Μετά την ανακοίνωση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ ότι εγκρίθηκε η πιθανή πώληση αμφίβιων οχημάτων στην Ελλάδα και μάλιστα απεστάλη και σχετική επιστολή στο Κογκρέσο, η έγκυρη ιστοσελίδα DefenseNews δημοσίευσε ένα άρθρο, στο οποίο αναφέρει πως τα συγκεκριμένα οχήματα, απαγορεύτηκαν από την τακτική ανάπτυξη του Σώματος Πεζοναυτών μετά από ένα θανατηφόρο περιστατικό βύθισης το 2020.
Σύμφωνα με το άρθρο, εγκρίθηκε η αγορά έως και 76 επιθετικών αμφίβιων οχήματων από την Ελλάδα, αξίας 268 εκατομμυρίων δολαρίων. Το Σώμα Πεζοναυτών, το οποίο ισχυρίζεται ότι τα οχήματα είναι ασφαλή, σκοπεύει να τα προμηθεύσει από το απόθεμά του.
Greece buying vehicles that Marines Corps beached after fatal sinkinghttps://t.co/EzhuakvTkk pic.twitter.com/nyeUrtEZNx
— Defense News (@defense_news) March 17, 2023
Και συνεχίζει το DefenseNews περιγράφοντας:
«Μετά τη βύθιση της 30ης Ιουλίου 2020, η οποία σκότωσε εννέα στρατιώτες, το Σώμα Πεζοναυτών τον Δεκέμβριο του 2021 περιόρισε τον στόλο των γερασμένων AAV στη στεριά και απαγόρευσε την ανάπτυξη ή την εκπαίδευση στο νερό, εκτός από περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Μια έρευνα του Σώματος Πεζοναυτών φέρεται να διαπίστωσε ότι η ανεπαρκής εκπαίδευση, η άθλια συντήρηση και η κακή κρίση των επικεφαλής, οδήγησαν στη βύθιση του AAV, σε ένα από τα πιο θανατηφόρα εκπαιδευτικά ατυχήματα πεζοναυτών εδώ και δεκαετίες».
Σε δήλωσή του στο Defense News, ένας εκπρόσωπος του Σώματος Πεζοναυτών είπε ότι ενώ η μέση ηλικία του στόλου είναι τα 40 έτη, τα οχήματα έχουν υποβληθεί σε «Πρόγραμμα Επέκτασης Ζωής Υπηρεσιών (SLEP), Αξιοπιστία Διαθεσιμότητα Συντήρησης/ Ανακατασκευή σε Πρόγραμμα Τυποποιημένου (RAM/RS ) και προγραμματισμένους κύκλους μέσω συντήρησης σε επίπεδο αποθήκης», καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους.
«Το AAV είναι ένα ασφαλές όχημα και μια βιώσιμη πλατφόρμα για αμφίβιες επιχειρήσεις. Όπως συμβαίνει με όλα τα συστήματα μάχης και τον εξοπλισμό, η αυστηρή συμμόρφωση με τα πρότυπα συντήρησης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία», δήλωσε ο εκπρόσωπος, Ταγματάρχης Jim Stenger.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Υπηρεσίας Συνεργασίας για την Αμυντική Ασφάλεια (DSCA), η πώληση στην Ελλάδα θα προσφέρει «μια αποτελεσματική ικανότητα προστασίας των θαλάσσιων συμφερόντων και υποδομών, για την υποστήριξη της στρατηγικής της θέσης στη νότια πλευρά του ΝΑΤΟ».
*φωτογραφία αρχείου – αμερικανικό AAV