Ανήσυχοι οι κάτοικοι στην ακριτική Γαύδο, καθώς λήγουν οι συμβάσεις για τα δρομολόγια πλοίων προς το νησί.
Ορατός είναι ο κίνδυνος να μείνει η Γαύδος χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Κρήτη, κάτι που σημαίνει ότι θα προκύψουν σοβαρά προβλήματα τόσο για την μεταφορά των κατοίκων, όσο και της τροφοδοσίας του νησιού.
Αυτός είναι ο λόγος που και ο δήμος θεωρεί ιδιαίτερα κρίσιμη την συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του δήμου Γαύδου:
«Όσον αφορά στις δύο συμβάσεις άγονης γραμμής, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
1) Η σύμβαση που αφορά την Παλαιόχωρα λήγει 19/10 και δεν μπορεί να παραταθεί λόγω του τρόπου σύναψής της.
2) Η σύμβαση που αφορά στα Σφακιά λήγει 31/10 και θα μπορούσε να παραταθεί.
3) Το “Σαμαριά” που καλύπτει και τις δυο γραμμές θα πρέπει να περάσει επιθεώρηση καθώς λήγουν τα πιστοποιητικά του και είναι υποχρεωμένο να ζητήσει “Ακινησία” στις αρχές του Νοέμβρη για να μεταβεί στο Πέραμα.
Ως Δήμος Γαύδου, έχοντας τα παραπάνω δεδομένα επισκεφθήκαμε την 15/9 τη Δ/νση Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και ζητήσαμε στη νέα προκήρυξη να υπάρχει δυνατότητα να συμμετέχει το “Δασκαλογιάννης” ως φορτηγό συνεκτιμώντας τις δυνατότητες και τις ανάγκες του νησιού.
Όμως, λόγω αλλαγών στην ιεραρχία και στα στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, έκτοτε δεν έχει συγκροτηθεί ΣΑΣ για να δώσει την απαραίτητη έγκριση των δρομολογίων.
Για το ενδεχόμενο και τις συνέπειες να βρεθεί το νησί χωρίς σύνδεση ενημερώσαμε με επιστολή τον Πρωθυπουργό και τον αρμόδιο Υπουργό».