«Bad News» είναι ο τίτλος online παιχνιδιού, το οποίο ανέπτυξαν το 2018 Βρετανοί ερευνητές του Πανεπιστημίου Κέιμπριτζ, σε συνεργασία με την ολλανδική ομάδα DROG και την εταιρεία Gusmanson.
Το εν λόγω παιχνίδι, το οποίο διαρκεί 15 λεπτά και υπάρχει σε 9 γλώσσες, μεταξύ αυτών και στα ελληνικά, οι χρήστες παίζουν το ρόλο παραγωγών ψευδών ειδήσεων (fake news).
Πιο συγκεκριμένα, το παιχνίδι κατευθύνει τους χρήστες να χειραγωγούν τη δημιουργία ειδήσεων και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω αυτόματων προγραμμάτων (bots) στο Twitter.
Στόχος η παραπλάνηση
Kοινός στόχος των παικτών να προσελκύσουν και να παραπλανήσουν με πειστικό τρόπο όσο το δυνατό περισσότερους, παραποιώντας φωτογραφίες, διοχετεύοντας συνωμοσιολογικές θεωρίες και πολωτικές απόψεις, δημιουργώντας πλαστές ταυτότητες και ούτω καθεξής.
Οι ερευνητές, οι οποίοι δοκίμασαν φέτος το «Bad News» σε 15.000 άτομα, διαπίστωσαν ότι, κατά μέσο όρο, επιτυγχάνεται μείωση κατά 21% της αξιοπιστίας των ψευδών ειδήσεων σε εκείνους τους χρήστες που έχουν ολοκληρώσει το 15λεπτο online παιχνίδι.
Με άλλα λόγια, έχοντας αναπτύξει ψυχολογικά «αντισώματα», στη συνέχεια αντιστέκονται καλύτερα στα ψέματα που τους «σερβίρουν».