Στο «κυνήγι» των προσφορών επιδίδονται οι καταναλωτές, με το σαρωτικό κύμα ακρίβειας και τις απανωτές ανατιμήσεις σε βασικά είδη και τρόφιμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ να «εξανεμίζουν» το εισόδημα τους, σύμφωνα με έρευνα της NielsenIQ.
Όπως αναφέρει η εν λόγω έρευνα, φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι για τους μισούς Έλληνες (46%) θα γίνει με προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, η έρευνα αναφέρει πως ακόμη δεν έχουν περάσει στις τιμές λιανικής αρκετές από τις αυξήσεις που περιλαμβάνουν οι τιμοκατάλογοι, οι οποίοι έχουν αποσταλεί από τους προμηθευτές στους λιανεμπόρους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό που συναντάται στην Ελλάδα, σε ό,τι αφορά την αγορά προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορά για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, είναι το υψηλότερο που καταγράφεται στη σχετική έρευνα και αρκετά πάνω από το μέσο ποσοστό, που είναι 32%. Ένα 25% σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα αγοράσει λιγότερα προϊόντα, 22% θα στραφεί σε φθηνότερες μάρκες, 15% θα προτιμήσει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ένα 13% θα αγοράσει τοπικά προϊόντα για να ενισχύσει την εθνική οικονομία.
Οι Ευρωπαίοι θα αλλάξουν συνήθειες
Πάντως, οχτώ στους δέκα καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ενωση δηλώνουν ότι θα αλλάξουν, λόγω πληθωρισμού, τις χριστουγεννιάτικες συνήθειές τους. Άλλωστε η πλειονότητα των καταναλωτών στην Ε.Ε. εκτιμά ότι ο προϋπολογισμός των Χριστουγέννων θα είναι ίδιος με πέρυσι ή χαμηλότερος.
Μέχρι τα Χριστούγεννα πάντως, με βάση, τουλάχιστον, όσα ανακοινώθηκαν προσφάτως μετά τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με εκπροσώπους του λιανεμπορίου- θα έχει ανακοινωθεί από κάθε αλυσίδα το δικό της «καλάθι» με τα 50 φθηνά προϊόντα.