Η επιλογή δικηγόρου είναι δύσκολη. Ακριβώς επειδή οι κορυφαίοι στον τομέα τους και οι πιο αξιοσέβαστοι στη νομική κοινότητα είναι συχνά αυτοί που το ευρύ κοινό δεν έχει ακούσει ποτέ. Αυτοί που παραείναι απασχολημένοι με τη δουλειά τους για να συμμετέχουν σε πάνελ μεσημεριανών και πρωινών εκπομπών.
- Από τον Βασίλη Γαλούπη
Αλλά υπάρχουν και οι άλλοι δικηγόροι, που όλοι τους έχουμε δει. Νομικοί που απολαμβάνουν τεράστια προώθηση από τα ΜΜΕ επειδή αναλαμβάνουν «δημοφιλείς» υποθέσεις. Πολλοί τηλεθεατές υποθέτουν ότι αυτοί οι νομικοί δεν θα ήταν στην τηλεόραση αν δεν ήταν οι κορυφαίοι. Ετσι ο κόσμος «προσδίδει» στους σελέμπριτι δικηγόρους ικανότητες, σοφία και ευφυΐα που μπορεί να έχουν ή και να μην έχουν.
Στην πραγματικότητα, αυτό που «αγοράζει» κανείς όταν προσλαμβάνει έναν σελέμπριτι δικηγόρο είναι βασικά την ικανότητά του να «επικοινωνήσει» την υπόθεση σε ευρύ φάσμα και να επηρεάσει την κοινή γνώμη δημιουργώντας κλίμα, το οποίο αναπόφευκτα θα φτάσει και στη δικαστική αίθουσα. Οχι απαραίτητα ότι πρόκειται να κάνει σκόνη εισαγγελείς και αντιπάλους με τις νομικές του δεξιότητες.
Οπως συμβαίνει με οτιδήποτε άλλο προς πώληση στην αγορά, αλλιώς αντιμετωπίζεις ένα brand name κι αλλιώς μια άγνωστη μάρκα. Μέχρι που κάποιες φορές ο δικηγόρος σελέμπριτι βγαίνει από την ασφάλεια του γνωστού εγχώριου συστήματος στο οποίο έχει καταφέρει να αναδειχθεί. Κι εκεί μπορεί να προκύψουν δυσάρεστες εκπλήξεις. Ξαφνικά αυτό που βλέπεις δεν σου γεμίζει πια το μάτι.
Αυτό συνέβη και με την περίπτωση του προσώπου που, χριστουγεννιάτικα, μονοπώλησε τα social media. Το «Κορωπί» και το… άινοσεντ θα ακολουθούν τον Μιχάλη Δημητρακόπουλο για το υπόλοιπο της καριέρας του.
«Έχτιζε» τον μύθο του μεθοδικά
Ο Δημητρακόπουλος «έχτιζε» τον… μύθο του μεθοδικά για πάνω από 30 χρόνια. Τα ΜΜΕ τον εμφάνιζαν, μαζί με τον Κούγια, σαν το βαρύ πυροβολικό των Ελλήνων ποινικολόγων. Αρκούσε μια on camera δήλωση περί «ζαμέ» για να γκρεμιστεί σε μια νύχτα το δημόσιο προφίλ του. Ο ίδιος αυτοτρολαρίστηκε μετά, για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, αλλά το κακό ήδη είχε γίνει.
Στις 20 Δεκεμβρίου απαξίωνε τις αποκαλύψεις διεθνών ΜΜΕ για την υπόθεση Καϊλή: «Εχω στα χέρια μου στα γαλλικά τη δικογραφία, ξέρω γαλλικά, και δεν βλέπω αυτά που λένε… Ασ’ τους να τα λένε. Δεν έχουν καλή πληροφόρηση». Λίγες μέρες μετά τα social media τον περιέλαβαν, όταν έκανε τις «κακοπαιγμένες» δηλώσεις τόσο στα γαλλικά όσο και στα αγγλικά. Το «Politico» χαρακτήρισε με νόημα τα γαλλικά του… «διστακτικά». Η δίψα του δικηγόρου για την προβολή μέσω μιας διεθνούς υπόθεσης τούτη τη φορά τού γύρισε μπούμερανγκ.
Την περασμένη Παρασκευή ήρθε και η σειρά του Γαλλικού Ινστιτούτου στην Αθήνα να τρολάρει τον γνωστό ποινικολόγο «παίζοντας» με το «Κορωπί» και το «ζαμέ».
Ο Δημητρακόπουλος απάντησε σχεδόν αναγκαστικά με απόπειρα αυτοσαρκασμού, αλλά δεν περιορίστηκε εκεί. Υπήρχε και η σαφής μπηχτή περί γαλλομαθών της Σορβόνης, όπως και ορθογραφικό λαθάκι (ειρωνία), που εκ των υστέρων διορθώθηκε. Τα social media δεν έχασαν τη νέα ευκαιρία για σχολιασμό.
Αν κάτι έμαθε το πανελλήνιο απ’ όλη αυτή την «περιπέτεια» του Δημητρακόπουλου είναι ότι μπορεί ένας δικηγόρος δίχως να γνωρίζει τη γλώσσα να αναλάβει μια υπόθεση σε χώρα όπου ομιλούν τη γαλλική, με δικογραφία στα γαλλικά και με δικαστές γαλλόφωνους. Και στο τέλος να κάνει και δηλώσεις σε εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου σε γαλλικά ή αγγλικά, δίχως καν να τα μιλάει.
Πέρα από το ξεκαρδιστικό της υπόθεσης, πρακτικό πρόβλημα δεν υπάρχει για κανέναν άλλον, παρά μόνο για την πελάτισσά του, Καϊλή. Η οποία είδε το αίτημά της για αποφυλάκιση να πετάγεται αστραπιαία στον κάλαθο των αχρήστων με συνέπεια να παραμείνει στο κελί.
Όταν βρίσκεται εντός των συνόρων, παίζει στο «γήπεδό» του
Οσο, όμως, χάνει τα νερά του ο Μιχάλης Δημητρακόπουλος όταν περνάει τα σύνορα, όπως φάνηκε αυτές τις μέρες, τόσο νιώθει στο «γήπεδό» του όταν βρίσκεται εντός. Τη δεκαετία του ’90, όταν ήταν αντιπρόεδρος του Ιωνικού, μιλούσε κι αυτός τα… γαλλικά των ελληνικών γηπέδων. Κάποια βιντεάκια από επεισόδια εκείνης της εποχής ήρθαν τώρα ξανά στην επικαιρότητα.
Ο δικηγόρος με τις ισχυρές επαφές δεν διστάζει να αποζητά τον οίκτο των τηλεθεατών για τους πελάτες του. Για τον ηθοποιό Πέτρο Φιλιππίδη έλεγε πως «θέλει να πέσει από το μπαλκόνι». Για την Καϊλή με τις βαλίτσες πετροδόλαρα στο σπίτι της ότι «είναι εντελώς μόνη χριστουγεννιάτικα, ζει μια καταστροφή». Αλλες φορές γίνεται προκλητικός και αρπάζεται on air με τους συνομιλητές του στα δελτία ειδήσεων.
Επειδή οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, ειδικά σε θέματα αξιοπιστίας, είναι λογικό ότι στο εξής οι δημόσιες δηλώσεις Δημητρακόπουλου θα φιλτράρονται πολύ πιο αυστηρά. Ενιωθε την ανάγκη να κοκορεύεται στα δελτία ειδήσεων ότι ξέρει καλά γαλλικά για να κατανοήσει μια δικογραφία, αλλά λίγες μέρες μετά αποδείχθηκε ότι αυτό δεν ισχύει.
Οσο εύκολα «ψήλωνε» επί χρόνια από τα ελληνικά ΜΜΕ ο Δημητρακόπουλος για τις υποθέσεις που αναλάμβανε, τόσο ακαριαία «κόντυνε» όταν οι Βρυξέλλες τον έστειλαν στο… Κορωπί. Χρειάστηκε απλώς να φύγει για λίγο από τα σύνορα του συστήματος που τον ανέδειξε για να φανούν τα πραγματικά κυβικά του.
Βιογραφικό
Σπούδασε στη Νομική Αθηνών και άρχισε να δικηγορεί από το 1987. Προέρχεται από οικογένεια δικηγόρων, ο πατέρας του Αναστάσιος Δημητρακόπουλος εγγράφηκε για πρώτη φορά στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών το 1941. Το δικηγορικό γραφείο του μετέβαλε τη νομική του μορφή και μετατράπηκε σε δικηγορική εταιρία με την επωνυμία «Μιχάλης Α. Δημητρακόπουλος Δικηγορική Εταιρεία» το 2007. Εχει αναλάβει πολύκροτες υποθέσεις, ανάμεσά τους την υπεράσπιση των Εύας Καϊλή, Πέτρου Φιλιππίδη, Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, Βίκτωρα Ρέστη, κ.ά. Είναι παντρεμένος και έχει ένα παιδί.