Μπορεί να πωλούνται φθηνότερα απο τα επώνυμα, αλλά πλέον τα προϊόντα “ιδιωτικής ετικέτας” τα “private label” που πωλούν τα Σούπερ Μάρκετ, δεν μπορούν να θεωρούνται φθηνά, καθώς κι εκείνα με τη σειρά τους την τελευταία πενταετία έχουν τσιμπήσει μέχρι περίπου 60% τις τιμές τους.
- Γράφει ο Νίκος Τσιαμτσίκας
Ανάμεσα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που εντοπίσαμε με μεγάες ανατιμήσεις, βρίσκονται εκείνα που θεωρούνται πρώτης ανάγκης και είναι απαραίτητα τρόφιμα, για το καθημερινό τραπέζι.
Βασιλιάς των ανατιμήσεων στα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, το νωπό κοτόπουλο που η τιμή του απο τα 4,99 ευρώ το κιλό έφτασε τα 7,99 ευρώ το κιλό, αυξήθηκε δηλαδή κατα +59,5%.
Ακολουθούν οι αντιμήσεις στο γάλα ιδιωτικής ετικέτας που απο 0,79 ευρώ το λίτρο έφθασε να πωλείται πλέον 1,15 ευρώ το λίτρο, με αυξημένη τιμή κατα +45%.
Την ίδια τύχη έχει και το κοφτό μακαρονάκι που απο τα 0,59 ευρώ, έφτασε να πωλείται 0,79 ευρώ η συσκευασία, ανατιμήθηκε δηλαδή κατα +35%.
Ψάχνοντας λίγο περισσότερο τα ράφια και ξεσκονίζοντας τις παλιές αποδείξεις, αλλά και τη μαρτυρία της εικόνας, παρακολουθούμε μεγάλες ανατιμήσεις και σε άλλα βασικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως τ’ απορρυπαντικά, τα υγρά πιάτων, τα υγρά καθαρισμού και το χαρτί κουζίνας.
Είναι ολοφάνερο, ότι τα προϊόντα που εμπορεύονται με τη δική τους μπράντα, οι αλυσίδες λιανεμπορίου, ακολουθούν το γενικότερο κλίμα ανατιμήσεων και ρίχνουν νερό στο μύλο της ακρίβειας.
Ο καταναλωτής αναζητά πλέον τη λύση για φθηνότερο καλάθι μόνο στις προσφορές.
Πάντως, οι προσφορές, δεν είναι και τόσο γεναιόδωρες, καθώς περιορίζονται ποσοτικά σε ποσοστά γύρω ή κάτω του 10%, εξαιρετικά αναντίστοιχες, με εκείνες των ανατιμήσεων που αποτελούν, γερές δαγκωνιές στο οικογενειακό εισόδημα.