Στα 85.000.000 ευρώ θα φτάσει τελικά ο λογαριασμός για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, ένα έργο-φάντασμα που δεν ξεκίνησε ποτέ. Το ποσό αυτό θα καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο στο σχήμα «Θερμαϊκή Οδός», με τα 67.800.000 ευρώ να αφορούν το σύνολο των επιδικασθεισών αποζημιώσεων και τα 17.100.000 ευρώ τους τόκους.
Με βάση το υπ’ αριθ. 1245/23-12-2021 πρακτικό της Πλήρους Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκλεισε μια εκκρεμότητα δεκαετιών, η οποία μάλιστα θα δημιουργούσε σημαντική επιπλέον επιβάρυνση για τον Ελληνα φορολογούμενο σε περίπτωση μη επίλυσής της. Το ΝΣΚ έθεσε υποχρέωση παραίτησης από κάθε ένδικο μέσο, η οποία εκπληρώθηκε τόσο από το Δημόσιο όσο και από τον παραχωρησιούχο.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης θα ένωνε τη δυτική είσοδο της πόλης με τη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου στην ανατολική πλευρά, περνώντας κάτω από τη θάλασσα. Συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος του νέου δρόμου θα ήταν 6,2 χλμ., εκ των οποίων θα ήταν υποθαλάσσια σήραγγα. Η προκήρυξη της δημοπράτησης του έργου ως σύμβαση παραχώρησης έγινε τον Ιούνιο του 2002, η δημοπράτηση ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2003 και τον Μάιο του 2005 η κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος.
Ακολούθησαν προσφυγές, με συνέπεια η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και η κύρωσή της από τη Βουλή των Ελλήνων να πραγματοποιηθεί τελικά τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Υπήρξαν όμως νέες προσφυγές, κυρίως για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου.
Το 2008 το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμοδότησε αρνητικά και το 2009 οι τράπεζες που στήριζαν τη χρηματοδότηση του έργου κατήγγειλαν τις δανειακές συμβάσεις, κάτι που οδήγησε την κοινοπραξία σε καταγγελία της σύμβασης, εγείροντας αξιώσεις από το Δημόσιο λόγω αθέτησης της συμφωνίας.