Οι έμποροι καυσίμων της Νότιας Αφρικής αντιμετωπίζουν μια μοναδική πρόκληση, καθώς ένα… τσουνάμι πλοίων που εκτρέπονται από την Ερυθρά Θάλασσα, λόγω απειλών από τους αντάρτες Χούθι, κατακλύζει τα αφρικανικά λιμάνια.
Αυτή η κατάσταση έχει επεκτείνει τα ταξίδια μεταξύ της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης έως και δύο εβδομάδες, καθιστώντας τις στάσεις σε λιμάνια της Νότιας Αφρικής όπως το Ντούρμπαν και το Κέιπ Τάουν απαραίτητες, ώστε τα πλοία να συμπληρώσουν τα καύσιμα τους.
"Shipping companies face tough choices over where to refuel and restock, as African ports struggle with red tape, congestion and poor facilities, companies and analysts say."
African Ports Overwhelmed By Red Sea Reroutingshttps://t.co/wOaoyPNbRN
— gCaptain (@gCaptain) December 22, 2023
Αυτή η κατάσταση έχει εγείρει σημαντικές ανησυχίες σχετικά με το αυξανόμενο κόστος και τη διαθεσιμότητα καυσίμων, καθώς και τις αυξανόμενες ανησυχίες για τις εκπομπές άνθρακα.
More than a hundred container ships are taking the long route around Africa to avoid violence in the Red Sea. @Maersk said it could take a few weeks for a task force to be fully operational.#EnergyConnects #energynews #oott #redsea #energy https://t.co/E6hnP0AOEN
— Energy Connects (@energyconnects_) December 22, 2023
Ένταση εκπομπής άνθρακα
Η εκτροπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας από την Ερυθρά Θάλασσα, λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια, οδηγεί σε μια σημαντική, αν και ακούσια, περιβαλλοντική συνέπεια: αυξημένες εκπομπές άνθρακα.
Αυτό θα μπορούσε να είναι μια πρόκληση για τους πλοιοκτήτες επειδή, από την 1η Ιανουαρίου 2024, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) θα απαιτήσει από όλα τα πλοία να πληρούν τις νέες απαιτήσεις του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII).
Αυτό το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να αξιολογεί τις εκπομπές άνθρακα των πλοίων και να εφαρμόζει τις αντίστοιχες οικονομικές ανταμοιβές ή κυρώσεις. Για να συμμορφωθούν με αυτά τα πρότυπα, πολλά πλοία σχεδιάζουν να λειτουργούν με μειωμένες ταχύτητες.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο ταξίδι που απαιτείται από την αλλαγή της διαδρομής γύρω από την Αφρική – περίπου 12.000 ναυτικά μίλια – μπορεί να αναγκάσει τα πλοία να αυξήσουν την ταχύτητά τους για να αντισταθμίσουν τις καθυστερήσεις, δυνητικά παραβιάζοντας τους στόχους εκπομπών.
#Asia to #Europe transit will be longer through the #capeofgoodhope compared to #redsea route #shipping #logistics #supplychain #seafreight #exim #fieo #ficci #chamberofcommerce #export #import #exporter #importer #pharma #textiles #automobile # pic.twitter.com/0xp5d1BdwQ
— Macnels India (@MacnelsIndia) December 22, 2023
Επιπλέον, μια εντολή του 2020 από τον ΙΜΟ ορίζει τη χρήση καυσίμων πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) ή την εγκατάσταση «πλυντηρίων» εκπομπών (συστήματα καθαρισμού καυσαερίου) στα πλοία.
Αυτός ο κανονισμός περιορίζει τις επιλογές καυσίμων για πλοία που δεν έχουν επενδύσει σε συστήματα καθαρισμού καυσαερίου και περιορίζει τις επιλογές για τα πλοία που προσπαθούν να ανεφοδιαστούν με καύσιμα σε συνωστισμένα λιμάνια.
Προς το παρόν, δεν υπάρχει επίσημη δήλωση από τον ΙΜΟ ή άλλες ρυθμιστικές αρχές σχετικά με οποιαδήποτε πιθανή αναστολή ή τροποποίηση αυτών των εντολών που σχετίζονται με τον άνθρακα, υπό το φως των νέων προκλήσεων δρομολόγησης.
What's happening in the Red Sea right now? #NoJusticeNoProfit #StopFundingIsrael #YemenSupportPalestine #Houthi #Yemen #EthnicCleansing #FreePalestine pic.twitter.com/vZMxxmm9Tx
— نيسا(Nisa B) (@NisaB_Africa) December 22, 2023
Αποθέματα καυσίμων
Ενώ υπάρχει εμπιστοσύνη σε μεγάλα λιμάνια της Νότιας Αφρικής όπως το Ντούρμπαν που έχουν επαρκή αποθέματα καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων του μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO), του μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO) και του πετρελαίου εσωτερικής καύσης θαλάσσης (MGO), το κόστος είναι μια σημαντική ανησυχία.
Οι τιμές των καυσίμων στη Νότια Αφρική είναι σημαντικά υψηλότερες από τα μεγάλα λιμάνια ανεφοδιασμού καυσίμων όπως η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ, λόγω της μεγάλης εξάρτησης από εισαγόμενα καύσιμα και της περιορισμένης τοπικής παραγωγής.
Για παράδειγμα, η τιμολόγηση του Ντούρμπαν για το HSFO (High Sulfur Fuel Oil) είναι περίπου χίλια δολάρια υψηλότερη ανά τόνο, σε σύγκριση με τη Σιγκαπούρη, ενώ η διαφορά τιμής για το VLSFO (Very Low Sulphur Fuel Oil) μεταξύ των δύο πόλεων είναι κάτω από εκατό δολάρια.
Μια πρόσθετη πρόκληση προέρχεται από το κλείσιμο των υπεράκτιων επιχειρήσεων ανεφοδιασμού καυσίμων στον κόλπο Αλγκόα, κοντά στο Πορτ Ελίζαμπεθ, αφού αξιωματούχοι της υπηρεσίας εσόδων συνέλαβαν δεξαμενόπλοια που εξυπηρετούσαν την εγκατάσταση για φοροδιαφυγή, προκαλώντας μετατόπιση της ζήτησης σε άλλα λιμάνια.
Η κατάσταση περιπλέκεται περαιτέρω από το μοναδικό διυλιστήριο πετρελαίου της Νότιας Αφρικής κοντά στο Κέιπ Τάουν, το οποίο είναι ανεπαρκές για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση.
Η συντριπτική πλειονότητα των καυσίμων πλοίων που χρησιμοποιούνται στα λιμάνια της χώρας είναι εισαγόμενα, με αποτέλεσμα υψηλότερο κόστος. Αυτά τα κόστη θα μπορούσαν να εκτοξευθούν, καθώς οι τιμές της αγοράς δεξαμενόπλοιων αυξάνονται λόγω της διαταραχής στην Ερυθρά Θάλασσα.
Μια έκθεση της Linsen Nambi Bunkering Services ρίχνει φως στη μείωση της αγοράς καυσίμων τα τελευταία 15 χρόνια στη Νότια Αφρική, με μείωση 61% στις προμήθειες καυσίμων.
Αυτό αποδίδεται σε ανεπαρκείς επενδύσεις τόσο σε τοπικά διυλιστήρια όσο και σε υποδομές τερματικών σταθμών, επηρεάζοντας την ικανότητα αποτελεσματικής παραγωγής και παροχής καυσίμων πλοίων.
Η Νότια Αφρική υποφέρει επίσης από αργή κατάπτωση στην αξιοπιστία του ηλεκτρικού δικτύου και των υποδομών που εξυπηρετούν λιμένες.
Παρ’ όλες τις προκλήσεις, ο διευθυντής καυσίμων Gavin Naidoo από τη Linsen Nambi είπε στο Tradewinds ότι η υπάρχουσα υποδομή μπορεί να αντιμετωπίσει την αύξηση της ζήτησης, με το Ντούρμπαν να λειτουργεί μόνο στο 20% της χωρητικότητάς του.
Ωστόσο, σημείωσε ότι η ανταπόκριση σε αυτή την αύξηση της ζήτησης εξαρτάται επίσης από το εάν οι εταιρείες πετρελαίου μπορούν να παρέχουν επαρκή αποθέματα καυσίμων.
Η συμφόρηση από την υπερβολική ποσότητα πλοίων που επιδιώκουν να ανεφοδιαστούν με καύσιμα, θα μπορούσε να κλιμακώσει περαιτέρω τα λειτουργικά έξοδα, καθώς τα λιμάνια της Νότιας Αφρικής αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν τη συντριπτική ζήτηση.
170 πλοία αναδρομολογήθηκαν, 35 ελλιμενίστηκαν λόγω επιθέσεων των Χούθι
Η αμερικανική ναυτιλιακή εταιρεία Flexport Inc. ανακοίνωσε χθες ότι σχεδόν 170 πλοία έχουν εκτραπεί από το στενό Bab el-Mandeb στην Ερυθρά Θάλασσα και 35 πλοία έχουν σταματήσει, αναμένοντας οδηγίες από τις εταιρείες εκμετάλλευσης τους.
Σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, περίπου 170 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν επαναδρομολογηθεί γύρω από την Αφρική, με άλλα 35 πλοία να είναι ελλιμενισμένα, λόγω επιθέσεων των Χούθι.
170 container ships rerouted, 35 docked due to Houthi attacks in Red Sea#containership #supplychain #RedSea #Flexport pic.twitter.com/euo9fsdBmy
— International Crisis Room 360 (@ICR360) December 22, 2023
Ταυτόχρονα, η ομάδα των ανταρτών της Υεμένης επέμενε στις απειλές της να στοχεύσει τα πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ και διέρχονται από το στενό, που βρίσκεται νότια της Ερυθράς Θάλασσας, σε ένδειξη αλληλεγγύης με τους Παλαιστίνιους στη βομβαρδισμένη Λωρίδα της Γάζας.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες επαναδρομολογούν τα πλοία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας για να αποφύγουν πιθανές επιθέσεις, με υψηλότερο κόστος μεταφοράς και παρατεταμένο χρόνο παράδοσης.
Οι παγκόσμιοι αποστολείς αργού πετρελαίου και καυσίμων παλεύουν με μια απότομη αύξηση στο κόστος κρατήσεων για ορισμένα δεξαμενόπλοια που κάνουν μεγάλες εκτροπές, για να αποφύγουν διακοπές στα κανάλια του Σουέζ και του Παναμά.
• The Suez Canal has served as a crucial artery in global trade since its opening on November 17, 1869
• Approximately 12 percent of the world's trade is conducted through this vital maritime route
Recent attacks in the Red Sea have brought renewed attention to this historic… pic.twitter.com/ZwCHeFzTlV
— Anadolu English (@anadoluagency) December 22, 2023
Σήμερα, το Bloomberg ανέφερε ότι «το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων σε ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών από την Ασία στη βόρεια Ευρώπη αυξήθηκε κατά 16% την περασμένη εβδομάδα και αυξήθηκε κατά 41% τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με τον δείκτη Drewry World Container Index που κυκλοφόρησε την Πέμπτη. Ομοίως, οι λογαριασμοί φορτίων καυσίμων αυξάνονται, με ορισμένες μεγάλες εταιρείες πετρελαίου και εταιρείες δεξαμενόπλοιων να λένε ότι θα αποφύγουν τη νότια Ερυθρά Θάλασσα».
Το κόστος ναύλωσης ενός λεγόμενου Suezmax, της μεγαλύτερης κατηγορίας πετρελαιοφόρων που μπορεί να περάσει από τη Διώρυγα του Σουέζ με γεμάτες τις δεξαμενές του, εκτινάχθηκε στα ύψη. Μπορούν να μεταφέρουν 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου όταν είναι πλήρως φορτωμένα και συχνά χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αργού από τη Ρωσία ή τη Μεσόγειο Θάλασσα στην Ασία ή από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη.
Οι τιμές για μια άλλη κατηγορία πλοίων που είναι γνωστά ως δεξαμενόπλοια μεγάλης εμβέλειας αυξήθηκαν επίσης. Μπορούν να μετακινήσουν περίπου 600.000 βαρέλια πετρελαίου και χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αργού και καυσίμων όπως το ντίζελ και η νάφθα μέσω των καναλιών του Σουέζ και του Παναμά.
The cost to move goods in a 40-foot container from Asia to northern Europe jumped 16% over the past week and is up 41% this month. Likewise, fuel freight bills are jumping, with some oil majors & tanker companies saying they will avoid the southern RedSea https://t.co/Fv6ofPTFwv
— Lokman Karadag 盧克曼 (@DrLokmanKaradag) December 22, 2023
Τα δεξαμενόπλοια LR, που μερικές φορές αναφέρονται ως Panamaxes, έχουν επίσης επηρεαστεί από τις εκτροπές από τη Διώρυγα του Παναμά, όπου τα επίπεδα-ρεκόρ των χαμηλών υδάτων λόγω ξηρασίας έχουν συμβάλει στη… θαλασσοταραχή.
Σημειώνει επίσης το Bloomberg: «Η εκτεταμένη αλλαγή διαδρομής από τα κανάλια παγιδεύει πλοία που μεταφέρουν τα πάντα, από παιχνίδια και ανταλλακτικά αυτοκινήτων, μέχρι φυσικό αέριο, καύσιμα και αργό πετρέλαιο».
Σύμφωνα με το άρθρο του Bloomberg: «Βραχυπρόθεσμα, θα αυξήσει το κόστος και θα προκαλέσει εβδομάδες καθυστερήσεων και θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών ορισμένων αγαθών. Θα περιπλέξει επίσης τα logistics των χερσαίων εταιρειών που βασίζονται σε προβλέψιμα θαλάσσια χρονοδιαγράμματα».
LNG cargoes heading from the US to Asia are changing course for longer voyages as they avoid the Red Sea, ship-tracking data show https://t.co/onaezGdgyy
— Bloomberg (@business) December 22, 2023
Αυτή την εβδομάδα, οι προσωρινές τιμές ναύλωσης ενός δεξαμενόπλοιου Suezmax για τη μεταφορά πετρελαίου από το Ιράκ στη Μεσόγειο, αυξήθηκαν πάνω από 90 πόντους παγκόσμιας κλίμακας, ανέφεραν ναυλομεσίτες.
Αυτό είναι ένα απότομο άλμα από 75, σε 85 μονάδες στις προσωρινές κρατήσεις που έγιναν νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα.
"Chartering costs for a so-called Suezmax, the largest class of oil tanker that can pass through the Suez Canal with its tanks full, soared as more ships opted to sail around Africa"
Ship Charter Rates Continue to Escalate Due to Red Sea Diversionshttps://t.co/3BMlwkN2Mq
— gCaptain (@gCaptain) December 22, 2023
Αυτά τα σημεία αντιπροσωπεύουν ένα ποσοστό ενός σταθερού, προκαθορισμένου ποσοστού για μια δεδομένη διαδρομή και τείνουν να κυμαίνονται ανάλογα με τη δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης.
Οι τιμές για τα πλοία LR από τη Μέση Ανατολή προς τη Βορειοδυτική Ευρώπη εκτινάχθηκαν επίσης, στα υψηλότερα από τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange.
Μια απότομη μείωση στον αριθμό των δεξαμενόπλοιων που εισέρχονται σε έναν ζωτικό αγωγό της Ερυθράς Θάλασσας υποδηλώνει ότι οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή ήδη διακόπτουν τις εμπορικές ροές.
Μέχρι στιγμής αυτήν την εβδομάδα, μόνο περίπου 30 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων πλοίων αργού πετρελαίου και καυσίμων, έχουν εισέλθει στο στενό Bab al-Mandab, το οποίο βρίσκεται στο νότιο άκρο της θάλασσας, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg. Αυτό ισοδυναμεί με πτώση άνω του 40% έναντι του ημερήσιου μέσου όρου τις προηγούμενες τρεις εβδομάδες.
*με στοιχεία από Bloomberg, Anadolu, gcaptain
Δείτε επίσης:
- Υεμένη: Σύμμαχοι των ΗΠΑ αρνούνται συμμετοχή, αλλά η Ελλάδα στέλνει φρεγάτα πρώτη!
- «Λάδι στη φωτιά» από το Ιράν: Απειλεί με «κλείσιμο» της Μεσογείου!
- Διστακτική και επιφυλακτική η Ισπανία για τον στρατιωτικό συνασπισμό στην Ερυθρά Θάλασσα
- Η ταραγμένη Ερυθρά Θάλασσα… εκτόξευσε τις ναυτιλιακές εταιρείες στο χρηματιστήριο
- Το Ιράν δείχνει πίσω από τις επιθέσεις των Χούθι ο Λευκός Οίκος
- Η ώρα της επιλογής: Ποια φρεγάτα μας θα πάει στην Ερυθρά Θάλασσα
- Οι Χούθις κλονίζουν την παγκόσμια ναυτιλία, υπέρ της Κίνας
- Fitch: Υψηλότεροι ναύλοι ως αντιστάθμιση του κόστους από τις εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα
- Κυβέρνηση Μητσοτάκη, το «παιδί» για όλες τις δουλειές… των άλλων