Η δραματική κατάσταση που επικρατεί στα νοσοκομεία της χώρας τραβάει όλα τα φώτα της δημοσιότητας, καθιστώντας άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σύστημα υγείας ήσσονος σημασίας για την πλειονότητα των μέσων ενημέρωσης, τουλάχιστον αυτών που ακόμα και σήμερα επιτελούν τον ρόλο τους και επισημαίνουν τα κακώς κείμενα της εκάστοτε εξουσίας.
Ενα από αυτά τα προβλήματα σχετίζεται με τη λειτουργία του ΕΚΑΒ, το οποίο, όπως φαίνεται, ιδιαίτερα στην ελληνική περιφέρεια, αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων, με αποτέλεσμα ακόμα και την απώλεια ανθρώπινων ζωών.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση του ΕΚΑΒ Χίου, το οποίο διαθέτει προσωπικό μόνο για ένα ασθενοφόρο για ολόκληρο το νησί, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των κατοίκων. Αποτέλεσμα ήταν ο άδικος χαμός ενός 55χρονου πυροσβέστη, ο οποίος έφυγε από τη ζωή περιμένοντας το πλήρωμα του ΕΚΑΒ να επιστρέψει από άλλη διακομιδή που έκανε προς το νοσοκομείο. Το γεγονός αυτό, όπως ήταν αναμενόμενο, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από το σύνολο των φορέων της Χίου, οι οποίοι το μεσημέρι της Πέμπτης συγκεντρώθηκαν στην είσοδο του «Σκυλίτσειου» Νοσοκομείου, ζητώντας την άμεση στελέχωση του ΕΚΑΒ, ώστε να μπορεί να λειτουργεί στοιχειωδώς, με τουλάχιστον δύο ασθενοφόρα διαθέσιμα ανά βάρδια. Το πανό που έγραφε «όχι άλλοι νεκροί, πλήρη στελέχωση του ΕΚΑΒ Χίου» ήταν ενδεικτικό του κλίματος.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που προέρχονται από το υπουργείο Υγείας, στην Ελλάδα υπάρχουν 850 ασθενοφόρα, 30 μηχανές και 3.900 υπάλληλοι, με ειδικότητες αυτές των οδηγών και των διασωστών. Οσον αφορά τον εξοπλισμό του ΕΚΑΒ στα νησιά του βορείου και του νοτίου Αιγαίου, υπάρχει ένα ασθενοφόρο ανά νησί, με εξαίρεση τη Ρόδο, την Κρήτη και τη Μυτιλήνη. Ειδικότερα, για τα μεγάλα αστικά κέντρα, δηλαδή την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, καλύπτεται με βάση τα διεθνή στάνταρτ το 65%-70%. Απόρροια αυτής της εξίσωσης είναι ασθενείς και γιατροί να γίνονται μάρτυρες τριτοκοσμικών καταστάσεων, με μεταφορές ασθενών να γίνονται σε καρότσες αγροτικών και αυτοκίνητα ιδιωτών.