Μπορεί να είμαστε… πρωταθλητές σε τροχαία δυστυχήματα σε όλη την Ευρώπη, αλλά η κυβέρνηση σχεδιάζει να βάλει τέλος στο μέτρο της αφαίρεσης των πινακίδων κυκλοφορίας από τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται σε τροχονομικές παραβάσεις.
Αυτό προβλέπεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021-2030, που προωθείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Οπως προανήγγειλε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καταργείται το μέτρο της αφαίρεσης των πινακίδων κυκλοφορίας, καθώς οι ποινές θα επιβάλλονται στους οδηγούς, και όχι στα οχήματα.
«Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό, τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών, γι’ αυτό οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και την επικινδυνότητα της κάθε παράβασης» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
Ως προς τη σκοπιμότητα της αλλαγής του συστήματος επιβολής ποινών από τον ΚΟΚ, ο υπουργός εξήγησε πως «οι ποινές θα αφορούν κυρίως τον οδηγό και όχι το όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο».
Επιπλέον, ανέφερε ότι οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.