Ολοκληρώνεται ο κύκλος των απολογιών των κατηγορουμένων ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη με τα 57 θύματα. Σήμερα απολογείται ο τρίτος κατηγορούμενος, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος ήταν και ο άνθρωπος που όρισε τις βάρδιες στο σταθμαρχείο της Λάρισας για τον μήνα Φεβρουάριο και αμέσως μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα βγήκε σε αναρρωτική άδεια.
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αντιμετωπίζει κατηγορίες συνυπαιτιότητας με τον σταθμάρχη που είχε βάρδια την ώρα του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο οποίος και έχει προφυλακιστεί. Ο επιθεωρητής δηλώνει αθώος, λέγοντας πως ναι μεν έβγαλε αυτός τις βάρδιες, ωστόσο την τελική έγκριση τη δίνουν ανώτεροί του, και συγκεκριμένα δινόταν από τον διευθυντή κυκλοφορίας που έχασε τη ζωή του στο αυτοκινητικό δυστύχημα την περασμένη εβδομάδα. Αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα το οποίο θα είναι 80 σελίδων.
«Αρνείται προφανώς τις κατηγορίες. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα. Εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι την Πέμπτη στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα κάνει θα πει αυτά που πρέπει να πει. Η άποψη μας και επ’ αυτής της κατηγορίας είναι ότι προφανώς δεν υπάρχει ούτε αμέλεια τουλάχιστον για τον άνθρωπο αυτό» έλεγε πριν μερικές ημέρες ο δικηγόρος του Γιάννης Γλύκας.
Με την κατάθεση του επιθεωρητή κλείνει ο πρώτος κύκλος καταθέσεων των πιθανών συνυπευθύνων τους οποίους κάλεσε ο ανακριτής για κατάθεση. Ήδη έχουν καταθέσει οι δύο σταθμάρχες που είχαν υπηρεσία πριν από τη μοιραία βάρδια. Ο επιθεωρητής όπως και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας που απολογήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες κατηγορούνται για το κακούργημα της διατάραξης συγκοινωνιών από το οποίο επήλθε θάνατος και για το οποίο προβλέπεται ποινή από δέκα έτη έως και ισόβια κάθειρξη και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και της πρόκλησης σωματικών βλαβών κατά συρροή.
Ο έμπειρος απογευματινός σταθμάρχης, αφέθηκε ελεύθερος με τους όρους της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα, της υποχρεωτικής εμφάνισης δύο φορές το μήνα σε ΑΤ και της καταβολής εγγυοδοσίας 15.000 ευρώ. Στο απολογητικό υπόμνημα 36 σελίδων που κατέθεσε, ο έμπειρος, σταθμάρχης ισχυρίστηκε ότι το δυστύχημα δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ακόμα και αν είχε σχολάσει στην ώρα του. Όσο αφορά στη διόρθωση με μπλάνκο στην ώρα αποχώρησης του από το σταθμαρχείο της Λάρισας ανέφερε ότι από αβλεψία του, είχε συμπληρώσει λανθασμένα την ώρα παράδοσης, την οποία διόρθωσε χωρίς αυτό να αλλάζει το γεγονός ότι έφυγε όπως ισχυρίζεται από το σταθμαρχείο στις 10:30 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Ελεύθερος μετά την απολογία του την προηγούμενη Δευτέρα αφέθηκε και ο συμβασιούχος σταθμάρχης με τους περιοριστικούς όρους της εμφάνισης δύο φορές το μήνα σε ΑΤ, της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της καταβολής εγγυοδοσίας 10.000 ευρώ.
Διαβάστε ακόμα:
Η κερδοσκοπία οδήγησε στην καταστροφή – Δεν σταματά το διεθνές ράπισμα για τα Τέμπη