Με ομοβροντία πυρών από την αντιπολίτευση ξεκίνησε η αντιπαράθεση στη Βουλή επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τα ΑΕΙ, που έχει χαρακτηριστεί και ως «μάχη των μαχών».
Ο νέος νόμος-πλαίσιο για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, που αλλάζει άρδην το μοντέλο διοίκησής τους, προκαλώντας την αντίδραση τόσο του πολιτικού όσο και του πανεπιστημιακού κόσμου, εισήχθη ήδη στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή με σκοπό να ψηφιστεί στην Ολομέλεια στα τέλη της προσεχούς εβδομάδας. Ακόμη και ο χρόνος κατάθεσης και ψήφισης του νομοσχεδίου, εν μέσω προχωρημένου θέρους δηλαδή και με τα πανεπιστήμια κλειστά, αποτέλεσε σημείο κριτικής της αντιπολίτευσης, όπως και η απουσία διαβούλευσης και συναίνεσης με τους φορείς.
Η Νίκη Κεραμέως στις παρεμβάσεις της υποστήριξε επί της ουσίας πως το νομοσχέδιο
αδικείται, καθώς η διαφωνία έγκειται σε συγκεκριμένα άρθρα, κυρίως για την αλλαγή του
μοντέλου διοίκησης των τμημάτων, που, όπως είπε, «αφορούν 500 ανθρώπους σε όλη τη
χώρα». Η υπουργός φαίνεται πως θα επιμείνει μέχρι τέλους στις προωθούμενες αλλαγές,
καθώς υποστήριξε πως υλοποιείται πλέον το σύνολο των «γαλάζιων» προεκλογικών
δεσμεύσεων για τον χώρο της Παιδείας. Οσο για το νέο σύστημα διοίκησης και τον εφεξής διορισμό και όχι εκλογή των πρυτάνεων από τη βάση, υποστήριξε πως «δεν είναι Βουλή το πανεπιστήμιο, είναι επιστημονικός φορέας», παραπέμποντας στο τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η κριτική πάντως που δέχθηκε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης ήταν σφοδρή, με τον ΣΥΡΙΖΑ να μιλά για «έκτρωμα», το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ. να εκφράζει τη ρητή διαφωνία του, το ΚΚΕ να ζητά απόσυρση, την Ελληνική Λύση να διατυπώνει σοβαρές ενστάσεις και το ΜέΡΑ25 να ξεκαθαρίζει πως καταψηφίζει. Η μαραθώνια συζήτηση συνεχίζεται σήμερα, με την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων, με άπασα την αντιπολίτευση να αντιδρά στην άρνηση της πλειοψηφίας να προσκαλέσει φοιτητικούς συλλόγους. Μάλιστα, ο Νίκος Φίλης ενοχλήθηκε από την «υπερεκπροσώπηση», όπως κατήγγειλε, των κληρικών, οι οποίοι θα τοποθετηθούν για τις διατάξεις που αφορούν κυρίως τις οργανικές τους θέσεις.