρωτοφανείς συνέπειες στην ελληνική ναυτιλία, πέραν φυσικά του ιρανικού ρεσάλτο σε δύο πλοία με ελληνική σημαία και την σύλληψη των 10 Ελλήνων ναυτικών.
Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρξε κυβερνητική εμπλοκή και μάλιστα σε ανώτατο επίπεδο, προκειμένου να καταστεί εφικτή η μεταφόρτωση του ιρανικού πετρελαίου σε δύο δεξαμενόπλοια που ναυλωθήκαν από τις ΗΠΑ ακριβώς για αυτό τον σκοπό. Μεταφόρτωση που μάλιστα έγινε παράνομα στο συγκεκριμένο σημείο, διότι το πλοίο θα έπρεπε να μεταφερθεί είτε στην Κρήτη είτε την Πρέβεζα για να γίνει η μεταφόρτωση.
Πρώτο ερώτημα λοιπόν, είναι το ποιος άσκησε πίεση στον λιμενάρχη για να συνηγορήσει σε μία τέτοια παράνομη ενέργεια με τεράστιο περιβαλλοντικό κίνδυνο.
Δεύτερο ερώτημα ήταν η διαδικασία – εξπρές της εκτέλεσης δικαστικής συνδρομής των ΗΠΑ για την κατάσχεση του φορτίου, τη στιγμή που η Αρχή για το ξέπλυμα είχε άρει τη διάταξη για τη δέσμευση του πλοίου, αφού η εταιρεία στην οποία είχε μεταβιβαστεί το Lana, ήταν εκτός κυρώσεων.
Τρίτο ερώτημα είναι η ίδια η εκτέλεση της δικαστικής συνδρομής, αφού στην ΕΕ δεν ισχύει το Αμερικανικό εμπάργκο στο ιρανικό πετρέλαιο.
Τέταρτο ερώτημα είναι γιατί η συγκεκριμένη αίτηση δικαστικής συνδρομής των ΗΠΑ δεν έγινε πρωτίστως στην Τουρκία, καθώς το ρωσικό πλοίο είχε αποπλεύσει από τουρκικό λιμάνι. Λίγες ημέρες μάλιστα πριν, ο ίδιος ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ, είχε χαρακτηρίσει την Τουρκία ως «το μεγαλύτερο θύμα της τρομοκρατίας»! Άρα, ιδού πεδίο δόξης λαμπρό να το αποδείξει.
Υπάρχει και ένα ρητορικό ερώτημα που πλανάται στο Μέγαρο Μαξίμου. Εάν κάποιοι κέρδισαν από αυτή την υπόθεση. Εκεί ίσως να κρύβεται το κλειδί για την διαλεύκανση της.
Όλα αυτά βέβαια θα γίνουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, διότι δημοσίως η κυβέρνηση θα συνεχίσει να υποστηρίζει ότι κινήθηκε με γνώμονα την διεθνή νομιμότητα και τις διεθνείς υποχρεώσεις της Ελλάδας.
Το μόνο που είναι βέβαιο είναι ότι η ελληνική ναυτιλία εισέρχεται σε μία περίοδο πρωτοφανούς κρίσης, από το πουθενά. Και στο Μαξίμου φοβούνται πάρα πολύ τις αντιδράσεις των Ελλήνων εφοπλιστών.