Η προμήθεια που θα άλλαζε, υποτίθεται, την πορεία παρακμής της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, η αγορά των τριών φρεγατών FDI από την γαλλική Naval Group, τελικά εξελίχθηκε στην «επιτάφιο» πλάκα της, καθώς το πρόγραμμα που θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 3,23 δισ. ευρώ, δηλαδή θα «ρουφήξει» σχεδόν όλη την οικονομική ρευστότητα του ΠΝ, δεν θα επιστραφούν, ούτε καν «ψίχουλα» ναυπηγικού/βιομηχανικού έργου στην Ελλάδα.
Πρόκειται για ένα έγκλημα σε βάρος της εθνικής οικονομίας και της εθνικής ασφάλειας, για το οποίο θα πρέπει να υπάρξει επιτέλους εισαγγελική έρευνα, καθώς ο νόμος είναι σαφής σε ότι αφορά την βιομηχανική επιστροφή που πρέπει να υπάρχει για την ελληνική βιομηχανία.
Εκτός και αν θεωρούν κάποιοι ως «επιστροφή βιομηχανικού έργου» τις «χάντρες και τα καθρεφτάκια» που έδωσε η Naval Systems μέσω ΣΕΚΠΥ στους Έλληνες κατασκευαστές, όπου από τα 50 εκατ. ευρώ τα 18, μάλιστα, τα παίρνει η εταιρεία του… προέδρου του ΣΕΚΠΥ, Α.Ροζολή!
Να θυμίσουμε ότι οι συμφωνίες που δυστυχώς δεν έφτασαν στο στάδιο της τελικής υπογραφής, των προηγούμενων κυβερνήσεων (Κ.Καραμανλή και Α.Σαμαρά) για τις φρεγάτες FREMM, επίσης της Naval Group, πολλαπλάσιων επιχειρησιακών δυνατοτήτων από τις FDI και σχεδόν ιδίου κόστους, προέβλεπαν την ναυπήγηση μόνο του πρώτου πλοίου στην Γαλλία και των υπόλοιπων τριών ή πέντε (συνολικά με την option το ΠΝ θα προμηθευόταν 6 FREMM με βλήματα cruise SCALP Naval) στην Ελλάδα!
Πριν την απ’ευθείας ανάθεση (ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα οι «διακρατικές συμφωνίες» αγοράς όπλων που έχουν εξελιχθεί σε πηγή κυβερνητικής διαφθοράς και «αποστράγγισης» της ελληνικής βιομηχανίας) οι Γάλλοι ενώ είχαν υποσχεθεί 30% υποκατασκευαστικό έργο στην ελληνική βιομηχανία, αξίας δηλαδή περίπου 1 δισ. ευρώ.
Όταν η κυβέρνηση ανάθεσε χωρίς καμία διαγωνιστική διαδικασία το πρόγραμμα σε αυτούς, περιόρισαν σε μόλις 50 εκατ. την επιστροφή έργου στην ελληνική βιομηχανία από τα οποία όπως προαναφέραμε τα 18 εκατ. ευρώ τα έδωσαν απέυθελιας στον πορόεδρο του ΣΕΚΠΥ Α.Ροζολή!
Τι αφορούν τα υπόλοιπα 32 εκατ. ευρώ (σε ένα πρόγραμμα που όπως είπαμε θα έπρεπε ήταν βάσει των υπεσχημένων 1 δισ. ευρώ και να αποτελέσει το εφαλτήριο για την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας: Σχοινιά/κάβους, κονσόλες, εγκαταστάσεις, μερικές μεταλλικές κατασκευές και λαμαρινοδουλειά!
Οι Γάλλοι φαίνεται επένδυσαν «αλλού» τα λεφτά που προόριζαν για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία…
Και ο νυν πρόεδρος του ΣΕΚΠΥ Τ.Ροζολής που έχει αναλάβει χρησιμοποιώντας την ιδιότητα του ως πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), παίρνει το 1/3 από αυτό το ποσό χρησιμοποιώντας ακριβώς αυτό: Την ιδιότητά του ως προέδρου και την θεσμική κάλυψη που προσφέρει το αξίωμά του στην γαλλική «βρωμιά».
Να δούμε πώς θα πορευθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ-200ΗΝ που το πήρε η TKMS/THALES Netherlands, αλλά και το πρόγραμμα των κορβετών.
Οι ευθύνες της νέας κυβέρνησης που θα προκύψει, λόγο απέχουν πλέον από το γίνουν ποινικές, ενώ θα διερευνηθούν και οι ευθύνες των νυν κυβερνώντων, αλλά και των στρατιωτικών…
Να σημειώσουμε ότι Στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία κατατέθηκε χθες στη Βουλή μαζί με το νομοσχέδιο για την έγκριση της σύμβασης με τη ναυπηγό εταιρία Naval Group, ότι η συνολική δαπάνη των 3,23 δισ. ευρώ «θα καταβληθεί, σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, τμηματικά από το τρέχον έτος έως και το έτος 2029».
Συγκεκριμένα:
– περίπου 1,168 δισ. ευρώ για το έτος 2022,
– περίπου 517.000.000 ευρώ για το έτος 2023,
– περίπου 479.000.000 ευρώ για το έτος 2024,
– περίπου 490.000.000 ευρώ για το έτος 2025,
– περίπου 271.000.000 ευρώ για το έτος 2026,
– περίπου 181.000.000 ευρώ για το έτος 2027,
– περίπου 109.000.000 ευρώ για το έτος 2028,
– περίπου 22.000.000 ευρώ για το έτος 2029.
Με λίγα λόγια η κυβέρνηση πληρώνει στους Γάλλους από το 2022 ως και το 2025 τα 2,65 δισ. ευρώ από τα συνολικά 3,23 δισ. ευρώ του κόστους των Belharra! Απίστευτο;
Ελπίζεται το πρώτο σκάφος να είναι επιχειρησιακά έτοιμο (δηλαδή να έχει παραδοθεί το 2025 και οι δοκιμές του να έχουν ολοκληρωθεί το το 2026), το δεύτερο σκάφος το 2028 και το τρίτο σκάφος -αν όλα πάνε καλά- το 2030.
Το πρώτο σκάφος θα πέσει στο νερό το 2024, οι δοκιμές θα τελειώσουν το 2025 και επιχειρησιακά θα ενταχθεί το 2026.
Με τον μισό οπλισμό αντιαεροπορικό οπλισμό του και χωρίς αντιπυραυλικό σύστημα, όπως προαναφέραμε και ούτε κατά διάνοια SCALP Naval
Μετά τα δύο πρώτα πλοία θα αποσυρθούν από την υπηρεσία για περίπου έναν χρόνο προκειμένου να υποστούν ανακατασκευή σε ότι αφορά το οπλικό τους φορτίου.
Επειδή ποτέ τα ναυπηγικά προγράμματα δεν πάνε βάση των αρχικών σχεδιασμών, τρεις πλήρως εξοπλισμένες φρεγάτες αποκλείεται να έχει το ΠΝ πριν το 2032, στην καλύτερη περίπτωση…