Στα σπίτια των παραβατών θα αρχίσουν και πάλι να στέλνονται τα πρόστιμα για τις λεωφορειολωρίδες, καθώς ο ΟΑΣΑ ανανέωσε την προμήθεια για θερμογραφικό χαρτί, που εκτυπώνει τις παραβάσεις και τις στέλνει στην Τροχαία, αφού εγκρίθηκε σχετικό κονδύλι 1209 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, λόγω έλλειψης προσωπικού τα τελευταία χρόνια οι κάμερες υπολειτουργούσαν, αφού τόσο στον ΟΑΣΑ, όσο και στην τροχαία υπήρχε έλλειψη προσωπικού.
Στην Αθήνα, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ υπάρχουν 14 κάμερες για την παρακολούθηση των λεωφορειολωρίδων, οι οποίες τοποθετούνται σε 40 διαφορετικά σημεία, ανά διαστήματα.
Καθυστερήσεις μέχρι και 15 λεπτά
Τα σημαντικότερα οφέλη από την λειτουργία των Αποκλειστικών Λωρίδων Λεωφορείων(ΑΛΛ) συνοψίζονται στα εξής:
• Αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων σε 23 χλμ /ώρα,
• Βελτίωση της ποιότητας μεταφοράς των ΜΜΜ με αποτέλεσμα να είναι περισσότερο ελκυστικά για το επιβατικό κοινό,
• Αύξηση της επιβατικής κίνησης των ΜΜΜ και μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων,
• Μείωση της κατανάλωσης καυσίμων για τα ΜΜΜ,
• Βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, τα τελευταία χρόνια κόβονται 100 κλήσεις το μήνα για τη σχετική παράβαση, ενώ το πρόστιμο είναι 200 ευρώ.
Όπως εκτιμάται, η συμμόρφωση των οδηγών στο μέτρο των λεωφορειολωρίδων κρίνεται επιβεβλημένη, διότι η κατάληψή τους, πέρα από τα πρόστιμα, δυσχεραίνει σημαντικά την κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ιδίως σε ώρες αιχμής, με αποτέλεσμα πολλές από τις διαδρομές των λεωφορείων να παρουσιάζουν καθυστερήσεις που κυμαίνονται από 15 έως και 20 λεπτά.