Το υπουργείο Υποδομών «πέρασε» με τον αναπτυξιακό νόμο την πολυαναμενόμενη τροπολογία, με την οποία επιχειρείται η απεμπλοκή έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισ. ευρώ. Με την τροπολογία κλείνουν οι «μαύρες τρύπες» στη γνωστή υπόθεση διευθέτησης μεταξύ τεχνικών εταιριών και Επιτροπής Ανταγωνισμού το 2017.
Τα κενά στη συγκεκριμένη συμφωνία διευθέτησης, σύμφωνα με την εφημερίδα «δημοκρατία», οδήγησαν σε «βουνό» προσφυγών σχεδόν σε όλους τους διαγωνισμούς μεγάλων δημόσιων έργων, αλλά και πολλών μικρότερων. Την τελευταία τετραετία είχαν προκηρυχθεί μεγάλα έργα συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ, από τα οποία έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,3 δισ. ευρώ είναι μπλοκαρισμένα λόγω προσφυγών.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρέμβασής του υποστήριξε πως η τροπολογία «έρχεται να κάνει δύο πράγματα: αφενός να αποσαφηνίσει το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση, σε σημεία που στην πράξη διαπιστώθηκε ότι δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα. Και αφετέρου, εκεί όπου χρειάζεται, να κάνει πολύ πιο αυστηρό το νομοθετικό πλαίσιο της προηγούμενης κυβέρνησης».
Πρόσθεσε πως ο προηγούμενος νόμος για τις συμφωνίες διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε διατυπώσεις που δημιούργησαν «σειρά αμφισβητήσεων και παρερμηνειών, που οδήγησαν σε έναν κυκεώνα ενστάσεων».
Ως αποτέλεσμα, «έργα πάγωσαν ή έργα μελλοντικά θα μπορούσαν να παγώσουν, εξαιτίας μιας άστοχης, ασαφούς, κακής διατύπωσης. Κι αυτό, όπως καταλαβαίνετε, δεν δημιουργεί προβλήματα μόνο στις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, αλλά και σοβαρότατα δυνητικά προβλήματα για ολόκληρη τη χώρα.
Όπως είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις σε έργα που έχει ανάγκη ο τόπος, η συνολική επιβάρυνση ενός κλάδου με 50.000 εργαζομένους, ακόμα και ο κίνδυνος αφελληνισμού του».