Δεν έχουν τέλος τα λογής λογής δωράκια προς τους καναλάρχες από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, η οποία βάλλεται πανταχόθεν και μάλλον ψάχνει τρόπους ώστε να διασφαλίσει την ομερτά των μίντια. Με νομοσχέδιο του Γιάννη Οικονόμου, που βρίσκεται στη διαβούλευση, τα κανάλια δύνανται να μειώνουν και άλλο τους εργαζομένους τους και συγκεκριμένα κατά 100!
Υπενθυμίζεται πως το 2020, με τον αρχικό νόμο του Στέλιου Πέτσα, είχε καταργηθεί πρώτη φορά το όριο των 400 εργαζομένων που όφειλαν μέχρι τότε να απασχολούν με σύμβαση εργασίας οι τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας. Ειδικότερα, με τον νόμο αυτόν ίσχυσε πρώτη φορά πως για την κάλυψη του αριθμού των 400 εργαζομένων θα μπορούν πλέον να συνυπολογιστούν εργαζόμενοι συνδεδεμένων επιχειρήσεων και εργαζόμενοι ανεξάρτητων εταιριών παραγωγής.
Σήμερα η κυβέρνηση διευκολύνει έτι περαιτέρω τους καναλάρχες, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να απαλλαχθούν από ακόμη περισσότερους εργαζομένους. Κι αυτό διότι, όπως αναφέρεται στο επίμαχο άρθρο που βρίσκεται στη διαβούλευση, σε σχέση με την υποχρέωση κάθε αδειούχου παρόχου περιεχομένου να απασχολεί τουλάχιστον 400 άτομα, «το προσμετρώμενο προσωπικό των συνδεδεμένων επιχειρήσεων και των ανεξάρτητων εταιριών παραγωγής, με βεβαίωση απασχόλησης ανάλογου χρόνου, δεν υπερβαίνει το σαράντα τοις εκατό (40%) του ετήσιου μέσου όρου προσωπικού». Αυτό σημαίνει πως το ποσοστό των εργαζομένων χωρίς σύμβαση αυξάνεται από το 15% που ίσχυε στο 40%, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε δεκάδες απολύσεις!
Η αντίδραση της ΕΣΗΕΑ
Η ΕΣΗΕΑ αντέδρασε εντόνως και ζήτησε να αποσυρθεί άμεσα η επίμαχη ρύθμιση, ξεκαθαρίζοντας πως σε διαφορετική περίπτωση θα πραγματοποιήσει προειδοποιητική απεργία την Τρίτη σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Σημειωτέον, η εν λόγω διάταξη δεν είναι η πρώτη εξυπηρέτηση της κυβέρνησης στους καναλάρχες. Είχε προηγηθεί την πρώτη περίοδο του κορωνοϊού η λίστα Πέτσα, με τα κανάλια να βγαίνουν εξαιρετικά ωφελημένα από τη μοιρασιά της πίτας. Ακολούθησε, πάλι το 2020, με πρόφαση τον κορωνοϊό, η λίστα Πέτσα νούμερο 2. Τότε δόθηκαν στα κανάλια άλλα 2 εκατομμύρια ευρώ για διαφημιστικές καμπάνιες κατά της πανδημίας.