Πρόστιμο 46.000 ευρώ επέβαλε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή σε τέσσερις εισπρακτικές εταιρίες για παραβάσεις του νόμου. Οι παραβάσεις αφορούσαν όχληση οφειλετών πριν από την πάροδο των 10 ημερών από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους, όχληση οφειλετών με κλήσεις σε τηλέφωνο εργασίας, παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή, παραπλανητική πληροφόρηση και επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς κατά την τηλεφωνική επικοινωνία.
Και σε Ινστιτούτο αισθητικής
Η Γενική Γραμματεία επέβαλε πρόστιμο ύψους 70.000 ευρώ και σε επιχείρηση που παρέχει υπηρεσίες αισθητικής και προσωπικής φροντίδας επειδή παρέλειψε να παραδώσει στους πελάτες της αντίγραφο της σύμβασης παροχής υπηρεσιών και έντυπο αναιτιολόγητης υπαναχώρησης, ενώ δεν επέστρεψε τα αχρεωστήτως εισπραχθέντα ποσά για μη παρασχεθείσες υπηρεσίες.
Οι καταγγελίες
Η Γενική Γραμματεία εξετάζει πλήθος παρόμοιων καταγγελιών καταναλωτών που προπλήρωσαν επιχειρήσεις για να τους παρέχουν υπηρεσίες αισθητικής και προσωπικής φροντίδας, αλλά οι εν λόγω επιχειρήσεις έκλεισαν αιφνίδια, χωρίς να έχουν ολοκληρώσει την παροχή των υπηρεσιών, για τις οποίες οι καταναλωτές κατέβαλαν τίμημα.
Ενημερώνονται οι καταναλωτές που έχουν ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης ή καταγγελίας της σύμβασης ότι υποχρεούνται να καταβάλουν μόνο το κόστος των υπηρεσιών που αποδεδειγμένα τους έχουν παρασχεθεί από τις ανωτέρω επιχειρήσεις.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την εφημερίδα “δημοκρατία” κλιμάκιο του Συντονιστικού Κέντρου Αντιμετώπισης Παραεμπορίου έβγαλε «λαβράκια» σε καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών ειδών και κινητής τηλεφωνίας, όπου κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν 512 τεμάχια ηλεκτρονικών εξαρτημάτων προϊόντων απομίμησης και επεβλήθησαν πρόστιμα για έλλειψη παραστατικών και παράνομη διακίνηση, συνολικού ύψους 4.500 ευρώ.