Το τουρκικό γεωτρύπανο Abdulhamid Han ξυπνά δυσάρεστες μνήμες του 2020 και επαναφέρει στο προσκήνιο όλες τις πρόχειρες και επικίνδυνες πρόσφατες «ρυθμίσεις» του 2020-2021, που εγκλωβίζουν την Ελλάδα στον 28ο μεσημβρινό, αφήνοντας ανατολικά την ελληνική ΑΟΖ στο έλεος του Ερντογάν, ο οποίος την έχει «τουρκοποιήσει» και έχει στείλει τις συντεταγμένες της διεκδικούμενης ΑΟΖ του στον ΟΗΕ, χωρίς καμιά αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης.
- Της Κύρας Αδάμ
Θεωρητικώς το πλοίο θα ακολουθήσει τα χνάρια του τουρκικού πλοίου σεισμικών ερευνών «Oruc Reis» το 2020, το οποίο όργωσε όλη την περιοχή ανατολικά της Ρόδου – Καστελλόριζου μέχρι τις δυτικές ακτές της Κύπρου, όπου η Λευκωσία δεν έχει οριοθετήσει ΑΟΖ με κανέναν, περιμένοντας ματαίως την Ελλάδα να προχωρήσει σε οριοθέτηση Ελλάδας – Κύπρου.
Το έργο αυτό θα αρχίσει να εξελίσσεται από τις 9 Αυγούστου και εντεύθεν, με την Άγκυρα να επιμένει για πρώτη φορά ότι και τα Κατεχόμενα έχουν να παίξουν ρόλο στις γεωτρήσεις, αφού έχουν δώσει την επίσημη άδεια στην Άγκυρα να προχωρήσουν για λογαριασμό τους σε γεωτρήσεις.
Αλλά το Abdulhamid Han δεν είναι ο μόνος πονοκέφαλος της Αθήνας, καθώς η Τουρκία -με πολύ συντονισμένες κινήσεις- επιχειρεί να εντάξει την περιοχή ανατολικά της Ρόδου και του Καστελλόριζου σε τουρκική κυριαρχία – επικράτεια και χρησιμοποιεί την περιοχή «ως ορμητήριο» για συνεχείς ασκήσεις με UAVs.
O στόχος των ασκήσεων αυτών είναι να κατακερματιστεί η ελληνική κυριαρχία.
Προς τούτο τα UAVs εισέρχονται στο FIR Αθηνών μεταξύ Ρόδου – Μεγίστης χωρίς κατάθεση σχεδίου πτήσης και στη συνέχεια με βόρεια πορεία φτάνουν μέχρι 22 ν.μ. νοτίως της Θάσου. Tα UAVs περνάνε 6 ν.μ. από τις ακτές των ελληνικών νήσων, θέτοντας στα άχρηστα την ελληνική κυριαρχία των 10 ν.μ. και σε τρεις περιπτώσεις περνούν πάνω από ελληνικές βραχονησίδες, ενώ κατά τη διαδρομή έχουν σχεδιαστεί πέντε περιοχές στις οποίες κάνουν κύκλους (ΟΡΒΙΤ) σε ελληνική κυριαρχία.
Στο ύψος της Χίου τον έλεγχο των UAVs αναλαμβάνει το αεροδρόμιο GIGLI σε διαφορετική συχνότητα, ενώ στο ύψος της Λήμνου τον έλεγχο των UAVs τον αναλαμβάνει το ραντάρ Ιμβρου (COCKEADA) επίσης σε διαφορετική συχνότητα, κάτι που δείχνει ότι είναι πολύ δύσκολη -αν όχι αδύνατη- η παρεμβολή της συχνότητας ελέγχου πτήσης των UAVs από ελληνικής πλευράς και δείχνει τις δυσκολίες αντιμετώπισης σε καιρό επιχειρήσεων.
Πέντε σταθμοί
Δι’ αυτού του τρόπου η Άγκυρα επιχειρεί να μετατρέψει το Αιγαίο σε… σιδηροδρομική γραμμή από το Καστελλόριζο μέχρι τη Θάσο με πέντε -για την ώρα- σταθμούς των πτήσεων των UAVs.
Αυτά στο «θέατρο του Αιγαίου», με την κυβέρνηση να αποφεύγει όπως ο διάβολος το λιβάνι να αναφερθεί, να ενημερώσει και κυρίως να πράξει, ώστε να ανακόψει την επιθετική στρατηγική της Άγκυρας εναντίον της ελληνικής εθνικής κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Στο καθαρά διπλωματικό πεδίο η κυβέρνηση Μητσοτάκη νομίζει ότι φτύνει την Άγκυρα όταν την περιγράφει διεθνώς «αναθεωρητική δύναμη», γεγονός που δεν κάνει την Άγκυρα να ιδρώσει. Τουναντίον.
Πράγματι η Άγκυρα κάνει ό,τι μπορεί και προετοιμάζεται για να αναθεωρήσει τη Συνθήκη της Λωζάννης ή να αποχωρήσει από αυτή.
Διαβάστε ακόμα:
- «Κόκκινος» συναγερμός στις δυτικές πρωτεύουσες για το συνεχές «ζευγάρωμα» Πούτιν-Ερντογάν!
- Μίνι Ιράν θέλουν να δημιουργήσουν οι Τούρκοι στη Θράκη!
- Νέα πρόκληση των Τούρκων – «Βαφτίζουν» την Ψέριμο τουρκική και αντιδρούν για το άνοιγμα του σχολείου!
- Τατάρ: Με την εισβολή στην Κύπρο το 1974 φέραμε την ειρήνη!
- «Κάνει παιχνίδι» η τουρκική προπαγάνδα: Που θα τρυπήσει τελικά το Abdulhamid Han;
- Συνθήκη της Λωζάννης: 11+1 αλήθειες που «καίνε» την Τουρκία