Ο ορισμός της παράβασης καθήκοντος

Η κυβέρνηση εργάστηκε μέσα στο σκότος έως το ξημέρωμα για να εκπονήσει σχέδιο επικοινωνίας, με στόχο την απόκρυψη των προφανών πολιτικών της ευθυνών για το δυστύχημα

Must Read

Γράφαμε χθες από αυτή εδώ τη θέση ότι ο Πολάκης είναι απαράδεκτος όταν ζητά με αναρτήσεις του προγραφές δικαστών, δημοσιογράφων, πολιτικών και τραπεζιτών, αλλά «προσοχή! H παρέμβασή του μπορεί να έχει δευτερογενείς επιπτώσεις στον δημόσιο διάλογο». Εγγράφει θέματα προς συζήτηση στο συλλογικό υποσυνείδητο.

Θέματα υπαρκτά, τα οποία, αν τα αποσυνδέσουμε από τα πρόσωπα και τα συνδέσουμε με νοοτροπίες, είναι ιδιαιτέρως σοβαρά. Η πρώτη ένδειξη ότι αυτό ισχύει ήταν η έρευνα-σοκ της εταιρίας Public Issue, η οποία έδειξε ότι οι Ελληνες θεωρούν σε ποσοστό 75% διεφθαρμένο το δικαστικό σύστημα, σε ποσοστό 71% το πολιτικό σύστημα και σε ποσοστό 64% το μιντιακό- δημοσιογραφικό σύστημα.

Η δεύτερη και ισχυρότερη ένδειξη ότι η παρέμβαση του πρώην υπουργού είναι διαβρωτική ήταν ο τρόπος που το πολιτικό, το συνδικαλιστικό, το μιντιακό, αλλά εν μέρει και το δικαστικό σύστημα χειρίστηκαν το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, στο οποίο άφησε την τελευταία του πνοή ο ανθός της νεολαίας μας. Δεκάδες φοιτητές, που έλιωσαν μέσα στα παλιοσίδερα σε θερμοκρασίες 1.300 βαθμών Κελσίου.

Στοιχειώδη γνώση να έχει κανείς για το πώς συμπεριφέρονται σε αυτές τις περιπτώσεις το όλον σύστημα και οι εκπρόσωποί του αποδεικνύεται, δυστυχώς (και μετά λύπης μου το επισημαίνω), ότι αυτοί που τις προάλλες έσκιζαν -και σωστά- τα ιμάτιά τους για την καταδίκη του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ για παράβαση καθήκοντος από το Ειδικό Δικαστήριο έδωσαν (πλην φωτεινών εξαιρέσεων) τα ρέστα τους για να αποκρύψουν ποιοι πράγματι παρέβησαν το καθήκον τους. Η κυβέρνηση, από τα μεσάνυχτα που προκλήθηκε το δυστύχημα, εργάστηκε συστηματικά μέσα στο σκότος, έως το ξημέρωμα, για να εκπονήσει σχέδιο επικοινωνίας με στόχο την απόκρυψη των προφανών πολιτικών της ευθυνών για το δυστύχημα, ύστερα από τέσσερα χρόνια στην εξουσία.

Η μέθοδος, γνωστή: Απέσυρε καταρχάς όλους τους υπουργούς, τους βουλευτές και τα στελέχη που είχαν προγραμματίσει να εμφανιστούν στις πρωινές τηλεοπτικές εκπομπές προκειμένου να γλεντήσουν τον Αλέξη Τσίπρα για τη διαχείριση του θέματος Πολάκη. Παρά το πένθος και τη συντριβή για την απώλεια τόσων νέων ανθρώπων, όμως, το χούι είναι χούι: Την ώρα που στη Λάρισα μετρούσαν πτώματα, τα οποία έβγαζαν με το φτυάρι από τα τρένα λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που είχαν αναπτυχθεί, η Ν.Δ. εξέδιδε χθες το μεσημέρι ανακοίνωση με την οποία εγκαλούσε τον Τσίπρα γιατί δεν… διαγράφει τον Πολάκη. Λες και δεν υπήρχαν άλλες μέρες, μετά τις κηδείες των θυμάτων, για να συζητήσουμε ξανά το θέμα αυτό και να ξεφωνήσουμε τον αψύ Σφακιανό.

Η αναισθησία, πλήρης. Το επικοινωνιακό σχέδιο προέβλεπε αλληλοδιαδόχως δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου, ο οποίος έθεσε με πλάγιο τρόπο το ζήτημα του «ανθρώπινου λάθους του σταθμάρχη», δήλωση των υπουργών Υγείας έξω από τα νοσοκομεία (η Μίνα Γκάγκα υπήρξε απείρως πιο σοβαρή από τον Θάνο Πλεύρη στις δηλώσεις της), δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών (ο οποίος διέσωσε εν μέρει την τιμή της παράταξης και της οικογένειάς του με την παραίτησή του) και βεβαίως δήλωση του πρωθυπουργού, ο οποίος, ως συνήθως, εμφανίστηκε ως ουδέτερος τρίτος και επιχείρησε να απομακρύνει τη ζημιά από την αυλή του. Οπως και στις υποκλοπές. Τότε βολεύτηκε με τη θυσία του ανιψιού του, χθες με την παραίτηση του υπουργού του. Μέχρι να φθάσει το μεσημέρι και να κάνουν τις δηλώσεις οι ανωτέρω, είχαν προηγηθεί:

-Κανάλια που κατηύθυναν επιδέξια τη δημόσια συζήτηση στο «ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη», ο οποίος συνελήφθη από την Τροχαία και σχηματίστηκε εναντίον του δικογραφία. Με εξαιρέσεις, βεβαίως! Στο Open TV, όπου βρισκόμουν με τους Δημήτρη Καμπουράκη και Παναγιώτη Στάθη, ο πρώτος (τον οποίο έχει στοχοποιήσει ο Πολάκης) είπε ότι «αυτό το δυστύχημα μπορεί να εξελιχθεί στο Μάτι του κυρίου Μητσοτάκη». Ο Καμπουράκης τα είπε, όχι εγώ!

Συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ, οι οποίοι στο παρελθόν ήταν ασυμβίβαστοι και μάχονταν για το δίκαιο, έχοντας εξασφαλίσει το ποθητό αξίωμα, εμφανίστηκαν στα μέσα ενημέρωσης για να υποστηρίξουν ότι τα προβλήματα στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων είναι «διαχρονικά». Από εικοσαετίας. Από τότε χρονολογείται το πρόβλημα. Ηταν η δεύτερη «κασέτα» που έπαιζε χθες διαρκώς, μετά το «ανθρώπινο λάθος»: «διαχρονικά προβλήματα». Για τα οποία «διαχρονικά προβλήματα» δεν φτάνει μια ολόκληρη τετραετία σε μια κυβέρνηση για να τα επιλύσει.

Περιττεύει να σημειώσω ότι κανένας από τα ΜΜΕ σκέφθηκε να αναζητήσει τον υπεύθυνο Ασφαλείας της ΕΡΓΟΣΕ, που υπέβαλε την παραίτησή του έναν χρόνο πριν, καταγγέλλοντας τα τραγικά προβλήματα ασφαλείας. Ουδείς θέλησε να αναζητήσει τους συνδικαλιστές που, στις 7 Φεβρουαρίου 2023, είχαν προειδοποιήσει με αγωνιώδεις επιστολές τους την ηγεσία του υπουργείου ότι θα γίνουν δυστυχήματα αν δεν ληφθούν μέτρα. Στα κανάλια κυκλοφορούσαν χθες μόνον οι συνδικαλιστές εκείνοι -που κατά τα λοιπά ο πρωθυπουργός αποστρέφεται- οι οποίοι υποστήριζαν ότι τα προβλήματα είναι «διαχρονικά». Τι ντροπή!

-Η εικόνα συμπληρώθηκε από την ταχύτατη αντίδραση των Αρχών, που σχημάτισαν ποινική δικογραφία και ανέκριναν το προσωπικό του ΟΣΕ: τον «ακατάλληλο και ανειδίκευτο σταθμάρχη, που ήταν λίγο πριν από τη σύνταξη και αντιμετωπίζει δυνητικώς κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος», τον μηχανοδηγό, που «κατέθεσε ανωμοτί» – τις τελευταίες τρύπες του ζουρνά γενικώς. Για να γλιτώσουν τις ευθύνες τους κάποιοι είναι ικανοί (εκτός από τις δολοφονίες χαρακτήρων που κάνουν στους εργαζομένους του ΟΣΕ) να τους στείλουν μέσα έως και ισόβια.

Το επιτελικό κράτος πουθενά στο κάδρο. Πραγματικά, ό,τι παρακολούθησα ήταν αξιολύπητο – συγκάλυψη και απέκδυση ευθυνών. Το γεγονός ότι μόλις προ εβδομάδος είχε πέσει σε τρένο στα Παλαιοφάρσαλα ηλεκτροφόρο καλώδιο υψηλής τάσης και οι επιβάτες από θαύμα επέζησαν δεν θορύβησε κανέναν. Το γεγονός ότι προσφάτως τρένο πήρε φωτιά έξω από τη Θεσσαλονίκη δεν κινητοποίησε κανέναν. Το γεγονός ότι επιδικάστηκαν αποζημιώσεις-μαμούθ σε επιβάτες τρένων, οι οποίοι έμειναν στην κακοκαιρία στη μέση τού πουθενά, χωρίς θέρμανση, δεν ευαισθητοποίησε κανέναν. Κάθε μέρα, κάθε αναθεματισμένη μέρα συνέβαινε και κάτι που προειδοποιούσε τους ταγούς μας ότι η τραγωδία έρχεται, αλλά αυτοί αγνοούσαν τα σημάδια. Επρεπε να γίνει κάρβουνο ο ανθός της νεολαίας μας για να ακούσουμε δήλωση του τύπου «το μόνο που μπορώ να εγγυηθώ είναι ότι δεν θα ξανασυμβεί».

Πραγματικά είστε αξιολύπητοι. Ο,τι συνέβη προχθές τα μεσάνυχτα στη Λάρισα και ό,τι ακολούθησε για να συγκαλυφθούν καραμπινάτες ευθύνες κορυφής εκείνων που εσκεμμένα αφήνουν ασυντήρητο το σιδηροδρομικό δίκτυο για να ευνοούνται οι πάροχοι μεταφορικού έργου στον αέρα και στις εθνικές οδούς (αεροπορικές εταιρίες, ΚΤΕΛ κ.λπ.) αποτελεί τον ορισμό της παράβασης καθήκοντος. Συνιστά τη χρεοκοπία ενός ολόκληρου συστήματος -πολιτικού, μιντιακού, συνδικαλιστικού-, το οποίο ενδιαφέρεται μόνον πώς θα συνεχίσει να υπάρχει σε συσκευασία αυτοδυναμίας ή συνεργασίας την επομένη των εκλογών. Και, προς τούτο, αναμηρυκάζει διαρκώς δικαιολογίες, αντί να έχει την τόλμη να χαρίσει στον ελληνικό λαό μια τίμια εξήγηση στη μνήμη τόσων αθώων ψυχών. Κρίμα…

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Latest News

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σοκ στη Ν. Κορέα: Τρεις εργαζόμενοι της Hyundai πέθαναν από ασφυξία κατά τη διάρκεια δοκιμής αυτοκινήτου

Είδηση που σοκάρει! Τρεις εργαζόμενοι πέθαναν στη διάρκεια δοκιμής αυτοκινήτου σε εργοστάσιο της Hyundai στη Νότια Κορέα, το απόγευμα...

More Articles Like This