Δύο λέξεις αρκούσαν ώστε να αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη. Δύο λέξεις «κλειδιά» που οφείλουν να γνωρίζουν σταθμάρχες και μηχανοδηγοί. «Κανονικά και άνοδος», «αντίθετα και κάθοδος». Σύμφωνα με τον Χρήστο Ρετσινά, πρώην διευθυντή ασφάλειας κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας.
«Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις κλειδιά “κανονικά και άνοδος”, “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν τις είπε. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας» τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Ρετσινάς, σχολιάζοντας τους ηχογραφημένους διαλόγους για τη νύχτα που συνέβη το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας.
Αναφερόμενος στο κλίμα χαλαρότητας που διαφαίνεται σε αυτούς τους διαλόγους είπε πως «αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν. Το θέμα είναι να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών. Όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται».
Σχολιάζοντας το ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας προσπαθούσε να επικοινωνήσει με το κινητό του τηλέφωνο με πιθανούς μηχανοδηγούς της εμπορικής, επισήμανε έλλειμα στη λειτουργία της εταιρείας καθώς όπως είπε «θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο».
«Η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα», συμπλήρωσε.
Ερωτηθείς για τον έναν από τους δύο άλλους σταθμάρχες που φέρεται να έφυγε πριν τελειώσει η βάρδιά του (δηλαδή στις 23:00) στον σταθμό στη Λάρισας απάντησε πως «δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00».
Όσον αφορά στον δεύτερο, τον μόνιμο και έμπειρο σταθμάρχη σχολίασε πως «όφειλε να καθήσει μέχρι τις 23:00. Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα».
Ο κ. Ρετσινάς, για τον 59χρονο σταθμάρχη που είναι προφυλακισμένος επανέλαβε πως «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου. Είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί».
Κλείνοντας αποκάλυψε πως δέχεται επιθέσεις επειδή μιλάει «για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ», ενώ τόνισε πως «η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος. Φταίνει όλοι».
Διαβάστε επίσης:
Τραγωδία στα Τέμπη: Και δύο υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ στο στόχαστρο των Αρχών