Στο προσκήνιο έρχονται πάλι τα ηλεκτρικά πατίνια.
Πριν από λίγο καιρό είχαν σημειωθεί δύο τροχαία δυστυχήματα σε Πάρο και Μύκονο που στοίχισαν τη ζωή σε δύο νέους ανθρώπους.
Πρόσφατα συνέβη ένα ακόμα τροχαίο ατύχημα με θύμα μια 27χρονη από την Θεσσαλονίκη η οποία έπεσε με το πατίνι της πάνω σε σταθμευμένο όχημα. Η νεαρή χρειάστηκε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο καθώς τραυματίστηκε.
Με αφορμή το περιστατικό ο συγκοινωνιολόγος, Σταύρος Κωνσταντινίδης μίλησε στο OPEN.
«Η νομοθεσία ορίζει ότι το πατίνι δεν μπορεί να κυκλοφορήσει σε δρόμο όπου το όριο ταχύτητας ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα», ανέφερε αρχικά.
Ο ίδιος τόνισε ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν υποδομές, αλλιώς θα αυξάνονται και τα ατυχήματα.
«Δεν θέλω να γίνω προφήτης κακών, αλλά η αλήθεια είναι ότι η χρήση των πατινιών αυξάνεται, όπως και η χρήση των ποδηλάτων καθώς ο κόσμος αναζητεί εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης, την ίδια στιγμή η Πολίτεια δεν φροντίζει να δημιουργήσει υποδομές».
Μιλώντας για τα προβλήματα ταχύτητας των πατινιών ο ίδιος τόνισε πως «υπάρχει θεσμικό πλαίσιο και θα πρέπει να τηρηθεί που ορίζει μέγιστο ταχύτητας 25χλμ θα πρέπει δηλαδή τα πατίνια να έχουν αυτόν τον ”κόφτη”.
Δυστυχώς εισάγονται ή προμηθεύονται από την αγορά πατίνια με μεγαλύτερες ταχύτητες χωρίς ελέγχους ή πειράζουν το πατίνι ώστε να πηγαίνει ταχύτερα».
Ο κ. Κωνσταντινίδης προτείνει να ενισχυθούν τα μέσα μεταφοράς αλλά και να δημιουργηθούν υποδομές για ενναλακτικές μετακινήσεις όπως οι ποδηλατοδρόμοι όπου θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και από τα πατίνια.
Καταλήγοντας, επεσήμανε πως πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας.
«Πρέπει να δοθεί μια μεγάλη έμφαση στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας για το οποίο κανείς παράγοντας δεν το έχει στην ατζέντα του 24ωρες το 24ωρο. Οι σύγχρονες πόλεις απαιτούν επιτακτικά μια μεγάλη μεταρρύθμιση, αυτή δεν έχει γίνει στη χώρα μας» δήλωσε.
Δείτε τις δηλώσεις του: