Μόλις είχε σχολάσει το επίμαχο βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου, και ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου, Γιώργος Ζήνδρος, πέρασε να μια καλησπέρα στον συνάδελφό του, σταθμάρχη Λάρισας Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος έμελλε να κάνει το μοιραίο λάθος που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους και που, πλέον, βρίσκεται προφυλακισμένος.
Ο κ. Ζήνδρος κλήθηκε σήμερα ενώπιον της ανακρίτριας Λάρισας, για να καταθέσει ως μάρτυρας στην υπόθεση, παρέχοντας απο την πλευρά του εξηγήσεις, αλλά και πληροφορίες για τα αίτια του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος που ενδέχεται να βοηθήσουν στην απόδοση των ευθυνών. Οπως ανέφερε, βρέθηκε δίπλα στον μοιραίο σταθμάρχη της Λάρισας τη στιγμή που εκείνος ενημέρωνε την πυροσβεστική για την σύγκρουση των δύο τρένων.
Ο ίδιος, μιλώντας στο MEGA, περιέγραψε όσα έγιναν τις πρώτες εκείνες δραματικές στιγμές: «Εγώ κατεβαίνω να πάω στο γραφείο του, να του πω ένα γεια και να φύγω στο σπίτι. Είχα σχολάσει από το Παλαιοφάρσαλο. Κι εκείνη την ώρα που μπαίνω στο γραφείο, μιλούσε με την πυροσβεστική. Και λέω “τι έγινε; Με ποιον μιλάς;” και μου λέει “με την πυροσβεστική. Έχω σύγκρουση”. “Τι σύγκρουση;” του λέω. Και μου λέει “σύγκρουση του 62 με το εμπορικό”».
«“Μάλλον”, λέει, “το εμπορικό εκτροχιάστηκε και έπεσε το τρένο… πάνω”. Εννοούσε όχι μετωπική. Εννοούσε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά, προς την άνοδο, το επιβατικό. Και το εμπορικό, όπως κατέβαινε, εκτροχιάστηκε και συγκρούστηκαν. Αυτό εννοούσε αυτός. Αλλά δεν έγινε αυτό. Έγινε αλλιώς. Το έβαλε στην κάθοδο το τρένο. Από λάθος, ναι, και δεν το κατάλαβε τι είχε κάνει. Δεν μπορούσε να το φανταστεί τι έκανε. Ήρθε η αστυνομία. Ήρθε η αστυνομία εκεί, τού πήρε κατάθεση εκεί μέσα, πήραν τα χαρτιά που ήταν να πάρει η αστυνομία, εγώ βγήκα έξω, με έβγαλαν έξω και μόλις έφυγαν αυτοί, κάθισα εγώ μετά. Δεν μπορούσα να εγκαταλείψω τον σταθμό. Έκατσα όλη νύχτα εδώ να εξυπηρετήσω την κατάσταση», πρόσθεσε ο μάρτυρας.
Τον τοποθέτησαν σε 16ωρη βάρδια
Όπως αποκαλύπτει ο ίδιος, έχοντας ήδη κάνει μια βάρδια από τις 2 το μεσημέρι έως τις 10 το βράδυ, ο Βασίλης Σαμαράς κλήθηκε, κατόπιν, να παραμείνει στο σταθμαρχείο έως και τις 6 το πρωί.
«Δεν μπορώ να το χωνέψω. Είναι αδιανόητο αυτό που έγινε. Μετωπική σύγκρουση με τέτοιες ταχύτητες, με τέτοιο βάρος. Είναι πολύ μεγάλες οι ταχύτητες και πολύ βάρος. Κι αν γινόταν και στο τούνελ, θα ήταν ακόμη χειρότερο», συνεχίζει ο ίδιος.
Για τον σταθμάρχη του Παλαιοφάρσαλου, τα όσα συνέβησαν είναι προφανή. Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν επανέφερε ποτέ το κλειδί, το οποίο ήταν γυρισμένο για άλλο τρένο. Στην ερώτηση αν υπήρχε και άλλο τρένο, ο Γιώργος Ζήνδρος απαντά: «Εντάξει, αυτό το είχε παρκάρει πολύ νωρίτερα. Κι έπρεπε να επαναφέρει τα κλειδιά στην ευθεία. Δεν τα άλλαξε καθόλου. Του είπα “γιατί το έκανες αυτό;”… Δεν κατάλαβε, δεν… δεν… τα είχε χάσει τελείως. Δε μιλούσε καθόλου. Αυτός τα είχε χαμένα τώρα, δεν ήξερε τι του γινόταν. Τι να παραδεχτεί και τι να… Μετά που συνειδητοποίησε τι έκανε… Δεν υπήρχε κάποιο σύστημα να το βλέπει. Αυτό μπορεί να το πάθει ο καθένας. Ήταν η κακιά η ώρα; Δεν ξέρω… τι να πω… δεν ξέρω. Δεν μπορώ να το εξηγήσω, πώς το έκανε. Εγώ μόλις κατάλαβα ότι έκανε σύγκρουση μετωπική, μου κόπηκαν τα πόδια, για να καταλάβεις».
Ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου προσπαθεί να βρει μια εξήγηση, τι συνέβη και ο σταθμάρχης δεν έκανε αυτό που έπρεπε, γιατί ο μηχανοδηγός δεν προβληματίστηκε όταν μπήκε στο ρεύμα ανόδου, αλλά δεν τα καταφέρνει: «Ο μηχανοδηγός ήταν ένας πολύ έμπειρος μηχανοδηγός. Εγώ απορώ πώς την πάτησε αυτός ο μηχανοδηγός και έφυγε ανάποδα. Εγώ εκεί τρελαίνομαι γιατί ήταν μηχανοδηγός “ψείρας” που λέμε, τα έψαχνε, δεν ήταν μηχανοδηγός “ζαμανφού”. Δηλαδή το τρένο πριν φύγει από τον σταθμό, θα μιλήσει με τον σταθμάρχη. Στη Λάρισα μπήκε κανονικά. Δεξιά. Στη Λάρισα. Μέσα στον σταθμό. Και του λέει “πού πάμε;” “Πάρε το ελεύθερο” λέει, “Νέοι Πόροι”. Λέει αυτός (ο σταθμάρχης) στο τηλεγράφημά του. Στον επόμενο εν ενεργεία σταθμό. Και έφυγαν αντίθετα».
- Δείτε το ρεπορτάζ: