Νέα έρευνα απο τη Circana, κατέδειξε για μια ακόμη φορά το μέγεθος της ακρίβειας που μαστίζει τους Έλληνες καταναλωτές, αλλά και ενα παράδοξο στην λιανεμπορική αγορά, που φαίνεται να κυριαρχεί τα χρόνια της Πανδημίας.
- Γράφει ο Νίκος Τσιαμτσίκας
Το καλάθι του νοικοκυριού το πρώτο πεντάμηνο του 2023, απο Γενάρη έως και Μάϊο δηλαδή, δείχνει να έχει γίνει ακριβότερο κατα 9,5%.
Σ’ αυτό συνέβαλλαν πολύ και οι υπέρογκες ανατιμήσεις στα γαλακτοκομικά που μόνο μέσα στο Μάϊο του 2023 ήταν της τάξεως του 14,5%.
Το παράδοξο είναι ότι κατα το ίδιο χρονικό διάστημα οι πωλήσεις γάλακτος στο λιανεμπόριο φαίνεται να υποχώρησαν κατά 1,9%.
Τα είδη καθαρισμού του σπιτιού ανατιμήθηκαν απο γενάρη σε Μάιο +13,7% ενώ ταυτόχρονα ο όγκος των πωλήσεων τους μειώθηκε κατα -1,9%.
Όπως καταδεικνύεται απο την ίδια έρευνα, ο τζίρος των Σούπερ Μάρκετ στα τρόφιμα, αυξήθηκε το πρώτο πεντάμηνο του 2023, σε 3 δις 664 εκ. ευρώ, απο 3 δις 335 εκ ευρώ, που ανήλθε το ίδιο χρονικό διάστημα του 2022, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 9,9%, ενώ αντίστοιχα ο τζίρος των πωλήσεων ανέβηκε πολύ οριακά, μόλις +0,4%.
Αυτό απλά σημαίνει, ότι αγοράσαμε μεν λιγότερα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, αλλα τα πληρώσαμε πολύ ακριβότερα, επιβεβαιώνοντας το παράδοξο.
Η μείωση της κατανάλωσης, θα πρέπει κανονικά να χτυπήσει το καμπανάκι του συναγερμού στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, καθώς προδίδει επιδείνωση της φτώχειας στο μέσο νοικοκυριό.