«Καυτά» και μείζονα ήταν τα ζητήματα που έθεσαν στο τραπέζι της συζήτησης οι εκπρόσωποι του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ οι οποίοι είχαν συνάντηση σήμερα με τη διοίκηση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και είχαν την εύρυθμη λειτουργία και ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
Τα πέντε ζητήματα
Ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα συνεχόμενα συμβάντα, κάποια από τα οποία είναι θανατηφόρα στις διαβάσεις. Η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων επισήμανε τις παρεμβάσεις που που έχουν πραγματοποιηθεί για την ασφαλή διέλευση.
Μάλιστα η πρόεδρος της Αρχής δεσμεύτηκε ότι θα επαναφέρει επικαιροποιημένη τη δέσμη προτάσεων χαμηλού κόστους που είχε υποβάλλει προς τον ΟΣΕ και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.
Έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ
Στο «τραπέζι» τέθηκε και το μείζον ζήτημα της έλλειψης προσωπικού. Μάλιστα, σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων οι ελλείψεις στο προσωπικό που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας! Οι συνέπειες των κενών θέσεων είναι αρνητικές καθώς η λειτουργία του σιδηροδρόμου τείνει να γίνει οριακή. Από την πλευρά της η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων δεσμεύτηκε ότι θα στηρίξει το αίτημα του Σωματείου Εργαζομένων για άμεσες προσλήψεις προσωπικού στον ΟΣΕ.
Ελαστικές σχέσεις εργασίας & ασφάλεια
Οι εργαζόμενοι ζήτησαν την παρέμβαση της Αρχής προκειμένου να μπει τέλος στις ελαστικές σχέσεις εργασίας, όπως είναι οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου και η απασχόληση με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Η Διοίκηση της ΡΑΣ δεσμεύτηκε για την άμεση παρέμβαση της προς τη Διοίκηση του ΟΣΕ και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών,προκειμένου οι σχέσεις εργασίας να είναι μόνιμες.
Η Πρόεδρος της ΡΑΣ υπογράμμισε τη θέση της Αρχής, σύμφωνα με την οποία τα σιδηροδρομικά επαγγέλματα και το προσωπικό που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα για την ασφάλεια δεν μπορούν να ασκούνται με προσωπικό που θα συνάπτει συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Η πρακτική αυτή όπως είπε αντίκειται στην έννοια της κουλτούρας ασφάλειας που υποχρεούται να ενστερνιστεί το προσωπικό τέτοιων καθηκόντων.
Απαρέγκλιτη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν συζήτηση που είχαν οι δύο πλευρές για την απαρέγκλιτη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης (ΓΚΚ), που αποτελεί μία πολύ σημαντική αρμοδιότητα της ΡΑΣ.
Η Πρόεδρος της Αρχής ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εργαζομένων για τις αυστηρές συστάσεις που έχει απευθύνει σε όλη τα εμπλεκόμενα μέρη ούτως ώστε να εφαρμόζεται ορθώς και χωρίς παρεκκλίσεις ο Κανονισμός.
Δέσμευση της Διοίκησης της Αρχής υπήρξε και για το θέμα της ομαλοποίησης της λειτουργίας του προαστιακού σιδηροδρόμου. Οι εκπρόσωποι του Σωματείου των εργαζομένων τόνισαν από την πλευρά τους ότι θα πρέπει να αποκατασταθεί η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του Αεροδρομίου και της Πελοποννήσου με τον Πειραιά. Εξήγησαν ότι θα πρέπει να σταματήσει η μετεπιβίβαση των επιβατών στο σταθμό του Ρέντη σε συρμούς diesel, η οποία μειώνει την ποιότητα της επιβατικής σιδηροδρομικής μεταφοράς.
Ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου
Τέλος, στη συνάντηση των δύο πλευρών έγινε ειδική αναφορά στα ζητήματα των διεταιρικών συμβάσεων του Διαχειριστή Υποδομής με τη Σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό επιβατικό έργο στην Ελλάδα. Οι εργαζόμενοι κατέθεσαν λεπτομερώς τις απόψεις για την ανάταξη και τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, η οποία αποτελεί μία από τις σοβαρότερες παραμέτρους για να ενισχυθεί η ασφάλεια και η ποιότητα του σιδηροδρομικού έργου. Η κ. Τσιαπαρίκου ανέφερε από την πλευρά της, ότι η ανάταξη και η συντήρηση του δικτύου δεν μπορεί να περιμένει.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, στη συνάντηση συμμετείχαν από πλευράς διοίκησης της ΡΑΣ, η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου και ο Διευθυντής Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας κ. Σπύρος Μπούσης. Το Σωματείο Εργαζομένων του ΟΣΕ εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος κ. Νίκος Τσικαλάκης ο Γενικός Γραμματέας κ. Βασίλης Βελαώρας και τα μέλη κ. Γιώργος Κοροτσάνος κ. Παντελής Μπαριανός.