Η Nielsen κάνει την… πάπια και τα κανάλια στροβιλίζονται στη δίνη των εκατομμυρίων, χάνοντας λεφτά με τη σέσουλα. Kαμιά επίσημη απάντηση δεν έχουν δώσει η Nielsen ή το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, αλλά και η κυβέρνηση, για το μπάχαλο με τους χαμένους τηλεθεατές στη βραδινή ζώνη, που αγγίζει τα όρια του σκανδάλου.
Την στιγμή που το ΕΣΡ βρίσκεται σε αφωνία σχετικά με τις προβληματικές τηλεμετρήσεις, οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν αρχίσει από μόνοι τους ενδελεχή έρευνα για τα μυστήρια της τηλεθέασης. Το παράλογο του πράγματος είναι ότι η Nielsen δεν έχει δώσει ακόμα απαντήσεις για το σοβαρό πρόβλημα απώλειας τηλεθεατών από τη μέτρηση τηλεθέασης το διάστημα 9-11 Οκτωβρίου. Κι όμως, η εταιρία, μέχρι και σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν έχει δώσει καμιά εξήγηση για το πώς συνέβη το σφάλμα, γιατί δεν διαπιστώθηκε εσωτερικά και γιατί χρειάστηκε τουλάχιστον τρεις ημέρες για να το παραδεχθεί.
Επιπλέον, καμιά από τις συναρμόδιες Αρχές, το ΕΣΡ και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ο ΣΕΔΕΑ ή η Επιτροπή Ερευνας Ελέγχου Τηλεθέασης, δεν προέβη σε ανακοίνωση για το σοβαρό αυτό ζήτημα που προέκυψε όσον αφορά την αξιοπιστία του «τηλεβαρόμετρου». Αν και δαπανώνται εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή τηλεοπτικού προγράμματος και εκατοντάδες θέσεις εργασίας εξαρτώνται από τα ποσοστά της μοναδικής εταιρίας μετρήσεων, έως σήμερα δεν υπάρχει η παραμικρή δημόσια τοποθέτηση και, δυστυχώς, καμιά αντίδραση από την κυβέρνηση.
Ας μη γελιόμαστε: Η ενημέρωση των πολιτών αλλά και η ψυχαγωγία και ο πολιτισμός εξαρτώνται από τα στοιχεία τηλεθέασης που δίνει η Nielsen. Αυτή ανεβοκατεβάζει εκπομπές και σίριαλ, δημιουργεί τηλεοπτική κουλτούρα και εκπαιδεύει το κοινό είτε στην ποιότητα είτε στα… πίτουρα! Αν δεν λειτουργεί ο εσωτερικός έλεγχος στην εταιρία και αν υπάρχουν και άλλες μέρες με προβληματική απόδοση όσον αφορά τα στοιχεία τηλεθέασης, το πρόβλημα μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερο. Προς το παρόν, λέγεται ότι ο έλεγχος συνεχίζεται αναδρομικά από τους τηλεοπτικούς σταθμούς και έχουν εντοπιστεί και άλλα σφάλματα της Nielsen.