Για το δυστύχημα στα Τέμπη χρειαζόμαστε υπεύθυνες πληροφορίες, βασισμένες στην πραγματικότητα, αλλά ο Γεραπετρίτης -ό,τι πιο εύκαιρο είχε ο Μητσοτάκης σε υπουργό Μεταφορών- απασχολείται μόνο με την εξαπάτηση της κοινής γνώμης.
- του Βασίλη Γαλούπη
Την περασμένη εβδομάδα ο Γεραπετρίτης επέμεινε με μανία να υπερασπίζεται τη φαντασίωση περί κέντρου τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, το οποίο, σύμφωνα με την κυβερνητική μυθοπλασία, υπάρχει και λειτουργεί κανονικά. Χθες στη Βουλή, μετά και τον σάλο των εικόνων με τα έρημα και ξηλωμένα γραφεία τηλεδιοίκησης, τα γύρισε. Και βάφτισε «τοπικό» το, όπως έλεγε πριν λίγες μέρες, «καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης».
Όσο, όμως, ο Γεραπετρίτης ασχολείται πεισματικά με τον δικό του μυωπικό μικρόκοσμο, σε μια απελπισμένη απόπειρα να διασώσει τους Μητσοτάκη – Καραμανλή, αποκαλύπτεται καθημερινά ότι ασφάλεια δεν υπάρχει σε κανένα μέσο μεταφοράς. Οι πολίτες ρισκάρουν, εν αγνοία τους, ακόμα και για να κάνουν δυο βήματα έξω απ’ το σπίτι. Το πρόβλημα είναι, δυστυχώς, ακόμα μεγαλύτερο απ’ ό,τι αποδείχθηκε με τον πιο τραγικό τρόπο στις μεταφορές με τον σιδηρόδρομο.
Ολόκληρη η διακυβέρνηση Μητσοτάκη δεν είναι τίποτα άλλο από μια επικοινωνιακή φούσκα, που σκάει μεγαλοπρεπώς σε κοινή θέα. Οταν ο κόσμος και η αποκαλυπτική δημοσιογραφία έστρεψαν μετά τα Τέμπη το βλέμμα τους και στα άλλα μέσα μεταφοράς, διαπιστώθηκε ότι τίποτα δεν εγγυάται ούτε καν τη στοιχειώδη ασφάλεια των επιβατών. Κι όμως, η κυβέρνηση, που έχει την ηθική και τη νομική ευθύνη για τις ζωές των επιβατών, επιλέγει εγκληματικά να αδιαφορεί, όπως έκανε αγνοώντας και τις προειδοποιήσεις για τα τρένα.
Οι ειδήσεις των τελευταίων 24ώρων είναι καταιγιστικές:
- Ο εισαγγελέας Ντογιάκος προχώρησε χθες σε παρέμβαση για το δημοσίευμα της ομάδας των Data Journalists, που έκανε πρωτοσέλιδο η «δημοκρατία». Τα νέα τμήματα της γραμμής 3 του μετρό έχουν 390 βλάβες και αστοχίες, ενώ υπάρχει εισροή θαλασσόνερου (!) στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
- Μετά το δυστύχημα των Τεμπών η Ενωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και ο Πανελλήνιος Σύλλογος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας έστειλαν επιστολή στον Γεραπετρίτη σημαίνοντας συναγερμό για την ασφάλεια των πτήσεων. Του κοινοποιούν όσες επιστολές έστειλαν τα τελευταία δύο χρόνια στον Καραμανλή για ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό, που «μπορούν να αποβούν μοιραίες», όπως αναφέρουν, και για τις οποίες δεν έκανε τίποτα. Και προειδοποιούν ότι «το φετινό καλοκαίρι αναμένεται εξαιρετικά δύσκολο έως επικίνδυνο για τη λειτουργία των αεροδρομίων αλλά και την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων».
- Χθες αποκαλύφθηκε ότι επί οκτώ χρόνια δεν λειτουργεί το σύστημα εξαερισμού στον σταθμό Ομόνοιας. Ο πρόεδρος Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ για τη γραμμή του ΗΣΑΠ, κατήγγειλε ότι πρόκειται για σοβαρό κενό ασφαλείας: «Ο κίνδυνος είναι πως αν ξεσπάσει φωτιά μέσα στο τούνελ, ο καπνός δεν θα μπορεί να διοχετευτεί προς τα έξω και ακόμα κι αν εργαζόμενοι και επιβάτες γλιτώσουν από τη φωτιά, θα πεθάνουν από ασφυξία».
- Στις 26 Φεβρουαρίου γεμάτο από κόσμο λεωφορείο του ΚΤΕΛ Κιλκίς, που εκτελεί δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας, έπιασε φωτιά την ώρα που εκτελούσε δρομολόγιο στη Θεσσαλονίκη. Χρειάστηκε η επέμβαση έξι πυροσβεστών με τρία οχήματα για να ελεγχθεί το συμβάν. Στις 10 Μαρτίου κατέρρευσε η οροφή λεωφορείου με επιβάτες, που έκανε το δρομολόγιο Πειραιάς – Σύνταγμα. Σε άλλο έφυγε η πόρτα εν κινήσει.
- Στα Σέρβια Κοζάνης η γέφυρα είναι γεμάτη ρωγμές, έτοιμη να καταρρεύσει. Εκλεισε αναγκαστικά για να μη θρηνήσουμε θύματα.
- Οι ηλεκτροδηγοί της ΣΤΑΣΥ καταγγέλλουν ότι περνούν με κόκκινο τους σηματοδότες στην περιοχή της Κάντζας της γραμμής Δ. Πλακεντίας – Αεροδρόμιο, ενώ υπάρχει μεγάλη έλλειψη σταθμαρχών στον ηλεκτρικό και στο μετρό.
Με δυο λόγια, είναι σαν να άνοιξε ο ασκός του Αιόλου και να αποκαλύπτονται μαζικά όσα η κυβέρνηση έκρυβε κάτω απ’ το χαλί σχετικά με την ασφάλειά μας. Όλες οι μεταφορές αποδεικνύονται χάρτινες, το πιο απλό ταξίδι μοιάζει για τον επιβάτη ρώσικη ρουλέτα κι ο Γεραπετρίτης, αντί να ξαμοληθεί να προλάβει κανένα επόμενο κακό, ενδιαφέρεται να πείσει για μια ανύπαρκτη τηλεδιοίκηση των τρένων κατηγορώντας την… αντιπολίτευση.
Οι ζωές κι η ασφάλεια των πολιτών βρίσκονται στον πάτο των προτεραιοτήτων του Γεραπετρίτη και της κυβέρνησης. Οι νεκροί των Τεμπών σκοτώνονται δεύτερη φορά, όταν ξαφνικά μετονομάζονται σε «θυσία» και «ευκαιρία» από την κυβέρνηση. Τίποτα δεν έχει μεγαλύτερη σημασία για τον Γεραπετρίτη από το να «ξεχαστεί» το έγκλημα μέχρι τις εκλογές και, κυρίως, να παραπλανήσει για τις ευθύνες.
Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση έχει την απόλυτη ευθύνη, με οποιοδήποτε «αφήγημα» κι αν ερμηνεύσει κάποιος το δυστύχημα: Ακόμα και το σενάριο που η ίδια θεωρεί ότι τη βολεύει. Ο ακατάλληλος Β. Σαμαράς ήταν ρουσφέτι υπουργού της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Η διοίκηση του ΟΣΕ, που αποτελείται από ΔΑΠίτες και αφισοκολλητές του κόμματος, έκρινε την εκπαίδευση του σταθμάρχη ως επαρκή. Και ο Καραμανλής αφαίρεσε τους όρους για τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας στη σκανδαλώδη σύμβαση με την Hellenic Train.
Αφού, σύμφωνα με όσα λέει ο Γεραπετρίτης, ο σταθμάρχης-δικό τους παιδί είναι στην πραγματικότητα ο «εκτελεστής» αυτών των 57 ανθρώπων, ποιος είναι ο ηθικός αυτουργός; Οφείλει να μας πει το όνομά του.
Βιογραφικό
Γεννήθηκε το 1967 στην Κάρπαθο. Σπούδασε Νομική στο Καποδιστριακό και έκανε μεταπτυχιακό στο Εδιμβούργο. Είναι δικηγόρος και καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου. Το 2005 ήταν μέλος Δ.Σ. στον ΟΤΕ και το 2009 διατέλεσε γενικός γραμματέας στην κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου. Το 2016 ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον συμπεριέλαβε στο επταμελές συμβουλευτικό σώμα της Ν.Δ. κι έναν χρόνο μετά αναβαθμίστηκε σε επικεφαλής της ομάδας συμβούλων. Το 2019 εξελέγη βουλευτής Επικρατείας και στη συνέχεια διορίστηκε υπουργός Επικρατείας. Μετά το δυστύχημα των Τεμπών ασκεί χρέη υπουργού Μεταφορών.